تاکید امام خمینی(ره) بر حرکت در چارچوب قانون

۱۳۹۷/۰۳/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۰۸۵

رعایت قانون و حرکت در چارچوب آن از دیگر دغدغه‌های امام خمینی (ره) بود که در طول سال‌ها همواره بر آن تاکید می‌کردند و از مسوولان و مردم در هر پست و مقامی که بودند، رعایت آن را خواستار بودند و آشکارا مخالفت خود را با عدول از قانون، اظهار می‌داشتند.

ایشان در بخشی از سخنان خود در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این مساله بیان داشتند: «بترسید از اینکه یک وقت یک انفجارى حاصل بشود و همه ما را به باد فنا بدهد. از این بترسید شما! مغرور نشوید به اینکه من آن هستم که فلان کار، چیز بود، رستم یلى بود در کذا! مغرور نشوید.

این مردم اسلام را مى‌ خواهند. اگر پایتان را از اسلام کنار بگذارید این طلبه‌یى که اینجا نشسته با کمال قوا با شما مخالفت مى‌ کند. همه ملت اسلام هم اسلام را

مى ‌خواهند.

من اول سال به آقایان عرض کردم که این سال خوب است سال اجراى قانون باشد. باید حدود معلوم بشود. آقاى رییس‌جمهور حدودش در قانون اساسى چه هست، یک قدم آن ور بگذارد من با او مخالفت مى‌ کنم. اگر همه مردم هم موافق باشند، من مخالفت مى‌ کنم. آقاى نخست وزیر حدودش چه قدر است، از آن حدود نباید خارج بشود. یک قدم کنار برود با او هم مخالفت مى‌ کنم. مجلس حدودش چه قدر است، روى حدود خودش عمل کند. شوراى نگهبان حدودش چه قدر است؛ قوه قضاییه حدودش چى است؛ قوه اجراییه. قانون معین شده است. نمى‌‌شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم. غلط مى‌کنى قانون را قبول ندارى! قانون تو را قبول ندارد.»

صحیفه امام؛ ج‌14، ص376-377

 

ارسال نظر