جذابیت‌های از دست رفته فوتبال با ویدیو چک

۱۳۹۷/۰۴/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۲۲۰
جذابیت‌های از دست رفته فوتبال با ویدیو چک

مرجان محمدی|

 بازی آلمان و سوئد 2 بر یک و در دقایق پایانی به نفع آلمان به پایان رسید، ‌بازی که در آن آلمان‌ها با یک بازیکن کمتر توانستند نفس حریف را بگیرند و تیم سوئد را که تنها دقایقی با یک تساوی شیرین فاصله داشت را شکست دهد. در بازی‌های جام جهانی سوئد را می‌توان بدشانس‌ترین تیم تا این لحظه دانست تیمی که در دقایق ابتدایی بازی، باید ازسوی داور یک پنالتی برایش گرفته می‌شد و مدافع آلمان نیز باید اخراج می‌شد، ‌اما این صحنه بسیار حساس از دید داور و کمک داور به دور ماند و حتی درخواستی برای ویدئو چک داده نشد تا سوئد بد شانس‌ترین تیم و آلمان خوش شانس‌ترین تیم جام جهانی لقب بگیرد. با این تفاسیر باید عنوان کرد که فناوری هرچند توانسته تا حدودی در بازی نفس گیر فوتبال حق را به حق‌دار

بدهد ولی در بعضی مواقع هم داور و هم فناوری نتوانسته‌اند حق ضایع شده تیم‌هایی که حقی از آنها ضایع شده است را به آنها بازگرداند.

گفته می‌شود استفاده از VAR در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باعث شده است وقت‌های اضافه افزایش یابند و در این مدت تیم‌های زیادی به گل رسیدند و پیروز شدند، بطوریکه گل نجات بخش تونی کروس برای آلمان در دیدار برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال سوئد در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در وقت‌های ‌اضافه به ثمر رسید. این گل زمانی وارد دروازه‌ سوئد شد که ژرمن‌ها تقریبا تمام توان خود را از دست داده بودند. گل کروس در ‌دقیقه 94:41 به ثبت رسید اما گل به ثمر رسیده در وقت اضافه در بازی آلمان و سوئد تنها زمانی نبود که در وقت‌های ‌اضافه زده شد. طبق بررسی‌های صورت گرفته در ۲۹ بازی برگزار شده تاکنون ۱۲۸ ‌دقیقه وقت ‌اضافه درنظر گرفته شده است. روسیه، عربستان و بلژیک، تیم‌هایی هستند که کمترین وقت‌های ‌اضافه را داشتند و در مجموع دو بازی‌شان فقط هفت ‌دقیقه وقت ‌اضافه درنظر گرفته شده است. کمترین وقت‌های ‌اضافه در چهار بازی با سه ‌دقیقه به ثبت رسید.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران-مراکش، برزیل- کاستاریکا و نیجریه-ایسلند با بیشترین وقت‌های ‌اضافه در صدر این فهرست قرار دارند. در دو بازی اول نتیجه‌ در این زمان تغییر پیدا کرد. گل به خودی عزیز بوهادوز برای ایرانی‌ها در ‌دقیقه ۹۵ به ثمر رسید و شاگردان کارلوس کی‌روش توانستند سه امتیاز بازی را کسب کنند. کوتینیو و نیمار در حالی نخستین پیروزی برزیل را رقم زدند که گل‌های‌شان در ‌دقیقه ۹۱ و ۹۷ وارد دروازه‌ کاستاریکا شد. به نظر می‌رسد ویدیو چک هرچند از جذابیت‌های فوتبال کاسته است اما برای برخی کشورها نیز حکم گل طلایی را داشته است و باعث پیروزی آنها شده است. این در حالی است که ویدیو چک در بازی ایران و اسپانیا به ضرر 80 میلیون ایرانی کار کرد و باعث شد تا گل سعید عزت‌الهی آفساید اعلام شود و آرزوی میلیون‌ها ایرانی با یک قاب به فنا برود.

 

ارسال نظر