حمله بی‌سابقه «کی روش» به «برانکو» و «شفر»

۱۳۹۷/۰۴/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۴۶۸

همه ‌چیز از این اظهارنظر برانکو شروع شد که گفت: «بهترین بازیکنان ایران در جام جهانی بازیکنان داخلی بودند نه لژیونرها»، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اما در واکنش به این اظهارنظر با انتقاد بی‌سابقه از سرمربی پرسپولیس از برانکو ایوانکوویچ به عنوان فردی یاد کرد که به تیم ملی سم تزریق کرده است. کی‌روش پیش از بازگشت تیم ملی فوتبال ایران از روسیه به تهران در گفت‌وگو با برنامه ۲۰۱۸ گفت: حالا زمان آن رسیده که رو در رو با کسانی که به آماده‌سازی تیم ملی آسیب زدند، صحبت کنم. مشکلات تیم ملی با لغو اردوی ما در امارات آغاز شد و برنامه‌هایمان لطمه دید. تیم ملی بعد از اتفاقات دوبی دیگر مثل قبل نشد و آن اردو هم از بین رفت.

وی با بیان اینکه به صورت مستقیم به برانکو و افرادی که از او حمایت کرده‌اند این حرف را می‌زند، گفت: آنها اختلافاتی را در کادر تیم ملی ایجاد کردند. اینگونه سم‌ها که آقای پروفسور انجام می‌دهد را می‌شناسیم.

کی‌روش ادامه داد: ایشان فراموش کرده بازیکنانی مثل کمال کامیابی‌نیا، روزبه چشمی، مجید حسینی، وحید امیری و علیرضا بیرانوند و پژمان منتظری یک روز تا یک روز و نیم در هفته در اختیار تیم ملی بودند و توانستند آماده‌سازی بهتری داشته باشند. آقایان فراموش کردند بگویند دوشنبه شب رضاییان و مهدی طارمی هم برای تیم ملی بازی کردند. همان بازیکنانی که آنها را از پرسپولیس فراری دادید! همینطور جهانبخش و آزمون هم بازی کردند. می‌دانیم تحسین شما از بازیکنان لیگ داخلی برای چیست؛ برای اینکه دنبال اختلاف‌افکنی هستید و سم را با حمایت‌هایی که دارید در تیم ملی وارد می‌کنید. وقتی شما فراموش کردید این دو بازیکن(طارمی و رضاییان) را تحسین کنید، شما نه تنها این دو بازیکن را دست‌کم می‌گیرید بلکه در تیم ملی هم مشکلاتی ایجاد می‌کنید.

سرمربی تیم ملی به ماجرای ساختمان «پک» و سابقه درگیری‌اش به خاطر این ساختمان بدون نام بردن از هومن افاضلی گفت: آقای برانکو شما فراموش کردید، دنبال این بودید که با دوستانتان این ساختمان را به دست بیاورید. شما دنبال لطمه زدن به برنامه تیم ملی بودید. به همین خاطر هم بود که رییس فدراسیون به من گفت، آقای سرمربی اگر بخواهیم برنامه شما را عملی کنیم به ما سنگ می‌زنند. فراموش نکنید ۲۰روز با 3 بازیکن تمرین کردیم و برنامه ما لطمه خورد. کی‌روش ادامه داد: آقای پروفسور من مطلبی دارم که باید بگویم. وقتی شما راجع به بازیکنان لیگ صحبت می‌کنید باید بگویم چه کسانی این بازیکنان مثل امیری، ابراهیمی و بیرانوند را به باشگاه آورد. مردم ایران یادشان است شما بازیکنان اوکراینی را به پرسپولیس آوردید و هزاران دلار برای آنها پول دادید. شما پشت صحنه برنامه تیم ملی را بایکوت کردید. شما قدرت دارید چون صورت خود را پشت باشگاه پرسپولیس پنهان می‌کنید به خاطر همین است که شاید آن کشور برای شما و من کوچک شده است. وی با کنایه به برانکو و وینفرد شفر یادآور شد: اعضای خانواده من در تیم ملی نیستند. من برادرم را به عنوان مربی به تیم نیاوردم(طعنه به برانکو). هیچ موقع پسرم را در تیم نیاوردم.(طعنه به شفر) هیچ موقع در بیزینس دخیل نبودم. برعکس؛ اگر کسی بدهکار باشد، این فدراسیون است که به من بدهکار است چون از جیب خودم برای کمپ‌های تیم ملی هزینه کردم.

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: می‌خواهم به برانکو بگویم در همان زمانی که ایشان بازیکنان اوکراینی را آورد که حتی یک دقیقه هم بازی نکردند از جیب خودم برای ساختمان پک امکانات خریدم. موفق باشید آقای برانکو! فقط حقایق را می‌گویم. در 4سال گذشته باید ساکت می‌شدم تا بدانیم چه شخصی دارد حقایق را پنهان می‌کند.

بیانیه باشگاه پرسپولیس

در پی سخنان کی‌روش، باشگاه فرهنگی- ورزشی پرسپولیس با صدور اطلاعیه‌یی نسبت به اظهارات سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ابراز تاسف کرد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: متاسفانه سخنان توهین‌آمیز سرمربی تیم ملی خطاب به باشگاه‌های سازنده که با وجود همه مشکلات و سختی‌ها، بازیکنان خود را همچون سرباز در اختیار کشور عزیز خود قرار دادند و آنها نیز همچون نگینی در قلب تیم ملی در مهم‌ترین رویداد فوتبالی جهان درخشیدند، کام مردم عزیز و هواداران فوتبال کشورمان را تلخ نمود و موجی از یاس و ناامیدی را حکمفرما کرد. باشگاه پرسپولیس از مسوولان محترم فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد تا ضمن توجیه ایشان نسبت به اینگونه اظهارات تذکرات لازم را داده و به وی یادآور شوند که حق دخالت در امور داخلی باشگاه‌ها و اظهارنظر در این خصوص را ندارد. البته که جای بسی تاسف است که آقای کارلوس کی‌روش در رسانه ملی با میلیون‌ها بیننده مستقیما به فدراسیون فوتبال توهین و اعلام کرد که با هزینه شخصی وسایل مورد نیاز مرکز آمادگی تیم ملی را خریداری کرده است!

شفر: برانکو و کی‌ روش استراحت کنند

در همین حال، سرمربی تیم استقلال تهران گفت: بهتر است برانکو و کی‌روش به استراحت چند روزه بروند تا از این فشارهایی که روی آنهاست، خارج شوند.

وینفرد شفر در حاشیه تمرین دیروز تیم فوتبال استقلال درخصوص صحبت‌های روز سه‌شنبه برانکو که گفته بود، بهترین بازیکنان ایران در جام جهانی بازیکنان داخلی بودند نه لژیونرها گفت، نظر شما چیست؟ شما که خبرنگار هستید، بگویید؟! بازی‌ها را شما دیده‌اید. نظر شما در این خصوص چیست؟

وی اظهار کرد: من فکر می‌کنم هم برانکو و هم کی‌روش باید به مرخصی بروند تا از این فشار خارج شوند. همه بازیکنان باشگاه‌های ایران، بازیکنان پرسپولیس و استقلال از بهترین‌ها بودند. امید ابراهیمی و مجید حسینی و بیرانوند عالی بودند.

در کل ما لیگ خیلی خوبی داریم. الان ایران دو تیم در لیگ قهرمانان دارد و این نشان می‌دهد شرایط لیگ ما خوب است.

 

ارسال نظر