9 محدودیت دولت روسیه برای روز‌های جام‌جهانی

۱۳۹۷/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۹۶۷
9 محدودیت دولت روسیه برای روز‌های جام‌جهانی

ریحانه جاویدی|

 11 شهر روسیه میزبان بازی‌های جام جهانی 2018 هستند و همین موضوع سبب شده تا دولت روسیه برای روزهای برگزاری جام جهانی، محدودیت‌های مختلفی برقرار کند تا امنیت بیشتری برای گردشگران برقرار شود، رویه عادی زندگی روزمره در شهرهای روسیه به نفع جام جهانی تغییر کرده، حالا علاوه بر گردشگرانی که از کشورهای مختلف به روسیه سفر کرده‌اند، شهروندان روسی هم باید حواسشان باشد، قوانین جدید را فراموش نکنند.

 تجمع و گردهمایی تعطیل است

همه گردهمایی‌ها و حرکات دست جمعی که به هر چیز غیر از فوتبال مربوط باشد، طی جام جهانی باید در زمان و مکانی که به وسیله FSB و وزارت داخلی روسیه مشخص می‌شود برگزار شود. در یکاترینبورگ هم هر گرد همایی دسته‌جمعی باید در خارج از شهر از ساعت 2 تا 4 بعد از ظهر برگزار شود. ناحیه وولگوگراد شمار شرکت‌کنندگان در گردهمایی‌ها را تا 150 نفر محدود می‌کند و آن هم باید در 9 صبح تا 5 بعد از ظهر برگزار شود.

 پایان پروازهای هوایی بدون سرنشین

طی جام جهانی، شهرهای روسیه محدودیت پرواز هواپیمای بدون سرنشین را اعمال می‌کنند. در سنت پترزبورگ ناحیه مممنوعیت 100 کیلومتر مربع است و آسمان‌های فراز مسکو نیز بطور جدی مانیتور می‌شوند. برای مقابله با متخلفین، یک واحد ویژه از وزارت دفاع روسیه از جنگ الکتریکی استفاده می‌کند. همچنین از بردن هواپیمای بدون سرنشین، مونوپاد، چترهای بلند، اسلحه و دوچرخه و البته موادمخدر به استادیوم خودداری کنید.

 اسلحه و نقاشی دیواری را فراموش کنید

از 25 ماه می‌تا 25 جولای خرید، نصب، حمل و نقل و جابه‌جایی هر گونه اسلحه به‌طور کلی در روسیه ممنوع است و از طرف دیگر کشیدن نقاشی‌های دیواری (گرافیتی) برای تبلیغات هم در روزهای برگزاری جام جهانی ممنوع است. این تبلیغات مربوط به فیفا می‌شود و به این ترتیب جایگاه‌های خاصی برای تبلیغات در نظر گرفته می‌شود که صاحبان تجارت و کسب و کار می‌توانند آنها را رزرو کنند.

 تورهای اتوبوس وجود ندارد

در روزهای مسابقات جام جهانی، افراد نمی‌توانند با اتوبوس از شهرهای غیر میزبان به شهرهای میزبان سفر کنند. به عنوان مثال هرکسی که برنامه سفر از استراخان به وولگوگراد را دارد باید آن را فراموش کند. تنها استثنای آن برای اتوبوس‌هایی است که با سرویس‌های محرمانه محلی سفر می‌کنند و آنهایی که به سیستم GLONASS مجهز هستند.

 ماشین‌سواری در مراکز شهر ممنوع

در روزهای مسابقات، در تعداد زیادی از خیابان‌های نزدیک استادیوم و مراکز شهر محدودیت استفاده از ماشین می‌گذارند و در واقع فقط می‌توان در آن خیابان‌ها قدم زد. گردشگرانی که برنامه اجاره ماشین در روسیه را دارند، باید نقشه شهرها را چک کنند تا ببینید کدام خیابان‌ها بسته می‌شوند. علاوه براین، مسیرهای حمل و نقل عمومی تغییر می‌کنند.

 قید  باربیکیو  را  بزنید

شهرهای روسیه محدودیتی برای درست کردن آتش در کمپ، سوزاندن علوفه و زباله و همچنین درست کردن آتش برای کباب سنتی یا باربیکیو می‌گذارند. بنابر این در نیژنی نووگورود، باربیکیو ممنوع می‌شود. در حالی که در کازان شما حتی در ملک شخصی خودتان هم اجازه درست کردن آتش را ندارید. جریمه تخطی از این قانون تا 4000 روبل یا 65 دلار است.

 ثبت‌نام فراموش نشود

مردمی که برای مسابقات می‌روند، تا سه روز فرصت دارند که در شهر نامشان را ثبت کنند. این فرصت در زمان‌های عادی نود روز است اما برای شهروندان خارجی این فرصت طی مسابقات فقط یک روز است. مسافرانی که در هتل اقامت دارند نیاز به ثبت نام ندارند. گردشگران نباید فراموش کنند که در تمام روزهای اقامت در روسیه حداقل یک کپی از کارت شناسایی و ویزای خود را همراه داشته باشن چرا که اگر هیچ مدرکی همراهشان نباشد، پلیس می‌تواند تا سه ساعت برای پیدا کردن هویت افراد را بازداشت کند.

 کار، بی‌کار

در وولگوگراد، نیمی از شهر طی مسابقات مسدود می‌شود، مسیرهای حمل و نقل عمومی تغییر می‌کند و خیلی از خیابان‌ها به عابران پیاده اختصاص داده می‌شود. بنابراین مقامات شهر تصمیم گرفتند که روزهای مسابقات را به عنوان تعطیل رسمی اعلام کنند. البته که سرویس‌های عمومی و رستوران‌ها مثل همیشه مشغول به کارند.

 نوشیدنی در بطری شیشه‌‌ای ممنوع

در روزهای برگزاری جام جهانی، نوشیدنی‌ها در بطری‌های شیشه‌یی نزدیک استادیوم فروخته نمی‌شوند، گردشگران و شهروندان روسی، نوشیدنی‌ها را باید در لیوان‌های پلاستیکی و از مغازه‌های مجاز تهیه کنند. خبری هم از نوشیدنی‌های الکلی در مغازه‌های 2 کیلومتری استادیوم‌ها و ایستگاه‌های قطار نیست. در یکاترینبورگ، فروش نوشیدنی در سه ساعت قبل از مسابقه و برای یک ساعت بعد از سوت پایان بازی ممنوع است.

 

ارسال نظر