اخبار کلان

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۰۹۵

اسناد نشان می‌دهد ایرانیان خارج از کشور یارانه می‌گیرند

مهر| رییس هیات تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها در واکنش به تکذیبیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: ما اسناد و مدارک یارانه بگیران خارج از کشور را در اختیار داریم. جبار کوچکی‌نژاد رییس هیات تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها در گفت‌وگویی اظهار داشت: طبق اظهارات دولتمردان ۷۸ میلیون نفر یارانه دریافت می‌کنند در حالی که مطابق با اطلاعات مرکز آمار، جمعیت کل کشورمان ۸۱ میلیون نفر است. وی افزود: از سوی دیگر دولت ادعا می‌کند که یارانه ۴ میلیون نفر چون قضات و افراد دارای حقوق بالا را حذف کرده است، پس چگونه ۷۸میلیون نفر یارانه دریافت می‌کنند و این سوال مطرح است که جمعیت خارج از کشور کجا قرار دارند؟ رییس هیات تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها در واکنش به تکذیبیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها مبنی بر اینکه ۶ میلیون ایرانی خارج از کشور یارانه دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: ما گزارش‌های خود را به صحن علنی ارایه می‌دهیم و این افراد بهتر است در آنجا پاسخگو باشند. کوچکی نژاد تصریح کرد: ما اسناد و مدارکی داریم که نشان می‌دهد ایرانیان خارج از کشور یارانه دریافت می‌کنند و اطلاعات آنان چون شناسنامه و کارت ملی شان موجود است. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از مسوولانی چون رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس سازمان هدفمندی یارانه‌ها درباره پاسخگویی به تخلفات یارانه‌ای دولت دعوت به عمل می‌آورید؟ گفت: قطعاً در کمیسیون اقتصادی و در زمان بررسی گزارش هیات تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها از این مسوولان دعوت خواهیم کرد چرا که باید آنان پاسخ دهند که بر چه اساسی به صورت گزینشی یارانه داده‌اند و به برخی یارانه اعطا نشده است.

استرداد سیستمی عوارض خروج از کشور به مسافران

سازمان امور مالیاتی| معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور از استرداد سیستمی عوارض خروج از کشور به اشخاصی که موفق به خروج از کشور و استفاده از وجوه واریزی نشده‌اند، خبر داد. محمد مسیحی اظهار داشت: در جهت رفاه حال مسافران و سهولت پرداخت عوارض خروج از کشور، امکان پرداخت وجوه مزبور از طریق درگاه‌های اینترنتی بانک ملی ایران به نشانی www.bmi.ir و سامانه عملیات الکترونیکی نظام مالیات بر ارزش افزوده به نشانی www.evat.ir  فراهم شده است.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: علاوه بر این دو سامانه، پرداخت عوارض از طریق کانال‌های پرداخت شامل دستگاه‌های pos، دستگاه‌های cashless، دستگاه‌های کیوسک، اپلیکیشن موبایل بله و اپلیکیشن موبایل آیوا نیز به صورت سیستمی ایجاد شده است. وی اظهار داشت: همچنین استرداد سیستمی عوارض خروج از کشور برای اشخاصی که موفق به خروج از کشور و استفاده از وجوه واریزی نشده‌اند نیز از طریق سامانه عملیات الکترونیکی نظام مالیات بر ارزش افزوده به نشانی www.evat.ir امکان پذیر است. معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه پرداخت عوارض خروج از کشور صرفا باید به نام و با شماره ملی شخص مسافر صورت پذیرد، گفت: در صورت درج اشتباه شماره ملی امکان خروج مسافر از کشور با رسید مزبور میسر نیست. مسیحی اضافه کرد: استرداد عوارض خروج از کشور صرفا به حساب شخصی که شماره ملی ایشان در رسید پرداخت درج شده واریز می‌شود. وی تصریح کرد: با توجه به عدم محدودیت زمانی در استفاده از وجوه واریزی در هر سال، در صورتی‌که امکان استفاده از وجوه واریزی به دلیل عدم خروج میسر نشود، می‌توان از پرداختی مزبور در سفرهای بعدی استفاده کرد؛ لذا نگهداری رسید شماره پیگیری وجوه پرداختی توسط فرد الزامی است.

باید منشأ فسادهای کلان را شناسایی کنیم

ایسنا| نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ایران در حوزه اقتصاد شرایط نامناسبی دارد. در حوزه کسب و کار آمارها نگران‌کننده است. آمار اشتغال در پایان شهریور سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد.  محمدرضا بادامچی  گفت: اما پدیده‌هایی نظیر نوسانات شدید و نامتعارف ارزی، افزایش حداقل سه برابری قیمت مواد اولیه، فقدان تامین نقدینگی واحساس نگرانی بازیگران حوزه کار و تولید، حکایت از رشد تورم تولید نسبت به آبان سال گذشته دارد. سایر حوزه‌ها از جمله حمل و نقل نیز با رشد تورم روبرو بوده است و سرمایه‌گذاران و کارآفرینان و به ویژه کارگران حال خوشی ندارند. به گفته رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، خط فقر در اقشار مختلف جامعه به ویژه کارگران رو به افزایش است. بادامچی با اشاره به تعدیل نیروی کار در بخش خصوصی از ابتدای سال 97 تا اواخر مرداد ماه به مشکلات تورمی بنگاه اقتصادی در بخش خصوصی، تعاون و دولتی و غیردولتی اشاره کرد و گفت: گزارش وزارت تعاون در خصوص افرادی که شغل‌شان را از دست داده‌اند نشان از پریشانی و کاهش فعالیت بنگاه‌های تولیدی و تجاری بخش خصوصی دارد. وی متذکر شد: مردم‌مان استحقاق زندگی مادی و معنوی بهتر از شرایط فعلی را دارند. مردمی که اهل ایثار، فداکاری و گذشت هستند و سزاوار این همه سختی نیستند. ما برای حفظ مردم و کشور باید منشأ فسادهای کلان را شناسایی کنیم. یکی از آنها واگذاری صادرات به فرآیندی فسادزاست. اگر باز هم مانند سال‌های گذشته منابع نفتی و پتروشیمی را از مبادی غیررسمی و قاچاق عرضه کرده و کالا وارد کشور کنیم فساد را گسترش خواهیم داد.

 

 

ارسال نظر