کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۶۳۵

ضدعفونی کردن پمپ بنزین‌ها آغاز شد

ایسنا|مشاور عالی انجمن مالکان جایگاه‌ها و مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بین‌راهی گفت: ضدعفونی همه جایگاه‌ها آغاز شده است و این کار با کمک عمده جایگاهداران پیش می‌رود اما لازم است که یک بسیج همگانی برای این مهم ایجاد شود.

محمد عطاپور با اشاره به تدابیر در نظر گرفته شده برای ضدعفونی کردن جایگاه‌های سوخت، اظهار کرد: هر جایگاه با هزینه خود بنرهایی را برای آگاهی مشتریان نصب کرده و تا آنجایی که توانسته‌اند جایگاه‌ها را به مواد ضد عفونی و دستکش مجهز کرده‌اند اما همچنان مشکلات زیادی در جایگاه‌ها وجود دارد.وی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات را تبادل پول نقد برشمرد و افزود: متاسفانه علیرغم هشدارهای داده شده برخی همچنان پول نقد پرداخت می‌کنند. خواهش ما این است که افراد از کارت عابر بانک خود برای پرداخت‌ها استفاده کنند.مشاور عالی انجمن مالکان جایگاه‌ها و مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بین‌راهی با تاکید بر اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ کدام از اپراتورهای جایگاه‌ها به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند، گفت: سلامتی کارکنان برای ما بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل هزینه‌های سنگینی برای مقابله با این ویروس در جایگاه‌های سوخت انجام شده است.

پیامک‌ هشدار قطع برق را جدی نگیرید

پانا| در حالی که وزارت نیرو اعلام کرده مشترکان تا پایان اردیبهشت‌ماه برای پرداخت قبوض برق خود مهلت دارند، اما بعضا پیامک هشدار قطع برق برای عده‌ای ارسال می‌شود.

چندی پیش شرکت توانیر اعلام کرد به آن دسته از مشترکان خانگی و تجاری که درخواست استمهال هزینه‌های برق مصرفی دارند، تا پایان اردیبهشت‌ماه مهلت پرداخت داده خواهد شد. همچنین اعلام شد که متقاضیان برق می‌توانند هزینه انشعابات درخواستی را در سه قسط پرداخت کنند. با وجود این پیامک هشدار قطع برق برای برخی از مشترکان ارسال می‌شود.مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق درباره چرایی این مساله گفت: این پیامک به صورت سیستمی برای مشترکان ارسال می‌شود و برق هیچ کدام از مشترکان به علت عدم پرداخت قبوض قطع نخواهد شد.وی با بیان اینکه صنعت برق نهایت همکاری خود را با مشترکان برای پرداخت قبوض خواهد داشت، اظهار کرد: خواهش ما از مشترکانی که توانایی پرداخت دارند این است که نسبت به پرداخت قبوض خود اقدام کنند.سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه این موضوع شامل حال مشترکان تجاری نیز می‌شود، گفت: منظور از مصارف آمپری که در اطلاعیه منتشر شده آمده بود، مشترکانی هستند که میزان مصرف برق آنها کم است که شامل حال مشترکان تجاری کوچک همچون مغازه‌ها، سوپر مارکت‌ها یا تولیدی‌های کوچک می‌شود و این تسهیلات شامل حال کارخانه‌ای که تولید کافی دارد، نخواهد شد.

رشد 40 درصدی مصرف آب در مازندران

ایلنا| در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و هشدارها و توصیه‌های مکرر مبنی بر شستشوی دست‌ها، مصرف آب در مازندران 35 تا 40 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

مجید عبداللهی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با اعلام این خبر با اشاره به مقایسه میزان مصرف آب گفت: در 24 روز منتهی به آخر سال 97 میزان مصرف آب در شهرهای مازندران 13 میلیون و 850 هزار متر مکعب و در روستاها 5 میلیون و 450 هزار متر مکعب بوده است اما این آمار در مدت مشابه سال جاری در شهرهای استان به بیش از 17 میلیون و 520 هزار متر مکعب و در روستاها به 7 میلیون و 480 هزار متر مکعب رسیده است.عبداللهی ادامه داد: بررسی‌ها بیانگر مصرف روزانه 730 هزار متر مکعب آب در شهرها و 310 هزار متر مکعب در روستاهاست که بر این اساس مصرف آب 35 تا 40 درصد افزایش یافته است.

 

ارسال نظر