اهمیت استرلینگ برای انگلیس

۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۲۶۱
اهمیت استرلینگ برای انگلیس

تعادل|

تیم ملی فوتبال انگلیس روز یک‌شنبه با شکست سوئد، پس از 28سال راهی مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جام جهانی شد. در وب‌سایت بی‌بی‌سی جهانی که طرفداران می‌توانند به عملکرد هر بازیکن امتیاز بدهند، رحیم استرلینگ، فوروارد تیم منچستر سیتی کمترین امتیاز را در میان بازیکنان تیم ملی انگلیس کسب کرده است. اما استرلینگ برای سبک بازی تیم انگلیس دارای اهمیت است. او به گونه‌یی بازی نکرده که امتیازی برای تیم کسب کند، اما بهترین شرایط را برای ارسال توپ به عمق دفاع تیم حریف

- موقعیتی که می‌تواند به کسب ضربه‌های آزاد یا ضربه کرنر منجر شود- ایجاد کرده است. این مساله برای تیمی که متکی به کسب امتیاز از ارسال‌های بلند توپ است، حیاتی به شمار می‌رود.

تاکنون در جام جهانی، استرلینگ طی 90 دقیقه بازی 11.2 موقعیت ضربه کاشته – بیشترین تعداد در میان هم‌تیمی‌ها- به منطقه یک‌سوم دفاعی حریف ایجاد کرده است. مارکوس رشفورد، حریف منچستری یونایتدی او در جایگاه دوم با 9.8 موقعیت قرار دارد. پس از آنها، روبن لوفتوس چیک با 9.6، جیمی واردی با 8.4 و دله علی با 8.4 قرار دارند.

استرلینگ بیشتر به خاطر از دست دادن موقعیت‌های طلایی مورد توجه قرار گرفته است. اما از نظر تاکتیکی او در عملکرد تیم انگلیس به گونه‌یی فعالیت می‌کند که همیشه منجر به گل و کسب امتیاز نمی‌شود.  در همین حال به اعتقاد برخی کارشناسان فوتبال فایننشال تایمز، موفقیت تیم انگلیس در مسابقات جام جهانی 2018 شانس محض است. به باور این کارشناسان، اینکه «گرت ساوت‌گیت» سرمربی تیم ملی انگلیس، یک پیشرفت خیره‌کننده اما ناقص را به دلیل شکست‌های پیشین این تیم به دست آورده، ‌غلط است. طی 10دوره اخیر مسابقات جام جهانی، از سال 1982 تاکنون تیم انگلیس 8 بار از مرحله گروهی بالا آمده و 5 بار به مرحله یک‌چهارم نهایی رسیده است. این عملکرد تیمی است که تقریبا دهمین تیم در جهان به شمار می‌رود.  رحیم استرلینگ، بازیکن فوتبال جاماییکایی تبار، اهل بریتانیاست. او هم اینک عضو تیم فوتبال منچسترسیتی است و در پست مهاجم بازی می‌کند. استرلینگ در فوریه ۲۰۱۰ از کی‌پی‌ار به باشگاه لیورپول پیوست. او تاثیر خود را در مینی دربی زیر ۱۸ سال مقابل اورتون گذاشت و موفق به گلزنی شد. استرلینگ تا ۲۰۱۵ در ۱۲۹ بازی برای لیورپول ۲۳ گل به ثمر رساند و در تابستان ۲۰۱۵ با قراردادی ۴۹ میلیون پوندی به منچستر سیتی پیوست.

استرلینگ متولد سال 1994 جاماییکاست. در دو سالگی پدر خود را در درگیری‌های داخلی از دست داده و در ۵سالگی با مادرش به انگلستان مهاجرت کرده است. وی در آکادمی لیورپول در فوریه ۲۰۱۰ فوتبال حرفه‌یی را شروع کرد.

منبع: فایننشال تایمز

 

 

ارسال نظر