قراردادهای بیمه اتکایی خارجی ارزش بر هم زدن ندارد

۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۱۲۴

مدیرعامل بیمه اتکایی ایرانیان تاکید کرد که رقم قراردادهای بیمه اتکایی منعقد شده با بیمه‌گران خارجی به اندازه‌یی پایین است که با خروج امریکا از برجام نیز ارزش بر هم زدن ندارد.

سیدمحمد آسوده در گفت‌وگو با ایبنا درباره تاثیر خروج امریکا از برجام بر پایدار ماندن قراردادهای بیمه اتکایی خارجی گفت: در طول 5/2سال گذشته قراردادهای زیادی با طرف‌های خارجی منعقد نشده و رقم قراردادهای موجود نیز به اندازه‌یی نیست که بخواهند آن را لغو کنند.

وی محدودیت‌های موجود در زمینه حمل و نقل پول را مهم‌ترین مانع برای انعقاد قراردادهای بزرگ با بیمه‌گران خارجی عنوان کرد و افزود: به دلیل محدودیت در حمل و نقل پول اساسا امکان انعقاد قراردادهای بزرگ با بیمه‌گران خارجی به وجود نیامد و چند قراردادی نیز که بسته شد، رقم محدودی دارند و ارزش به هم زدن ندارد.

مدیرعامل بیمه اتکایی ایرانیان درباره بیمه ۳۰درصد از خسارت حوادث فاجعه‌بار ایران نزد بیمه‌گر اتکایی خارجی نیز اظهار کرد: این خسارت بیمه شده اما تاکنون خسارتی اتفاق نیفتاده است؛ در صورتی که خسارتی رخ دهد، حق بیمه را باید بگیرند و خسارت را پرداخت کنند که باز هم رقم آن پایین است.

 

ارسال نظر