اخبار

۱۳۹۷/۰۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۸۸۰

ضرورت هماهنگی بین بازار سرمایه، پول و بیمه

رییس کل بیمه مرکزی در آستانه برگزاری Finex یازدهم گفت: بازار سرمایه، پول و بیمه سه رکن اصلی بازارهای مالی هستند که طراحی ساز و کار لازم برای هماهنگی بین آنها یک ضرورت است.

همتی تاکید کرد: با توسعه بیمه‌های عمر منابع خرد مردم به منابع کلان و با ثبات سرمایه‌گذاری تبدیل می‌شود. در واقع بیمه کانال مطمئن و با ثباتی برای توسعه بازار سرمایه است.

رییس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: بیمه عمر هم نقش پس‌اندازی دارد، هم ریسک زمان فوت و از کارافتادگی را پوشش می‌دهد و هم سود با کمترین ریسک نصیب بیمه‌گذار می‌کند.

 

ضریب فزاینده به 7.3 رسید

پایه پولی در پایان بهمن‌ماه سال گذشته به 203هزار و 960میلیارد تومان رسید که نسبت به بهمن‌ماه سال 95 به میزان 17.6درصد رشد داشته است.

به گزارش «تعادل» با توجه به نقدینگی 1490هزار میلیارد تومانی در پایان بهمن 96 و رقم حدود 204 هزار میلیارد تومانی پایه پولی، رقم ضریب فزاینده یا تکاثر پولی به 7.3 افزایش یافته است.

 رشد پایه پولی در سال‌های اخیر اغلب از ناحیه رشد بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی ایجاد شده است.

بخش منابع پایه پولی، بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی، بدهی دولت به بانک مرکزی، خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی و سایر دارایی‌هاست و بخش مصارف هم شامل شامل سپرده بانک‌ها و موسسات اعتباری نزد بانک مرکزی، اسکناس و مسکوک نزد بانک‌ها و در دست اشخاص می‌شود.

نتیجه ارقام بخش مصارف نشان می‌دهد که حجم پایه پولی در پایان بهمن ماه به 203هزار و 960هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به اسفندماه سال 95 به میزان 13.4درصد و در 12ماهه منتهی به بهمن‌ماه سال گذشته 17.6درصد رشد داشته است.

 

 

ارسال نظر