حذف قهرمان، شانس شگفتی سازان

۱۳۹۷/۰۴/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۵۴۴

 پس از پایان مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه تیم‌های اروگوئه، روسیه، اسپانیا، پرتغال، کرواسی، آرژانتین، فرانسه، دانمارک، برزیل، سوییس، سوئد، مکزیک، بلژیک، انگلیس، کلمبیا و ژاپن موفق شدند به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها راه یابند.

بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال از 24خرداد ماه در روسیه آغاز شده و در پایان مرحله گروهی این مسابقات از بین 32تیم حاضر در جام جهانی 16تیم جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را کسب کردند و 16تیم دیگر نیز با این جام وداع کردند.

حذف آلمان مدافع قهرمانی جام 2014

تیم ملی فوتبال آلمان درحالی که می‌توانست در آخرین دیدار مرحله گروهی خود با پیروزی مقابل کره جنوبی به دور بعدی این رقابت‌ها راه یابد با 2گل مغلوب چشم بادامی‌ها شد تا سنت حذف قهرمان‌های دوره گذشته جام جهانی در مرحله گروهی ادامه داشته باشد.

 حذف همه نمایندگان آفریقا

تیم‌های سنگال، مراکش، تونس، مصر و نیجریه 5 نماینده قاره آفریقا در جام جهانی 2018 روسیه بودند که هیچکدام موفق نشدند به دور بعدی این مسابقات راه یابند. البته تیم سنگال نسبت به سایر تیم‌های آفریقایی نتایج بهتری گرفت و صاحب 4 امتیاز شد. ولی به دلیل داشتن کارت زرد بیشتر نسبت به ژاپن 4 امتیازی دیگر هم گروه خود طبق قوانین فیفا با جام جهانی وداع کرد.

حضور داوران ایرانی

«علیرضا فغانی» به همراه «محمدرضا منصوری» و «رضا سخندان» به عنوان داور دیدار مهم آرژانتین و فرانسه در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2018 روسیه انتخاب شدند. فغانی پیش از این دیدارهای صربستان و برزیل و نیز آلمان و مکزیک را در مرحله گروهی جام جهانی قضاوت کرده بود.

 ژاپن بهترین تیم آسیایی

تیم ملی فوتبال ژاپن هر چند در آخرین دیدار خود مقابل لهستان تن به شکست داد و با تیم سنگال در امتیاز 4برابر شد ولی با توجه به قوانین فدراسیون جهانی فوتبال و داشتن کارت زرد کمتر نسبت به نماینده قاره آفریقا به مرحله حذفی مسابقات صعود کرد تا بهترین تیم قاره کهن در جام جهانی باشد. تیم ملی فوتبال ایران هم به رغم 4 امتیازی بودن موفق به صعود به مرحله بعد نشد تا همراه با عربستان، کره جنوبی و استرالیا با این جام وداع کند.

رتبه هجدهم برای تیم ایران

تیم ملی فوتبال ایران در بین 32تیم حاضر در جام جهانی با کسب یک پیروزی و یک تساوی 4 امتیازی شد تا در جایگاه هجدهم این رقابت‌ها قرار بگیرد. در بین تیم‌های حذف شده جام جهانی فقط تیم سنگال به دلیل گل زده بیشتر بالاتر از ایران قرار دارد.

 تیم‌های بدون امتیاز

در مرحله گروهی جام جهانی، تیم‌های صعود‌کننده امتیازهای لازم را کسب کردند و آنها هم که حذف شدند حداقل یک امتیاز به دست آورند اما در این بین تیم‌های «مصر» و «پاناما» از قاره آفریقا بدون کسب امتیاز به خانه‌های خود بازگشتند.

بهترین بازیکنان ناکام در پنالتی

از ابتدای آغاز جام جهانی روسیه تا پایان مرحله گروهی 24پنالتی زده شده که 18مورد آن به ثمر رسیده و 6 ضربه گل نشد. اما جالب اینکه در دیدار آرژانتین و کرواسی «لیونل مسی» مهاجم آلبی سلسته‌ها و بهترین بازیکن جهان موفق به گلزنی از روی نقطه پنالتی نشد. همچنین «کریستیانو رونالدو» مهاجم تیم پرتغال که او هم عنوان‌دار این مقام است به رغم اینکه در دیدار نخست مقابل اسپانیا از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد اما کاپیتان تیم ملی پرتغال در دیدار با ایران با واکنش عالی «علیرضا بیرانوند» نتوانست ضربه پنالتی خود را به گل تبدیل کند.

 گل‌ها

در پایان مرحله گروهی مسابقات 116بار توپ از خط دروازه‌ها گذشت. پرگل‌ترین دیدار مربوط به مصاف تیم‌های بلژیک و تونس بود که با برتری 5 بر 2 نماینده قاره اروپا به پایان رسید. مصاف انگلیس و پاناما هم با پیروزی 6 بر یک انگلیسی‌ها به پایان رسید و پس از آن دیدار دو تیم اسپانیا و پرتغال با تساوی 3 بر 3 در جایگاه بعدی قرار دارد. سریع‌ترین گل برای «کریستیانو رونالدو» مهاجم و کاپیتان تیم ملی پرتغال است که در دقیقه 4 دیدار با اسپانیا و مراکش موفق به گلزنی می‌شود و دیرترین آن برای «نیماردا سیلوا سانتوس جونیور» معروف به نیمار مهاجم تیم ملی فوتبال برزیل است که در دقیقه 90 به علاوه 7 در مصاف با کاستاریکا موفق به گلزنی شد. «عزیز بوهدوز» بازیکن مراکش در دیدار با ایران در دقیقه 5+90(گل به خودی) سبب پیروزی تیم ملی فوتبال ایران شد. همچنین «تونی کروس» بازیکن تیم ملی آلمان در دیدار با سوئد در دقیقه 90 به علاوه 5 موفق شد با گلزنی سبب پیروزی ژرمن‌ها شود.

 بهترین گلزن‌ها

«هری کین» کاپیتان تیم ملی فوتبال انگلیس پس از هت تریک در دیدار با پاناما و 2گلی که مقابل تونس به ثمر رسانده بود با 5 گل زده صدرنشین بهترین گلزن در پایان مرحله گروهی جام جهانی شد. پس از او «کریستیانو رونالدو» بازیکن تیم ملی پرتغال و «روملو لوکاکو» از بلژیک با 4گل در جایگاه دوم قرار گرفتند. «الکساندر گالوین» بازیک تیم ملی روسیه، «ویکتور کلیسون» از سوئد، «جان فرناندو کوینترو» و «جیمز رودریگرز» از کلمبیا و «کارلوس سانچز» از اروگوئه هر کدام با 2پاس گل صدرنشین بهترین‌ها در این زمینه هستند. «یوری الکساندرویچ گزینسکی» بازیکن تیم روسیه نخستین گلزن جام جهانی 2018 بود که در دیدار افتتاحیه مقابل عربستان موفق به این مهم شد.

تساوی بدون گل

در دور اول و دوم مرحله گروهی این رقابت‌ها در همه دیدارها حداقل یک گل زده شده و هیچ دیداری بدون گل نبود اما در دور سوم دیدار تیم‌های دانمارک و فرانسه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

گل به خودی

در پایان مرحله گروهی جام جهانی 8 بازیکن به اشتباه دروازه تیم ملی فوتبال کشور خود را گشودند. «عزیز بهیچ» بازیکن تیم ملی فوتبال استرالیا در مصاف با فرانسه، «عزیز بوهدوز» بازیکن مراکش در دیدار با ایران، «اگنکارو اتوبو» بازیکن تیم نیجریه در مصاف با کرواسی، «تیاگو چونیک» بازیکن تیم لهستان در دیدار با سنگال، «احمد فتحی» بازیکن تیم مصر در دیدار با روسیه، «ادسون آلوارز» بازیکن تیم مکزیک در دیدار با سوئد، «دنیس چریشف» بازیکن تیم روسیه در دیدار با اروگوئه و «یان سامر» بازیکن تیم سوییس در دیدار با کاستاریکا بازیکنانی بودند که مرتکب چنین اشتباهی شدند.

 بیشترین کلین شیت

کلین شیت یا بسته نگه داشتن دروازه در رقابت‌های جام جهانی فوتبال برای هر گلری از اهمیت ویژه‌یی برخوردار است که در پایان مرحله گروهی این مسابقات «فرناندو موسلرا» از اروگوئه همچنان دروازه خود را بسته نگه داشته است. تیم اروگوئه با 3 پیروزی، 5 گل زده و بدون گل خورده راهی مرحله حذفی شد.

 

ارسال نظر