اخبار کلان

۱۳۹۶/۱۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۵۷۵

تعیین محل مصارف منابع اعتباری صندوق توسعه

نمایندگان مردم در خانه ملت محل مصارف حاصل از برداشت صندوق توسعه ملی را جهت تحقق اهداف قانون برنامه ششم توسعه در سال ۹۷ را تعیین کردند.

به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی روز «یک‌شنبه، ۲۰ اسفندماه»، مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ جهت تامین نظر شورای نگهبان با بند (و) تبصره ۴ با ۱۸۸ رای موافق، ۸ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۲۹ نفر موافقت کردند.

گفتنی است، بند (و) تبصره ۴ لایحه بودجه سال ۹۷ به شرح ذیل اصلاح شد: برای تحقق اهداف مندرج در قانون برنامه ششم توسعه به دولت اجازه داده می‌شود معادل یکصد و چهل و سه هزار و هفتصد و پنجاه میلیارد (143.750.000.000.000) ریال از ورودی سال ۱۳۹۷ صندوق توسعه ملی برداشت و منابع حاصله را به ردیف درآمد عمومی به شماره طبقه‌بندی ۳۱۰۷۰۵ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.

معادل مبلغ واریزی از محل جداول و ردیف‌های هزینه‌یی این قانون شامل سازمان صدا و سیما در اجرای ماده (۹۳) قانون برنامه ششم و توسعه کمی و کیفی برنامه‌های تولیدی، پویانمایی، مستند، فیلم و سریال، تقویت بنیه دفاعی در اجرای ماده ۱۰۶ قانون برنامه ششم توسعه، بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله و کمک به ساماندهی بافت‌های فرسوده، توسعه سامانه (سیستم) ‌های نوین (تحت فشار) در اجرای ماده (۳۵) قانون برنامه ششم توسعه، طرح‌های آبرسانی روستایی و توسعه شبکه‌های آن، آبخیزداری در اجرای بند (خ) ماده (۳۸) قانون برنامه ششم توسعه، رفع مشکل برق و مقابله با ریزگردها در خوزستان در اجرای بند (س) ماده (۳۸) قانون برنامه ششم توسعه و تولید واکسن سینه پهلو (پنوموکوک) و عفونت کودکان (روتاویروس) در کشور است.

هرگونه پرداخت در غیر از موارد مشخص شده از جمله حقوق و دستمزد و جابه‌جایی اعتبارات این بند ممنوع است. اعتبارات مربوط به آبرسانی به روستاها و آبیاری تحت فشار در سه ماهه اول سال ۱۳۹۷ و بر اساس شاخص (سازمان برنامه و بودجه کشور) بین استان‌های کشور توزیع و ابلاغ می‌شود.

همچنین نمایندگان در ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ جهت تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح بند الحاقی ۲ تبصره ۷ با ۱۷۷ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۲۹ نفر موافقت کردند که بر این اساس بند الحاقی ۲ که بر اساس آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌توانست جهت اعمال وحدت رویه بیمه‌شدگان صندوق بیمه روستاییان و عشایر با بازنشستگی بیمه تامین اجتماعی اقدام قانونی لازم را به عمل آورد، حذف شد.

بر اساس این گزارش نمایندگان همچنین در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ جهت تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح بند (ب) تبصره ۱۲ با ۱۸۸ رای موافق، ۸ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۲۹ نفر موافقت کردند که بر این اساس ایراد وارده به این بند در بند (ب) ماده واحده اعمال شد و بند الحاقی که بر اساس آن سازمان برنامه و بودجه کشور موظف شده بود بر بودجه سال ۹۷ سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دولتی نظارت و بودجه سال ۱۳۹۸ این سازمان را در پیوست شماره ۳ این قانون منظور کند، حذف شد.

در ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷، نمایندگان جهت تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح جدول ذیل بند الف تبصره ۱۴ با ۱۶۶ رای موافق، ۹ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۳۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس اصلاحات صورت گرفته در تبصره ۱۴ به شرح ذیل اصلاح شد: در جدول ذیل بند الف تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۹۷ در ستون دریافتی‌ها (منابع) عبارت‌های «دریافتی حاصل از فروش داخلی فرآورده‌های نفتی» و «دریافتی حاصل از صادرات فرآورده‌های نفتی» و کلمه «داخلی» در فراز دوم ذیل جدول بند الف تبصره ۱۴ حذف شد.

صدور مجوز واردات ۶ نوع میوه خارجی

گمرک ایران واردات نارگیل، آناناس، انبه، موز، منگوتین و پاپایا را به کشور مجاز دانست.

گمرک ایران اعلام کرد که بر اساس آخرین تغییرات در مقررات مرتبط با واردات محصولات کشاورزی مطابق با اعلام دفتر مقررات و استانداردهای بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی صرفا ورود 6 میوه شامل نارگیل، آناناس، انبه، موز، منگوتین و پاپایا به کشور بلامانع است. ورود این میوه‌ها نیز با اخذ مجوز قرنطینه از دفتر قرنطینه سازمان حفظ نباتات کشور و سایر مجوزهای مرتبط مجاز بوده و غیر از موارد یاد شده واردات سایر میوه‌ها همچنان ممنوع است.

بنا بر این گزارش، اطلاعات و آمار گمرک در ارتباط با مجوزها و ورود این محصولات به سرزمین اصلی کاملا روشن و شفاف است و ابهامی در واردات میوه به کشور وجود ندارد. گمرک ایران صادرکننده مجوز ورود هیچ کالایی به کشور نیست و هم‌اکنون مجوزها و اطلاعات ترخیص تمام کالاها از جمله میوه در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی ثبت می‌شود و در هر لحظه و مکانی امکان بهره‌برداری از این بانک اطلاعاتی به صورت شفاف و روشن وجود دارد.

در این توضیحات آمده است: طبق قوانین طبقه‌بندی بین‌المللی کالایی انواع میوه‌ها در ردیف‌های تعرفه‌یی مشخصی طبقه‌بندی شده‌اند و توصیف و کدگذاری این کالاها از سوی نهادهای بین‌المللی صورت می‌گیرد و از سوی فرد یا سازمان داخلی خاصی صورت نمی‌گیرد. بنابراین ردیف تعرفه‌های مبهمی در فهرست واردات گمرک و محصولات باغی وزارت جهاد کشاورزی وجود ندارد و ردیف تعرفه‌یی تحت عنوان «سایر میوه‌های تازه» و «سایر میوه‌های خشک» طبق شرح و توصیف تعرفه‌های طبقه‌بندی کالایی به کالاهای مشخصی اختصاص دارد و این کالاها کاملا روشن و مشخص هستند.

 

 

ارسال نظر