تمهیدات شرکت‌های نفتی برای مقابله با کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۷۱۹
تمهیدات شرکت‌های نفتی برای مقابله با کرونا

شرکت‌های بزرگ انرژی در امریکا به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، کارمندان دفتری را به دورکاری فرستادند و چک سلامت کارکنان بخش‌های مهم و نقاط دوردست را آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، شرکت‌های BP، اکسون موبیل، کیندر مورگا، موتیوا اینترپرایز و رویال داچ شل به کارکنان غیرضروری خود اعلام کردند از روز دوشنبه وظایفشان را از خانه انجام دهند. شرکت‌های شل و شورون چک روزانه سلامت کارکنان و مراجعان را در برخی از تاسیسات مهم امریکایی خود آغاز کردند. اما دکل‌های فراساحلی، پالایشگاه‌ها و خطوط لوله نیازمند به گروه‌های حاضر در محل هستند و کارکنان در محیط‌های کوچکی کار می‌کنند که آنها را نسبت به بیماری کووید ۱۹ در معرض آسیب قرار می‌دهد. چنین فعالیت‌هایی نمی‌توانند از راه دور انجام بگیرند و چک سلامتی می‌تواند مانع از تعطیلی اجباری و اجتناب از ضرر بزرگ یا کمبود داخلی سوخت شود. اپیدمی ویروس کرونا بیش از ۱۵۶ هزار نفر در جهان شامل ۲۹۰۰ نفر در امریکا را مبتلا کرده و بیش از ۵۸۰۰ نفر قربانی در جهان گرفته و تقاضا برای سوخت را در پی تعطیلی مدارس، کلیساها، دفاتر و برخی از فروشگاه‌ها کاهش داده است. تنها یک مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در یک پالایشگاه امریکایی مشاهده شده است. شرکت ماراتون پترولیوم که از نظر ظرفیت تولید بزرگ‌ترین پالایشگاه امریکاست، پس از مثبت شدن تست کرونای یکی از کارمندان تاسیسات خود در کارسون کالیفرنیا، برخی از کارکنانش را مرخص کرد. اما کاهش تقاضا و جنگ قیمتی که باعث افت ۵۰ درصدی قیمت‌های نفت در سال میلادی جاری شده، صنعت را در وضعیت دشواری قرار داده است. بسیاری از شرکت‌های نفتی برای سپری کردن این وضعیت، به کاهش هزینه و تعدیل کارکنانشان روی آورده‌اند. بر اساس گزارش رویترز، انتظار می‌رود مقررات دورکاری و کاهش سفرهای خودروهای شخصی و هواپیمایی، تقاضای امریکا برای نفت را امسال حداکثر ۲.۵ میلیون بشکه در روز کاهش دهد و برای کل سال مصرف سوخت خودرو حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کند.

در همین حال امریکا یکی دیگر از زیرمجموعه‌های شرکت روسنفت را به بهانه کمک به ونزوئلا در فهرست سیاه تحریم‌ها قرار داد. به گزارش  مهر به نقل از رویترز از واشینگتن، ایالات متحده به بهانه کمک اقتصادی به نیکلاس مادورو، رییس‌جمهوری ونزوئلا، تحریم‌های دیگری را بر یک شرکت زیرمجموعه روسنفت، برای افزایش فشار بر غول نفتی دولت روسیه اعمال کرد. وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، شرکت تی‌ان‌کی تریدینگ اینترنشنال

 (TNK Trading International S.A)، زیرشاخه روسنفت در سوییس را در فهرست سیاه قرار داد. به گزارش شانا، امریکا چندی پیش شرکت روسنفت تریدینگ، زیرشاخه روسنفت در سوییس را به اتهام تأمین مالی دولت ونزوئلا تحریم کرد.

مسوولان امریکایی روسنفت تریدینگ را متهم کرده‌اند که با انتقال کشتی به کشتی نفت برای دور زدن تحریم‌های امریکایی، سبب تقویت بخش نفتی ونزوئلا شده است. شرکت روسنفت اعلام کرد فعالیت‌های زیرشاخه معاملاتی آن قانونی بوده است و امریکا را به اتخاذ معیارهای دوگانه متهم کرد، زیرا امریکا همچنان به شرکت امریکایی شورون اجازه فعالیت در ونزوئلا را داده است. استیون مِنوشین، وزیر خزانه‌داری امریکا در بیانیه‌ای گفت: شرکت تی‌ان‌کی تریدینگ اینترنشنال یکی دیگر از شرکت‌های تابع روسنفت و واسطه فروش و حمل‌ونقل نفت خام ونزوئلاست.

مِنوشین افزود: دولت ترامپ همچنان متعهد به هدف قرار دادن کسانی است که از بهره‌برداری دولت مادورو از دارایی‌های نفت ونزوئلا حمایت می‌کنند.

مادورو در کنفرانسی مطبوعاتی، هم‌زمان با اعلام بیانیه خزانه‌داری امریکا، اعلام کرد: آزار و اذیت کشتی‌های صادراتی نفت توسط ایالات متحده وحشیانه است. آنها کشتی‌ها را تعقیب و خریداران نفت ما را تهدید می‌کنند.

 

 

 

ارسال نظر