‌هزار میلیارد تومان دیه در لحظه تصادفات جاده‌ای

۱۳۹۷/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۲۴۲

گروه بانک و بیمه  مرکز آمار ایران اعلام کرد که در سال ١٣٩٥ به میزان ۴۶۹هزار و ۹۵۰تصادف در کشور رخ داده که ٣درصد از تصادف‌ها در لحظه وقوع منجر به فوت شده است و در نتیجه هزینه دیه و خسارت سنگین تصادفات با لحاظ 14هزار نفر فوت در لحظه تصادف می‌توان دریافت که بار مالی سنگینی برعهده شرکت‌های بیمه، بیمارستان‌ها، خدمات امدای و... جهت پوشش این تصادفات وجود دارد.

به گزارش «تعادل» براساس برآوردهای اولیه، چیزی حدود 1050میلیارد تومان تنها در لحظه تصادفات باید دیه در نظر گرفته شود که هزینه سنگینی روی دوش بیمه‌ها قرار می‌دهد.

همچنین مرکز آمار ایران اعلام کرد: به‌طور کلی ٧٠ درصد تصادف‌ها در سال ١٣٩٥ درون‌شهری بوده است که نسبت به سال ١٣٩١ تغییر معناداری نیافته است. براساس آخرین سالنامه آماری کشور در سال ١٣٩٥، ۴۶۹هزار و ۹۵۰ تصادف در کشور رخ داده است که ٣درصد از تصادف‌ها در لحظه وقوع منجر به فوت شده که ٢٩درصد از این فوت‌ها در تصادف‌های درون‌شهری رخ داده است.

همچنین ۲۰درصد از تصادف‌های کشور در تهران، ١٠درصد در خراسان‌رضوی، ٨درصد در البرز، ٧درصد در فارس و ٦درصد در استان‌های خوزستان و آذربایجان‌شرقی رخ داده که جزو استان‌های با تصادف بالا محسوب می‌شود و استان‌های چهارمحال و بختیاری با ٤,٤ در هزار از تصادف‌های کشور، قزوین با ٦ در هزار، خراسان‌جنوبی با ٨ در هزار، کردستان با ٩ در هزار و کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و هرمزگان با یک‌درصد از تصادف‌های کشور کمترین میزان از تصادف‌های کشورها در سال ١٣٩٥ را به خود اختصاص داده‌اند.

 

 

ارسال نظر