اعمال محدودیت‌های گاز صنایع با افزایش مصرف بخش خانگی

۱۴۰۱/۱۰/۱۰ - ۰۹:۵۰:۲۲
کد خبر: ۱۹۵۹۵۰

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: درصورتی که در مصرف گاز بخش خانگی صرفه‌جویی صورت نگیرد و طرح‌های محدودیتی صنایع افزایش پیدا کند متاسفانه میزان تولید در صنعت استان کاهش پیدا خواهد کرد و حتی احتمال دارد در برخی روزها نیز تولید این مراکز متوقف شود.

به گزارش ایسنا، جهانبخش سلیمیان درخصوص افزایش مصرف گاز طی روزهای اخیر در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: براساس آخرین آمار شرکت گاز استان از میزان ۱۰.۲۸۹ میلیون متر مکعب مصرف گاز روزانه مقدار ۶.۱۱۶ میلیون متر مکعب در بخش خانگی و برای گرمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد همچنین ۴.۱۷۳ متر مکعب گاز نیز در صنایع و برای تولید مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری افزود: درحال حاضر به‌طور متوسط در ازای هر یک درجه سانتی‌گراد کاهش دما که در استان رخ می‌دهد مصرف گاز در بخش خانگی و گرمایش پنج درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: با وجود در نظر گرفتن برخی محدودیت‌های مصرف گاز در بخش صنعت و با توجه به کاهش دمای موجود در چهارمحال و بختیاری درصورتی که در بخش خانگی شاهد صرفه‌جویی در مصرف گاز نباشیم، صنایع استان به میزان بیشتری مشمول طرح اعمال محدودیت مصرف خواهند شد.

سلیمیان با اشاره به کاهش دما طی روزهای اخیر در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: در این مدت حدود ۷۵۰۰۰۰ متر مکعب در روز افزایش مصرف گاز در بخش خانگی به ثبت رسید. مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: درصورتی که در مصرف گاز بخش خانگی صرفه‌جویی صورت نگیرد و طرح‌های محدودیتی صنایع افزایش پیدا کند متاسفانه میزان تولید در صنعت استان کاهش پیدا خواهد کرد و حتی احتمال دارد در برخی روزها نیز تولید این مراکز متوقف شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در صنایع موجود در چهارمحال و بختیاری قطع گاز وجود نداشته است و تنها این مراکز با محدودیت مصرف مواجه بوده‌اند، درحال حاضر نیز برخی صنایع استان برای محدودیت ۵۰ درصدی ترغیب شده‌اند اما درصورت بروز شرایط خاص، گاز برخی صنایع برای مدت کوتاهی قطع خواهد شد چراکه تامین گاز بخش خانگی در اولویت قرار دارد.

 

ارسال نظر