جام‌جهانی 2018

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۸۱۵

صدر گروه B فروشی نیست

در آستانه دیدار تیم ملی ایران و اسپانیا در دور دوم مرحله گروهی جام جهانی 2018، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) درباره این بازی نوشته است: کارلوس کی‌روش کسی نیست که با خاطرات گذشته‌اش زندگی کند. سرمربی تیم ملی ایران برنامه‌ریزی‌هایش را برای نگهداشتن ایران در صدر جدول گروه B جام جهانی روسیه انجام داده است. ایران بعد از بازی‌های دور اول مرحله گروهی، صدرنشین گروه است و این جایگاه را به لطف پیروزی نفس‌گیر دقیقه آخری‌اش مقابل مراکش و تساوی اسپانیا و پرتغال در دیگر بازی این گروه دارد. بازی بعدی ایران، مصاف با قهرمان جام جهانی 2010 است که قطعا از نبردن بازی قبلی‌اش مقابل پرتغال، در دیداری که کریستیانو رونالدو در آن هت‌تریک کرد و برای تیمش یک امتیاز گرفت، ناراضی است. کی‌روش اما نگران چیزی که اسپانیا در این بازی می‌خواهد ارائه کند، نیست چون او روی تیم خودش تمرکز دارد و هدفش این است که تیمش نه تنها در صدر جدول بماند بلکه یک گام بلند برای نخستین صعودش به مرحله حذفی بعد از 5 حضور در جام جهانی بردارد. کی‌روش که برای دومین بار متوالی با ایران به جام جهانی راه پیدا کرده است، گفت: «صدر جدول گروه فروشی نیست و آن را اجاره هم نمی‌دهند. اسپانیا تیم باکیفیتی است، اما ما هم نمی‌خواهیم صدر جدول را از دست بدهیم.»

فغانی بهترین داور جام جهانی

سایت Ratetheref در یک نظرسنجی، وضعیت داوران جام جهانی را تا این مرحله از جام جهانی ارزیابی کرده که در این ارزیابی علیرضا فغانی در صدر قرار دارد. ‌در نظرسنجی سایت Ratetheref، علیرضا فغانی از سوی مخاطبان 1926 رای مثبت دریافت کرده است و با 4 ستاره در صدر این نظرسنجی قرار دارد. بدین شکل مخاطبان این سایت عملکرد فغانی را نسبت به دیگر داورانی که تاکنون بازی‌ها را سوت زده‌اند، بسیار خوب ارزیابی کردند. در رتبه دوم این جدول، بیورن کوئیپرس هلندی و در رتبه سوم نستور پیتانا آرژانتینی قرار دارند.

ایران در ۱۹ بازی 5 گل دریافت کرده است

سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا اعلام کرد: ایران در ۱۹ بازی اخیرش تنها 5 گل دریافت کرده است. به‌ گزارش آس، فرناندو هیرو پیش از دیدار تیم‌ ‌ملی فوتبال ‌اسپانیا و ایران در یک نشست خبری با اشاره به دیدار برابر پرتغال گفت‌: تنها نکته‌یی که از بازی برابر پرتغال راضی نیستم دریافت سه گل بود. هنوز خیلی زود است بگوییم تیم‌های بهتری از ‌اسپانیا نیز در این جام حضور دارند. اتفاقی که برای تیم‌ ‌ملی فوتبال آلمان رخ داد، ممکن است برای هر تیمی بیفتد. در اینجا ۳۲ تیم سطح بالا حضور دارند. همیشه بازی نخست سخت و پیچیده است و استرس بر بازی حکمفرماست. ما مقابل قهرمان اروپا یک امتیاز به دست آوردیم و در حال‌ حاضر تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را پیش‌رو داریم که در ۱۹ بازی آخر خود تنها 5 گل دریافت و ۳۷ بار دروازه‌ حریفانشان را باز کرده است. این تیم۱۷ گل از طریق ضربات آزاد زده است. سرمربی ‌اسپانیایی در پایان در مورد لوپتگی گفت‌: نمی‌خواهم از هر بازیکن نظرش را راجع‌ به اخراج لوپتگی جویا شوم. اگر مخالف یا موافق باشند در تصمیم نهایی فرقی نخواهد کرد چون پیش از این همه‌چیز مشخص شده است. رییس فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت او را بر کنار کند و باید به آن احترام گذاشت.

نیم‌نگاه سرمربی «سوانسی»  به قدوس

سرمربی جدید تیم سوانسی انگلیس همچنان به دنبال مهاجم ایرانی تیم سابقش در لیگ برتر سوئد است. به گزارش ولز آنلاین، سامان قدوس یکی از بازیکنان کلیدی گراهام پوتر (سرمربی جدید سوانسی) در زمان حضورش در تیم اوسترشوندس سوئد بود. قدوس را به عنوان بازیکن آزاد در سال 2014 به خدمت گرفت و به بهترین گلزن 2 فصل اخیر تیم اوسترشوندس تبدیل شد. درخشش اخیر قدوس باعث شد تا باشگاه‌های آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، بلژیکی و انگلیسی به دنبال جذب او باشند. در ادامه خبر این رسانه ولزی آمده است: دانیل کیندبرخ، رییس باشگاه اوسترشوندس پیش از این در واکنش به پیشنهادهای خارجی سامان قدوس گفته بود: فکر می‌کنم سامان قدوس در تابستان انتقال خواهد یافت، زیرا بهتر از فروش در ماه ژانویه است.

داوری که کارگزار شرکت بیمه‌ای است

«جونیت چاکر» داور ترکیه‌یی بازی ایران مراکش علاوه بر شغل داوری به‌عنوان کارگزار شرکت بیمه‌یی مشغول به کار است. به گزارش تُرکیش فوتبال، در حالی فیفا «جونیت چاکر» ترکیه‌یی را به‌عنوان داور مسابقه ایران-مراکش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه انتخاب کرد که این داور ۴۱ ساله ترکیه‌یی علاوه بر امر قضاوت به‌عنوان کارگزار یک شرکت بیمه‌یی مشغول به کار است. بر همین اساس نخستین مسابقه ایران و مراکش روز جمعه در ورزشگاه ۶۷ هزار نفری سن‌پترزبورگ با سوت آقای «جونیت چاکر» آغاز شد که در نهایت با پیروزی تیم ملی ایران به پایان رسید.

 

ارسال نظر