کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۱۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۴۵۵

هیچ پمپ بنزینی در کشور تعطیل نشده است

تسنیم| سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هیچ پمپ بنزینی در هیچ نقطه کشور تعطیل نشده و اخباری که در خصوص تعطیل شدن پمپ بنزین در برخی شهرها و استان‌ها در فضای مجازی آمده تماماً شایعه و کذب است.

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار داشت: تاکنون هیچ پمپ بنزینی در هیچ نقطه‌ای از کشور به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل نشده و در روزهای آینده نیز هیچ پمپ‌بنزینی تعطیل نخواهد شد.وی افزود: اگر شایعه‌ای در فضای مجازی در خصوص تعطیلی پمپ‌بنزین‌ها در شهر یا استانی مطرح شده تماماً کذب است و هم‌اکنون سیستم توزیع فرآورده‌های نفتی از جمله بنزنی به صورت عادی و بدون هیچ‌گونه اختلالی در سراسر کشور در حال انجام است.سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به اینکه خبری غیررسمی و بدون منبع بین مردم مطرح شده که ممکن است برای جلوگیری از تردد مردم سهمیه‌های سوخت ماه اسفند به ماه‌ آینده انتقال نیابد یا مصوبه ذخیره شش ماهه سهمیه‌ها در کارت‌های سوخت لغو شود، گفت: این خبر نیز شایعه است و هیچ تصمیمی یا ابلاغیه‌ای مبنی بر منتقل نشدن سهمیه اسفند به ماه بعد وجود ندارد و همان‌طور که از گذشته مطرح شده سهمیه‌های سوخت تا شش ماه در کارت‌های شخصی ذخیره می‌شود.پنجشنبه شب؛ شایعاتی در فضای مجازی از سوی برخی افراد مطرح شده بود که ممکن است پمپ‌های بنزین در طی روز‌های آینده تعطیل شود یا اینکه سهمیه‌های بنزین در پایان اسفندماه خواهد سوخت که طبق گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تمامی این گفته‌ها و اخبار بدون منبع انتشار یافته در فضای مجازی تنها یک شایعه بی‌اساس است و توزیع بنزین همچنان بدون وقفه و اختلال در سراسر کشور ادامه خواهد یافت.

تعطیلی فاز دوم پالایشگاه آبادان برای جلوگیری از کرونا

ایلنا| به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا عملیات اجرایی پروژه فاز دوم پالایشگاه آبادان از هفته آینده تا اواسط فروردین تعطیل خواهد شد.

سعید ستاری نایینی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره تعطیلی فاز دوم پالایشگاه آبادان اظهار داشت: به منظور حفظ سلامت کارکنان و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است از هفته آینده عملیات اجرایی فاز دوم پالایشگاه آبادان تعطیل شود.وی تاکید کرد: عملیات اجرایی پروژه فاز دوم پالایشگاه آبادان از هفته آینده تا اواسط فروردین تعطیل خواهد شد.مدیرعامل شرکت ملی‌ مهندسی‌ و‌ ساختمان‌ نفت‌ ایران افزود: هم‌اکنون تا چند روز آینده، عملیات با حداقل نیرو انجام خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: جمع‌بندی کارها، تحویل گرفتن کالاهای مورد نیاز و برخی اقدامات اجرایی دیگر باعث عدم تعطیلی کامل کارگاه در حال حاضر است.

پرداخت هزینه انشعاب برق قسطی شد

ایرنا| معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر گفت: مشترکان جدید متقاضی دریافت انشعاب برق، با تسهیلات در نظر گرفته شده ناشی از شرایط کنونی کشور می‌توانند هزینه انشعاب خود را به صورت اقساطی پرداخت کنند.

مصطفی رجبی‌مشهدی افزود: سالانه یک میلیون مشترک جدید به مشترکان شبکه برق کشور افزوده می‌شود که با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از گسترش ویروس کرونا، تلاش شد حداکثر همراهی با متقاضیان جدیدی که درخواست انشعاب داده‌اند صورت گیرد. وی تعداد کنونی مشترکان شبکه برق کشور را ۳۶ میلیون مشترک اعلام کرد که خدمات مورد نیاز به آنها بدون هیچ مشکلی ارایه می‌شود.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: اکنون همه تمهیدات لازم برای پایداری شبکه برق با هدف گذران از این شرایط اندیشیده شده و سال آینده نیز شبکه به صورت پایدار و مطمئن بهره‌برداری خواهد شد تا در ارایه خدمات به مشترکان کوچک‌ترین مشکلی ایجاد نشود. رجبی‌مشهدی گفت: تلاش شده همه خدمات غیر حضوری ارایه شود و براساس تمهیداتی که در قبض سبز دیده شده حتی مراجعه پرسنل به درب منازل مردم کم شده و تمهیدات برای پرداخت الکترونیک صورت گرفته است.

سوخت‌گیری در جایگاه‌های سی‌ان‌جی فقط با کارت بانکی

ایلنا| مردم به‌هنگام سوخت‌گیری در جایگاه‌های سی‌ان‌جی، ضمن پیاده شدن از خودرو، اجازه دهند تا پرسنل جایگاه‌ها عملیات سوخت‌گیری را انجام دهند و از لمس نازل و سایر تجهیزات جایگاه‌ها خودداری کنند. محسن جوهری، رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور گفت: ویروس کرونا از طریق اسکناس به راحتی می‌تواند مردم و پرسنل جایگاه‌های سوخت را به این بیماری مبتلا کند. در این خصوص به‌رغم درخواست‌های مکرر از مردم برای پرداخت هزینه سوخت خودروی خود از طریق کارت بانکی، همچنان بسیاری از مشتریان اصرار به پرداخت نقدی دارند که با توجه به دستورالعمل جدید بانک مرکزی و عدم دریافت وجوه نقد توسط بانک‌ها، از مردم تقاضا داریم هزینه سوخت خودروی خود را از طریق کارت پرداخت کنند.وی افزود: از مردم تقاضا داریم برای قطع زنجیره ابتلا به این ویروس، در جایگاه‌های سوخت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و با پرسنل همکاری داشته باشند.

 

ارسال نظر