کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۶/۰۵ - ۰۱:۰۰:۳۲
کد خبر: ۱۲۸۳۵۲

غنی استعفای وزرای دفاع و کشور را نپذیرفت

اشرف غنی رییس‌جمهوری افغانستان، استعفای وزیر کشور، وزیر دفاع و مشاور امنیت ملی این کشور را نپذیرفته است. به گزارش یورونیوز، در پی افزایش انتقادها از کاهش سطح امنیت در مناطق مختلف افغانستان و افزایش تحرکات طالبان، محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان استعفا کرد که حمدالله محب سفیر افغانستان در امریکا، جایگزین او شد. اشرف غنی اما استعفای طارق شاه بهرامی وزیر دفاع، ویس برمک وزیر کشور و معصوم استانکزی رییس اداره امنیت ملی افغانستان را نپذیرفته است.

محاکمه مخفیانه  در عربستان

مخالفان سعودی از محاکمه دو تن از زندانیان سیاسی این کشور در روزهای آینده و بطور مخفیانه خبر دادند. به‌گزارش ایرنا، قرار است عبدالله المالکی از اساتید دانشگاه و علی بادحدح یکی از مبلغان مذهبی مخفیانه محاکمه ‌شوند. ریاض از یک سال پیش ده‌ها شاهزاده، تاجر، بازرگان، مبلغ مذهبی، شاعر، استاد دانشگاه و فعال مدنی را به اتهام‌ فساد اقتصادی، جاسوسی و ارتباط با بیگانگان دستگیر کرده است.

84 کشته در باران‌های موسمی پاکستان

بارش باران‌های شدید موسمی در پاکستان از 20 تا 24 اوت 84 کشته و 155 مصدوم برجای گذاشته است. به گزارش سازمان ملی مدیریت بحران پاکستان، باران‌های موسمی اخیر به 316 واحد مسکونی دراین کشور آسیب وارد کرده است. بیشترین خسارت در ایالت پنجاب بوده که جان 31 تن را گرفت و 72 شهروند را مصدوم و به هشت واحد مسکونی در این ایالت خسارت کلی یا جزئی وارد کرده است.

شیوخ امارات مشتری نفت قاچاق عراق

یک رسانه قطری نوشته برخی شیخ‌های سرشناس اماراتی در ابوظبی، شارجه و فجیره در قاچاق نفت عراق دست دارند. به گزارش عربی جدید، حدود 40 گروه عراقی و 10 حزب سیاسی عراق نیز از نفت قاچاق جنوب عراق تامین مادی می‌شوند. قاچاق نفت چالشی است که عراق از 2003 با آن مواجه است.

پلیس ترکیه «مادران شنبه» را متفرق کرد

پلیس استانبول برای متفرق کردن مادران ترکیه‌ای که به‌دلیل گم شدن اعضای خانواده خود در دهه ۱۹۸۰ تجمع کرده بودند از گاز اشک‌آور استفاده کرده و ۴۷ نفر را بازداشت کرد. به گزارش ایسنا، مادران ترکیه‌ای عضو گروه «مادران شنبه» برای هفتصدمین بار در میدان گالاتاسارای استانبول جمع شده بودند. این مادران خواستار تشکیل یک کمیسیون مستقل برای انجام تحقیقات درباره کشتارها و مفقود شدن زندانیان پس از کودتای 1980 هستند.

 

ارسال نظر