تنها راه اعتلای نظام جلب اعتماد مردم است

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۳۳۳
تنها راه اعتلای نظام جلب اعتماد مردم است

محمود خاقانی | کارشناس بین‌المللی انرژی|

مشهور این است که حزب جمهوری‌خواه در امریکا نماینده صنایع نظامی و نفتی هستند (انها برای فروش سلاح و درگیری میان کشورهای تولید‌کننده و صادر‌کننده نفت به منظور به اصطلاح گل آلود کردن آب و ماهی گرفتن یعنی دیکتاتور روی کار آوردن و کنترل منابع نفت و گاز تخصص دارند) و حزب دموکرات نماینده موسسات مالی و اعتباری (بانک‌ها) و بنگاه‌های بازرگانی و صنعتی غیر نظامی (متخصص وام دادن و بدهکار کردن کشورها و تامین سرمایه، کالا و خدمات برای بازسازی پس از جنگ‌های داخلی و غیره هستند) . البته تاریخ نشان داده است که در سرنگونی دولت هائ مردمی نظیر دولت منتخب مردم ایران در نهضت ملی شدن صنعت نفت منافع این گروه‌ها و احزاب با هم مطابقت می‌کند و سیاست متحدی را برای سرنگون کردن دولت‌های منتخب و نظام‌های مردم سالار اتخاذ و اجرا می‌کنند. در ارتباط با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تاریخ در سال 1357 بنا به شهادت بسیاری از کارشناسان وقت در آن روزگار، سازمان سیا و سایر سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای متحد امریکا اذعان داشتند که غافلگیر شدند و انتظار سرنگونی رژیم پهلوی را نداشتند.

    امریکا حامی تروریسم (یعنی ایجاد جوخشونت، وحشت و نگرانی):

رویداد تروریستی و بی‌گناهکشی که در روز اول مهرماه 97 در شهر اهواز خودنمایی کرد و هماهنگی آن با اظهارات آقای رودی جولیانی، وکیل پرزیدنت ترامپ رییس‌جمهوری امریکا، در روز شنبه ۳۱ شهریورماه 97 در یک نشست گروهی که با حمایت دولت امریکا پا به عرصه وجود گذاشنه قابل توجه است. آقای جولیانی در این گردهمایی گفت چند ماه، یا چند سال. ولی این اتفاق خواهد افتاد که تحریم‌های ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران به «انقلابی موفق» در این کشور می‌انجامد. آقای جولیانی درهمین حال مدعی شد که «تحریم‌ها جواب می‌دهند. ارزش پول [ملی ایران] در حال رسیدن به هیچ است… » مناسب است یادآوری شود که آقای جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت ترامپ جملاتی به همین مضمون گفته بود.

    افزایش نرخ برابری ارز، ترور در اهواز و خواسته ترامپ؟

یک ژنرال امریکایی بنام اسمدلی باتلر معتقد است هرجنگی مثل یک راکت است و بهترین تعریف برای یک راکت این است، که واقعیت آن با آنچه مردم از آن در ذهن شان دارند بسیار متفاوت است. فقط یک گروه بسیار کوچک می‌دانند که واقعیت آن راکت چیست. واقعیت راکت در این است که برای تامین منافع تعداد بسیار اندکی ساخته شده است تا به خاطرمنافع آنها جان و مال مردم بسیاری باید قربانی شوند. واقعیت این است که وقوع هرجنگی چه داخلی و چه فرامرزی درهرکشوری فقط برای تامین منافع عده معدودی به ازاء قربانی کردن جان و مال مردم بسیاری از کشورها طراحی و اجرا می‌شوند. نگاهی به هشت سال جنگ تحمیلی صدام با حمایت امریکا و متحدان‌اش علیه نظام جمهوری اسلامی اسلامی ایران، جنگ داخلی سوریه، مسلح کردن و تربیت داعش در عراق و منطقه نمونه‌های خوبی از این تعریف هستند. عده معدودی که در این تعریف از آنها یاد شد همان‌هایی هستند که اکنون در بازار ارز وکالا و خدمات ایران فعال هستند و با اهداف تحریم‌های اقتصادی دولت ترامپ یعنی سیاست‌های براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران و تروریسمی که نمونه آن در شهراهواز خودنمایی کرد هماهنگ هستند.

     چرا نرخ برابری دلار با پول ملی افزایش می‌یابد؟

با توجه به این هماهنگی‌هاست که نرخ برابری دلار در ایران از مزر 15 هزارتومان عبور می‌کند و وزیر امور خارجه امریکا روز یکشنبه اول مهر 97 از علاقه‌مندی دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری این کشور، برای دیدار با مقام معظم رهبری سخن می‌گوید که: «آن مذاکره است که جالب و مهم خواهد بود». وی در پاسخ به پرسش مجری فاکس نیوز سعی کرد که نظام جمهوری اسلامی ایران را نظیر کره شمالی و حکومت آل سعود یک دیکتاتوری معرفی کند. وزیر امور خارجه امریکا در بخش دیگری از مصاحبه‌اش با شبکه «فاکس‌نیوز»، ایران را متهم کرد که به دنبال ضربه زدن به منافع امریکا است. آقای پومپئو اظهار داشت: «به چند هفته گذشته نگاه کنید. آنها سراغ منافع امریکا در داخل عراق رفتند، در بصره و بغداد. همین اظهارات ثابت می‌کند که امریکا پشت پرده عملیات تروریستی روز یک شنبه اول مهرماه 97 در اهوازراهدایت و رهبری کرد. وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران درعکس‌العمل به عملیات تروریستی اهواز در توئیتی نوشته بود: «تروریست‌ها که توسط یک رژیم خارجی به خدمت گرفته شده، آموزش دیده و مسلح شده‌اند به اهواز حمله کردند. کودکان و خبرنگاران در میان کشته‌شدگان هستند. ایران حامیان منطقه‌ای ترور و اربابان امریکایی آنها را مسوول چنین حملاتی می‌داند».

    مثلث ترامپیسم، اسراییل، آل سعود با همکاری اصحاب زر و دلار درایران مربع شد؟

آل سعود برای بقای رژیم و حکومت‌اش در عربستان با متحدانش در خلیج فارس هفتصد میلیارد دلار بودجه برای صدمه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران تامین کرده است. تبلیغات‌چی‌های جنگ روانی امریکایی و اسراییلی با همکاری متحدانی که در ایران دارند یعنی اصحاب زر و دلار که خواهان دست یافتن به قدرت سیاسی نیز هستند با ساختن خبر‌های دروغین و شایعه پراکنی و دست زدن به احتکار و ایجاد کمبود‌ها و نظیر آن سعی درافزایش نارضایتی عمومی به منظور تحقق برنامه‌های براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت و تلاش می‌کنند. چرا؟

نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این واقعیت است که متاسفانه بدلیل بد عمل کردن کسانی که انقلاب اسلامی و مدیریت نظام جمهوری اسلامی در دست آنها بوده و است، دشمن سعی دارد که مشکلات را ناشی از اسلامی بودن نظام جمهوری اسلامی ایران نشان بدهد. زیرا، مشکل اصلی مربع برندازی نظامی جمهوری اسلامی ایران «اسلام » است وبس. آنها می‌خواهند به مردم بفهماند که یک نظام دینی کارآمدی لازم را ندارد. اگر نظام دینی بد است چرا باید اینهمه امریکا از رژیم صهیونیستی اسراییل که یک نظام دینی است دفاع کند؟ چرا آل سعود مدعی‌اند که خادم الحرمین الشریفین (لفظی تاریخی و لقبی احترام‌آمیز، به معنای محافظ یا کلیددار دو مقدس‌ترین مساجد اسلامی، مسجدالحرام در مکه و مسجدالنّبی در مدینه) هستند؟ چرا آقای ترامپ موقعی که برای سمت ریاست‌جمهوری امریکا سوگند یاد می‌کرد به دو انجیل سوگند یاد کرد؟ چرا دختر ترامپ پس از ازدواج با داماد یهودی او به دین یهودی درآمد و تمام تلاش ترامپ برای خوشحال کردن دختر و دامادش این است که فلسطینیان مسلمان قتل عام شوند و کشور فلسطین یک دست اسراییلی شود؟

 اسلام مزاحم برای دیکتاتوری و فساد و اختلاس؟

اصحاب زر و دلار درایران اسلام را مزاحم می‌بینند و آنها هم موافق اسلام زدایی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. زیرا، براساس تعالیم اسلام است که همه مسوولان نظام ناگزیر به پاسخگوئی به مردم هستند. خلاصه مطلب اینکه تلاش‌ها با بهره‌برداری از فساد و اختلاس درکشور برای اسلام زدایی است و بس. یک نمونه بازر از این تلاش شعارهایی است که تروریست‌های بیگناه کش در اهواز دادند یا داعش مدعی آن هستند.

    تهدید شدید‌تر امریکا بعد از عملیات تروریستی روز اول مهرماه 97

جان بولتون، مشاور امنیت ملی امریکا، روز یک شنبه اول مهرماه 97 بعد از اجرای عملیات تروریستی در شهر اهواز درمصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز هشدار داد که در صورت عدم تغییر سیاست منطقه‌ای ایران، امریکا تحریم‌ها و روش‌های دیگری پیدا خواهد کرد. وی گفت: «تصمیم رییس‌جمهور مبنی بر خروج از معاهده هسته‌ای با ایران تأثیر عمیقی بر ایران و منطقه بطور کلی داشته است»  جان بولتون مدعی شده است که با تحریم‌های شدیدتری که در ماه نوامبر اعمال می‌شود، امریکا خواهد توانست ایران را برای قبول شرایط امریکا به زانو درآورد. وی در این مصاحبه افزوده است که:«از دید ما، تحریم‌های جدیدی که در راه است، تأثیر اقتصادی و سیاسی چشمگیری در داخل کشور به همراه خواهد داشت؛ و این چیزی است که ما می‌خواهیم. ما خواهان تغییرات بزرگ در رفتار رژیم ایران هستیم؛ و اگر آنها این کار را انجام ندهند، با عواقب بیشتری روبرو خواهند شد، زیرا تحریم‌های بیشتری برای اِعمال علیه آنها پیدا خواهیم کرد و برای اِعمال فشار حداکثری راه‌های دیگری پیدا خواهیم کرد.».  منظور وی را اینطور می‌توان فهمید که مردم ایران باید تن به بردگی و فرمانبرداری از کسانی نظیر ترامپ و جان بولتون بدهند. وگرنه وضع اقتصادی و امنیتی بدتری را تجربه خواهند کرد.

مجری شبکه فاکس‌نیوز از جان بولتون پرسید :  «پس فکر می‌کنید اگر ایرانیان از خواسته‌ها شما پیروی نکنند تحریم‌های بیشتری در راه خواهد بود؟» پاسخ جان بولتون این بود که «بدون شک. تردید نکنید.» مشاور امنیت ملی امریکا در مورد پیدا کردن تحریم‌های بیشتر علاوه بر تحریم‌های کنونی و تحریم نفتی که قرار است از آبان‌ماه آغاز شود، توضیح بیشتری نداد. اما، درهمین حال خانم نیکی هیلی، نماینده امریکا در سازمان ملل متحد گفته است که امریکا با خروج از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، مانع دستیابی ایران به «میلیاردها دلار» شده است و اقتصاد ایران به همین دلیل نیز دچار مشکل شده و در نتیجه آنها «مستأصل» شده‌اند.

    آیا مردم ایران تسلیم خواهند شد؟

زمان آن فرارسیده است که مردم ایران به واقعیت‌های مهمی توجه کنند:

1- ایران سرزمین ثروتمندی است. گذشته از نفت و گاز، نیروی انسانی جوان و تحصیل کرده، معادن غنی مس، طلا و غیره دارد که طمع هر دولت استثمار‌گر و استعمارگری را برای روی کار آوردن یک دیکتاتور دست نشانده درایران برمی‌انگیزد. مثلث امریکا، اسراییل و آل سعود با ضلع اصحاب زر و دلار درایران مربعی تشکیل داده‌اند که ایران را به دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برگردانند و نظیر روزگار امروز در عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس شخص یا گروهی را روی کار آورند که فرمانبردار آنها باشند وثروت ایران را چپاول کنند.

2- موضوع فساد، اختلاس و رشوه و نظایر آن اگرچه بخش عمده‌اش به‌دلیل واقعیت‌هایی است که از سال 1384 درکشور به آنها دامن زده شد و مسوولان رده بالای نظام هم به آن اذعان داشته ودارند نظیر اشتباه در خصوصی‌سازی‌ها که خصولتی شدند، اشتباه در طرح هدفمند کردن یارانه‌ها که به یک فاجعه برای افزایش تورم، افزایش نقدینگی ودر نتیجه کسری بودجه دولت منجر شد، پا به عرصه گذاشتن موسسات مالی و اعتباری با اسامی مقدس که کلاهبردار از آب درآمدند و غیره. کارشناسان معتقدند که چنانچه مقام معظم رهبری شخصا مبارزه بااین معضل را عهده‌دار شوند و جدی و شفاف برخورد شود بطور قطع و یقین مربع توطئه براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران شکست خواهد خورد.

3-مردم ایران باید توجه کنند که ایران علاوه برمنابع طبیعی با برخورداری از نیروی انسانی باسواد و مبتکر هم کشور ثروتمندی است. مهم‌تر از همه اینکه ایران کشوری است که بدهکاری عمده‌ای ندارد که هیچ، میلیارد‌ها دلار پول در بانک‌های خارجی دارد که به‌دلیل تحریم‌ها به آنها دسترسی ندارد. ایران کشور فقیری نیست که پول ملی‌اش در میان مدت و بلندمدت بی‌ارزش باقی بماند. اصلا دلیلی ندارد که پول ملی ایران فاقد ارزش شود. آنچه ما نیاز داریم یک بسیج همگانی برای نجات پول ملی است. مردم بدانند که در بازار ارز کسانی که هدفشان یک مشت دلار است با هم معامله می‌کنند و بطور مصنوعی برای زمین زدن دولت و نظام در راستای اهداف مثلث ترامپ، اسراییل و آل سعود قیمت‌ها را بالا می‌برند. باید همه سعی کنیم این یک مشت مزدور را شناسایی و رسوا کنیم.

4- مردم ما باید بدانند که ترامپ بزرگ‌ترین تحقیر‌ها را متوجه مردم سربلند و تاریخ آفرین ایران کرده است. ایرانیان را به امریکا راه نمی‌دهد. ایرانیان را تروریست می‌خواند. درافغانستان حدود بیست هزار نیرو متمرکز کرده است. درعراق هنوز هزاران نظامی امریکایی حضور فعال دارند. بخشی از خاک سوریه را امریکا در اشغال نظامی دارد. درقطر یک پایگاه بیست هزار نفری دارد، دربحرین یک پایگاه نیروی دریایی مجهز دارد. در شمال ایران در بعضی از کشور‌های آسیای مرکزی نیز مستقر شده است. هفتصد میلیارد دلار تسلیحات جنگی به عربستان فروخته و سعی در جنگ افروزی دارد. خلاصه اینکه ایران را در محاصره دارد. پس چرا از حمله نظامی به ایران واهمه دارد؟

یاد و خاطره شکست حمله نظامی امریکا به طبس همانطور که موجب شکست پرزیدنت کارتر شد، ترامپ را وحشت زده می‌کند. یاد و خاطره هشت سال جنگ تحمیلی صدام علیه ایران باحمایت شوروی سابق، امریکا، اروپا و پول آل سعود و درنهایت شکست صدام امریکا را نگران می‌کند. بنابراین، مثلث ترامپیسم، اسراییل و آل سعود چشم به موفقیت ضلعی دارند که مثلث را تبدیل به مربع برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است و آنهم اصحاب زر و دلار است که سعی دارند نظام را اسلام زدایی کنند و قدرت سیاسی را هم به دست بگیرند. عملیات تروریستی اهواز ممکن است شروع یک سلسله عملیات مشابه برای برهم زدن امنیت اقتصادی و سیاسی کشور باشد که فقط و فقط درصورت اینکه مردم محرم شناخته شوند و مسوولان ذی‌ربطی که به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران هنوز وفادار هستند و به اصحاب زر وزور تبدیل نشده‌اند، با مردم شفاف سخن بگویند و نا گفته‌ها را بگویند، آنوقت است که ترامپ آرزوی اینکه ایرانیان را به زانو، تسلیم و بردگی درآورد با خود به گور خواهد برد.

 

ارسال نظر