مظلوم نمایی سردار

۱۳۹۷/۰۴/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۵۴۵

مرجان محمدی| فیفا پس از پایان مرحله گروهی جام‌ جهانی 2018 روسیه، آمار و ارقام جدیدی از این رقابت‌ها منتشر کرد و برترین‌های هر بخش را معرفی کرده است. طبق این آمار پس از برگزاری 48دیدار 122گل به ثمر رسیده تا میانگین 2.5گل در هر بازی به ثبت برسد و شاهد یکی از پرگل‌ترین جام‌های جهانی باشیم. در پایان این مرحله تمامی تیم‌ها موفق به زدن حداقل دو گل شدند. همچنین تنها تیم‌های مصر و پاناما بدون گرفتن حتی یک امتیاز از جام‌جهانی خداحافظی کردند.

در بین این آمار و ارقام، عملکرد ایران هم مورد بررسی قرار گرفته است که تیم‌ ملی در یکی از بخش‌ها هم بهترین عملکرد را داشته است. شاگردان کارلوس کی‌روش با عملکرد درخشانی که در فاز دفاعی داشتند، بهترین تیم دفاعی رقابت‌های جام‌جهانی تا پایان مرحله گروهی این رقابت‌ها نام گرفتند. ملی‌پوشان ایران با انجام 149عملکرد دفاعی شامل دفع توپ، تکل و مهار توپ توسط دروازه‌بان بهترین آمار را در بخش دفاعی در بین 32تیم حاضر در جام‌جهانی به نام خود ثبت کردند. البته آمار ایران در فاز تهاجمی چندان خوب نیست و ایران در عملکرد تهاجمی در بین 32تیم حاضر در جام‌جهانی در رده 32 قرار گرفته است.

آماری که باعث تاسف برای تیم ملی ایران است، ‌بازی‌های خوب تیم ملی ایران را در برابر حریفان سرسخت فراموش نمی‌کنیم ‌اما باید واقع‌بین باشیم. کی‌روش مربی خوبی است اما نباید ضعف‌های تیم ملی را در سایه این نتایج قابل قبول پنهان کرد. با آمار فیفا مشخص شد که انتقاد کارشناسان و حتی فوتبال دوستان به خط حمله ایران کاملا وارد است.

در بازی تیم ملی ایران با 3 حریف خود سردار آزمون از دید فوتبال دوستان عملکرد خوبی نداشت، ‌انتقادی که در فضای مجازی به صورت گسترده به وی شد و در کمال ناباوری بازیکن تیم ملی ایران به دلخوری و گلایه به این انتقاد‌ها جواب داد. مساله‌یی که با واکنش بزرگان فوتبال و کارشناسان حرفه‌یی مواجه شد ‌چراکه بسیاری انتظار داشتند که بازیکنان تیم ملی در بزرگ‌ترین تورنمنت جهانی فوتبال تمام تمرکز خود را روی تیم ملی و عملکرد و بازی‌شان بگذارند نه اینکه در فضای مجازی به انتقادها پاسخ دهند، گریه کنند و از عصبانیت جواب کامنت‌ها را بدهند! این برخورد سردار آزمون برای بسیاری از فوتبال دوستان آشناست چراکه وی در شبکه‌های مجازی بسیار فعال است و دایم درحال انتشار عکس‌های مختلف در شبکه‌های مجازی است. ‌این درحالی است که پاسخ بسیاری از انتقاد‌ها را نیز می‌دهد و بیشتر از اینکه روی فوتبال تمرکز داشته باشد به حاشیه می‌رود. هر چند که این انتظار می‌رفت تا در جام جهانی 2018 رویه دیگری را در پیش بگیرد اما اینگونه نشد تا فردوسی‌پور هم در برنامه خود به این بازیکن جوان نهیب بزند که به فوتبال فکر کند و به حاشیه در فضای مجازی دامن نزند.

گویی حاشیه‌های سردار آزمون حتی بعد از بازگشت از جام جهانی 2018 تمامی ندارد. سردار آزمون این‌ بار در صفحه شخصی‌اش از تیم ملی فوتبال ایران خداحافظی کرد و نوشت:«با توجه به اینکه مادرم بیماری سختی را پشت سر گذاشته بود، متاسفانه درحال‌ حاضر به خاطر نامهربانی‌ها و قدرنشناسی عده‌یی و توهین‌هایی که به هیچ‌ وجه حق من و هم تیمی‌هایم نبود، بیماری‌اش تشدید شده است. این مساله من را بین دو راهی سختی قرار داد و در نهایت من مادرم را انتخاب کردم.»

وی که در صفحه شخصی‌اش عامل خداحافظی خود را توهین و قدرنشناسی اعلام کرده بود ‌در چرخشی 180درجه‌یی بعد از استقبال مردم گنبد کاووس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: من قوی‌تر از این هستم که به خاطر انتقادات این تصمیم را بگیرم، همیشه از من انتقاداتی بوده و مردم انتظار گل در این بازی‌ها را داشتند و من هم نتوانستم این انتظار مردم را برآورده کنم اما تصمیم بنده دلایل شخصی و خانوادگی دارد. در بین دو راهی بین خانواده و تیم ملی فوتبال قرار گرفتم و بعد از 4ماه تفکر و مشورت امروز به این نتیجه رسیدم که باید در کنار خانواده‌ام باشم و تا مدتی از تیم ملی فاصله بگیرم. تصمیم من احساساتی نیست و من بین خانواده و فوتبال، خانواده را انتخاب کردم و امیدوارم مردم به این تصمیم من احترام بگذارند.

آزمون گفته است: برای این تصمیم‌گیری با کی‌روش، به عنوان مسوولم و علیرضا جهانبخش که جزو دوستان و عزیزان من هستند، صحبت و مشورت کردم و آنها نیز گفتند که ما هم بودیم همین تصمیم را می‌گرفتیم.

اما به نظر می‌رسد این اظهارنظرهای متفاوت از سوی آزمون برای خداحافظی از تیم ملی یک شوآف باشد، شوآفی که برخی نیز در آن دخیل هستند. بزرگان بسیاری در تیم ملی توپ زده‌اند، ‌انتقادهای بسیار شدیدتری به آنها شده است اما این بزرگان که امروز اسطوره‌های فوتبال ایران هستند نه جا خالی کرده‌اند و نه به یک ملت بی‌احترامی کرده‌اند. آقای سردار مردم به تصمیم شما احترام می‌گذارند ولی بهتر است شما هم به تصمیم خود احترام بگذارید تا به ما ثابت شود که این یک حرکت نمایشی نیست برای مظلوم‌نمایی و قهرمان شدن شما در ذهن فوتبال دوستان. سردار آزمون شما دیروز از تیم ملی خداحافظی کردید و امروز می‌گویید که باید بیشتر فکر کنم، شما هنوز تکلیف خود را نمی‌دانید ولی فوتبال دوستان به تصمیم شما احترام می‌گذارند و امیدوارند که شما هم علاوه بر احترام به تصمیم خود، آینده‌یی درخشان در فوتبال داشته باشید. 

 

ارسال نظر