اخبار

۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۰۰:۳۰:۴۵
کد خبر: ۱۱۸۷۳۱

عملیات کابل برگردان مخابراتی در ایام نوروز ممنوع شد

مدیرعامل شرکت مخابرات از ممنوعیت هرگونه عملیات برگردان در نوروز خبر داد و گفت: در صورت لزوم در مناطق با بار ترافیکی بالا، افزایش پهنای باند و راه‌اندازی سایت‌های سیار پیش‌بینی شده است.

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیدمجید صدری درباره تمهیدات ویژه این شرکت در بخش‌های ستادی و استان‌ها در ایام تعطیلات نوروزی گفت: بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت ترافیکی در نقاط پرتردد و آماده‌باش کلیه حوزه‌های فنی و غیرفنی برای حفظ پایداری شبکه و ارائه خدمات مطلوب به مشتریان در تمام مناطق مخابراتی، از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت مخابرات در این ایام است. وی با بیان اینکه افزایش بار ترافیکی در مناطق مسافرپذیر در ایام تعطیلات، به کنترل صحیح و دقیق وضعیت ارتباطی استان‌ها و پیش‌بینی تمهیدات لازم در این ایام نیاز دارد، افزود: افزایش کارکرد واحد امور مشتریان در مراکز منتخب و افزایش ظرفیت شبکه تلفن همراه به‌تناسب رشد ترافیک که در ایام نوروز به‌صورت پویا انجام می‌شود، ازجمله برنامه‌های مجموعه مخابرات در سراسر کشور به‌منظور تسهیل برقراری ارتباطات در روزهای سال نو است.

صدری اظهار کرد: در بخش‌های مربوط به تجاری و امور مشتریان، برقراری کشیک‌های نوروزی کارکنان مرکز تماس ۲۰۲۰، ۲۰۱۰ و تقویت تیم‌های ارتباطی برای هماهنگی پشتیبانی و خدمات پس از فروش در سراسر کشور و همچنین ارائه خدمات به صورت حضوری در دفاتر منتخب در ایام تعطیلات در کل کشور از مهم‌ترین برنامه‌های در نظر گرفته‌ شده است. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: همکاری واحد ارتباطات مردمی ۲۰۲۱ در خصوص راهنمایی مسافران و زائران در شهرهای زیارتی، تامین نیازهای ارتباطی ستاد سفرهای نوروزی در تمام مناطق مخابراتی و افزایش پایداری و بهینه‌سازی شبکه در مناطق پرترافیک از دیگر اقدامات مخابرات‌های مناطق در این ایام است. وی با بیان اینکه انجام هرگونه عملیات برگردان و Down Time در ایام تعطیلات ممنوع است، توضیح داد: برقراری شیفت نگهداری در حوزه‌های سوئیچ، پاور، دیتا، شبکه، کابل، انتقال و همراه و معرفی نیروهای on call در مناطق مختلف و همچنین تامین تجهیزات back up با شناسایی‌های صورت گرفته، از جمله موارد اجرایی به‌منظور حفظ پایداری، تقویت پشتیبانی شبکه و تسهیل در برقراری ارتباطات مسافران نوروزی است.

ایجاد شبکه آزمایشگاهی در حوزه فضا ضروری است

معاون وزیر و رییس سازمان فضایی ایران گفت: باید یک شبکه آزمایشگاهی در حوزه فضا در کشور ایجاد شود که همه فعالان این عرصه با حفظ استقلال در این شبکه قرار گیرند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، مرتضی براری معاون وزیر و رییس سازمان فضایی ایران به اتفاق هیات همراه در پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی حضور یافت و از دستاوردهای فناوری این پژوهشکده بازدید کرد. در این دیدار که با حضور حسن حدادپور رییس پژوهشگاه فضایی ایران و جمعی از مسوولان و مدیران این پژوهشگاه برگزار شد، براری گفت: پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی توان خود را در برخی حوزه‌های هوا فضایی به‌خوبی به اثبات رسانده که از آن‌جمله سامانه بلوک انتقال مداری، تراستر و بالن مخابراتی و استراتسفری است و باید از این توانایی‌ها، حداکثر استفاده در کشور به‌عمل‌اید.

وی افزود: پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی دارای آزمایشگاه‌ها و زیرساخت‌های مجهزی است و می‌تواند در توسعه سامانه‌های فضایی، نقش مهمی داشته باشد. باید یک شبکه آزمایشگاهی در حوزه فضا در کشور ایجاد شود که همه فعالان این عرصه با حفظ استقلال در این شبکه قرار گیرند و به یکدیگر خدمات ارائه دهند.

براری همچنین گفت: این پژوهشکده با سابقه کاری خود، در زمینه تجاری‌سازی محصولات و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان نیز از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است و باید از این توانمندی به‌خوبی بهره برد.

معاون وزیر و رییس سازمان فضایی ایران در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های فناورانه پژوهشگاه فضایی ایران گفت: این پژوهشگاه با توانایی‌های ارزنده خود، باید سهم بیشتری در برنامه‌های توسعه فعالیت‌های فضایی کشور داشته باشد. وی افزود: پژوهشگاه فضایی ایران همچنین می‌تواند موتور محرک خیلی از دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و با حمایت‌های لازم از آنها در عرصه داخلی و بین‌المللی، موجب توانمندسازی این شرکت‌ها شود. براری یادآور شد: یکی از دغدغه‌های مهم ما، استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت‌های موجود در حوزه فضایی کشور است. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: همه تلاشگران عرصه فضایی یک هدف مشترک دارند و آن توسعه حوزه فضایی کشور است و در این جهت، همه باید به یکدیگر کمک کنند و همکاری‌ها باید تقویت شود و کارها با سرعت بیشتری انجام پذیرد. براری افزود: برای تحقق اهداف چشم‌انداز 1404 در حوزه فضا، با توجه به فعالیت‌های کشورهای منطقه در عرصه علم و فناوری فضایی، باید با سرعت بیشتر و با یک حاشیه امن، کارها را پیش ببریم. معاون وزیر و رییس سازمان فضایی ایران در خصوص فعالیت‌های اخیر صورت گرفته در حوزه فضا گفت: یکی از اقدامات مهم ما، تدوین نقشه راه توسعه حوزه فضایی کشوربوده که برنامه‌های آن در هشت سرفصل تدوین شده است.

اصلاح دیوان سالاری با دولت الکترونیک

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: وقت آن است دستگاه‌های مختلف تن به اجرای دولت الکترونیکی بدهند تا به سمت اصلاح برخی فرآیندهای ناسالم دیوان سالاری برویم‌.

محمد جواد آذری جهرمی روز سه شنبه در توییتر نوشت: تا کی باید تیتر ثابت رسانه‌ها افشاگری فساد و پیگیری پرونده مفسدان باشد؟ وقت آن رسیده است تا دستگاه‌های مختلف اجرای دولت الکترونیکی را اولویت قرار دهند تا بتوان به سمت اصلاح برخی فرآیندهای ناسالم دیوان سالاری رفت زیرا بخشی از فاسدان مولود سیستم‌های اداری فسادپرور هستند.

وی ادامه داد: هر چند استانداردهای معتبری برای حفظ امنیت اطلاعات وجود دارد، برخی دستگاه‌ها به بهانه حفظ امنیت اطلاعات از تبادل اطلاعات با دیگر دستگاه‌ها خودداری می‌کنند، در حالی که فساد بزرگ‌ترین موضوع ضد امنیتی هر کشوری است.

 

ارسال نظر