فوتبال در فضای مجازی

۱۳۹۷/۰۴/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۱۳۷
فوتبال در فضای مجازی

 عکس تحسین‌برانگیز از داور ایرانی

پس از آنکه انتشار عکس هواداران ژاپنی در حال جمع کردن زباله در ورزشگاه‌های جام جهانی تحسین هواداران فوتبال در نقاط مختلف جهان را در پی داشت، عکسی از یک هوادار ایرانی منتشر شده که او هم در حال چنین کاری است. این عکس را سمیرا شیرمردی خبرنگار ایران ورزشی منتشر کرده و نام این فرد را علی‌اکبر نوری داور لیگ برتر فوتبال عنوان کرده است. این تصویر داور ایرانی را نشان می‌دهد که در ورزشگاه کازان در حال جمع‌آوری زباله‌هایی است که تماشاگران به زمین ریخته‌اند.

 موج توییتری درباره صعود ایران

موجی در توییتر راه افتاده که کاربران طنزگونه

با اشاره به نسبت شان با فوتبال و فوتبالی‌ها، از پیش‌بینی صعود ایران به دور دوم جام جهانی می‌گویند. یکی از این کاربران نوشته است: «من به عنوان کسی که پژمان جمشیدی و علیرضا منصوریان و حمید درخشان رو از نزدیک دیده، محمد پنجعلی به مدرسه‌شون اومده و مغازه علی دایی هم سال‌های سال سر کوچه‌شون بوده می‌گم که از این گروه صعود می‌کنیم.» کاربر دیگر زیر همین پست نوشته: «منم به عنوان یکی که علی دایی رو با یه bmw وقتی سر پل مدیریت زل آفتاب منتظر تاکسی بود دیدم می‌گم صعود می‌کنیم.» «من به عنوان کسی که نیما نکیسا اومد عروسی دخترخاله‌ش می‌گم که از این گروه صعود می‌کنیم»، «من البته به عنوان کسی که پسرداییش یه دفعه توی اتوبوس تهران-اصفهان کنار عابدزاده نشسته یه خرده شک دارم»، «از پیرغلام این تایملاین که بیشتر از صدتا عکس با لباس ورزشی داره بشنوید و قبول کنید که ما از این گروه به اصطلاح مرگ صعود می‌کنیم» از جمله توییت‌های طنزی است که کاربران در واکنش به این موج توییتری نوشته‌اند.

 ورود زنان به ورزشگاه؛ مهم یا کم اهمیت؟

نمایندگان مجلس در واکنش به حضور زنان در ورزشگاه آزادی در هنگام پخش تلویزیونی بازی ایران و اسپانیا اظهارنظر‌های گوناگونی کردند که بحث‌هایی را در شبکه‌های مجازی به وجود آورد. محمود صادقی یکی از این نمایندگان بود که توییت کرده بود «ورزشگاه آزادی آزاد شد.» این توییت او بعضا با واکنش‌های منفی همراه بود؛ چراکه برخی اعتقاد داشتند این موضوع آنچنان اهمیت نداشته که درباره‌اش چنین بحث‌هایی صورت گیرد. صادقی در واکنش به این بحث‌ها در نوشته‌یی توضیح داد: در مورد ورزشگاه آزادی اتفاقا من از تعجب شما تعجب کردم؛ تعجب شما احتمالا ناشی از آن است که در جریان اتفاقات پیرامونی آن نیستید. شاید اگر توییت‌های قبلی مرتبط با این موضوع را می‌دیدید در جریان قرار می‌گرفتید. به جمله زیر آن توییت هم اگر دقت کنید متوجه می‌شوید. موضوع اصلی، درواقع معضل دخالت قدرت‌های موازی در همه امور، حتی در مورد مسائل بی‌اهمیتی مثل نمایش فوتبال در یک ورزشگاه است.

در مورد نمایش مسابقه فوتبال در ورزشگاه آزادی از یک هفته قبل مسوولان ذیربط، ازجمله نمایندگان مجلس پیگیری کردند، کارشناسان دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی نظر کارشناسی دادند، شورای تامین تصویب کرد، استاندار (رییس شورای تامین) مجوز داد، ورزشگاه بلیت فروشی کرد، ساعتی پیش از شروع بازی مردم داشتند وارد ورزشگاه می‌شدند که یگان ویژه وارد عمل شد! مردمی را که وارد شده بودند بیرون کرد در ورزشگاه را بست. مردم ایستادند، نمایندگان مردم پیگیری کردند، رییس‌جمهور وارد عمل شد. و سرانجام یگان ویژه عقب‌نشینی کرد و در ورزشگاه باز شد! این موضوع اگرچه خیلی خرد و کوچک به نظر می‌رسد اما به قول یکی از بزرگان، از کوچک‌های بزرگ است.

 

وقتی شکیری از تله آفساید صربستان گریخت با پای چپ که کفشی با پرچم سوییس بر آن بود، توپ را از زیر دستان استویکوویچ وارد دروازه کرد رو به هواداران با دو دست، خوشحالی «پرواز عقاب» را انجام داد. نمادی متعلق به کوزوو که نشان‌دهنده مقاومت مردم در برابر نسل‌کشی صرب‌هاست. ژاکا دیگر بازیکن کوزوو- آلبانیایی اصل سوییس هم که گل اول را زده بود، همین کار را کرده بود تا پیروزی سوییسی‌ها در برابر صربستان را کوزوویی‌ها رقم بزنند.

 

 

 

ارسال نظر