کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۱۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۲۸۰

زنگنه: توسعه بخش اول فاز ۱۱ پارس جنوبی با توان داخلی

مهر| وزیر نفت درباره برنامه فشارافزایی گاز در پارس جنوبی، گفت: سناریوهای فشارافزایی گاز در دریا و خشکی در حال مطالعه و بررسی بوده و برای اجرای طرح‌های فشارافزایی از نظرات مشاوران استفاده می‌شود.بیژن زنگنه، وزیر نفت در تشریح روند توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی، گفت: مرحله اول توسعه این فاز مشترک توسط یک شرکت ایرانی با هدف تولید روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز انجام می‌شود.وزیر نفت با اعلام اینکه برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی صرفاً ساخت و توسعه تأسیسات فراساحلی و حفاری چاه‌های دریایی پیش بینی شده است، تصریح کرد: گاز تولیدی چاه‌های دریایی فاز ۱۱ پارس جنوبی روانه پالایشگاه‌های موجود در عسلویه و کنگان می‌شود.این مقام مسوول با تاکید بر اینکه به زودی پایه سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی در خلیج فارس نصب می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان دولت تولید اولیه‌ای از فاز ۱۱پ ارس جنوبی آغاز شود. وی همچنین در خصوص برنامه فشارافزایی گاز در مرحله دوم توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی هم توضیح داد: برای اجرای طرح‌های فشارافزایی طرح‌های مختلفی مطالعه شده و سناریوهای متعددی تعریف و در دست مطالعه است.

نظارت بر پمپ‌بنزین‌ها برای مقابله با کرونا

ایرنا| پمپ‌بنزین‌ها می‌تواند یکی از مکان‌های بالقوه برای انتقال ویروس کرونا باشد، از همین رو به گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، نظارت بر جایگاه‌های سوخت افزایش پیدا کرده است. حدود ۲ هفته پیش، اطلاعیه‌ای برای مقابله با این ویروس از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منتشر شد که طی آن لزوم ضدعفونی کردن تجهیزات و قرار دادن دستکش یک‌بار مصرف در جایگاه‌ها تاکید شده بود. بااین حال در مواردی تامین این وسایل از سوی جایگاهداران با مشکل مواجه می‌شود و همین امر باعث شده تا در برخی جایگاه‌ها با کمبود تجهیز مواجه شویم.سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این زمینه گفته است که جایگاهداران موظف هستند تا تجهیزات مورد نیاز بهداشتی را برای مقابله با کرونا در پمپ بنزین‌ها تامین کنند.فاطمه کاهی گفت: مردم باید در هنگام مراجعه به پمپ بنزین‌ها دستکش همراه خود داشته باشند تا در صورت اتمام آن در جایگاه از وسایل خود استفاده کنند.وی افزود: در این زمینه نظارت بر جایگاه‌ها برای رعایت این موارد از سوی این شرکت در جریان بوده و افزایش پیدا کرده است. جایگاهداران باید به صورت مستمر، کار ضدعفونی کردن نازل‌ها و پمپ‌ها را انجام دهند.

قبض‌های برق تا اردیبهشت ۹۹ فرصت پرداخت دارند

تسنیم | شرکت توانیر با ارسال ابلاغیه‌ای خطاب به مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق سراسر کشور، مواردی را برای همکاری با مشترکان در خصوص دریافت هزینه برق مصرفی آنان اعلام کرد. در متن ابلاغیه شرکت توانیر که با امضای محمد حسن متولی‌زاده رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر ارسال شده، آمده است: «با توجه به شرایط به وجود آمده و لزوم ایجاد تسهیلات برای آن دسته از متقاضیان و مشترکان محترم برق که درگیر مسائل جانبی مربوط به کرونا هستند، ترتیبی اتخاذ شود تا ضمن آمادگی و پایداری شبکه برق، اقدامات زیر به عمل آورند.شرکت‌ها مکلفند نسبت به ارایه خدمات غیرحضوری و فروش و خدمات پس از فروش اقدام و ضمن اطلاع‌رسانی عمومی، تسهیلات لازم در این زمینه را در اختیار متقاضیان قرار دهند. به آن دسته از مشترکان خانگی یا سایر مصارف آمپری که در خواست استمهال هزینه‌های برق مصرفی را دارند، تا پایان اردیبهشت ماه سال 99 مهلت پرداخت داده شود. هزینه انشعاب درخواستی متقاضیان برق در اقساط سه ماهه دریافت شود.

رشد تولید نفت عراق بالاتر از سهمیه اوپک پلاس

ایسنا | شرکت بازرگانی دولتی نفت عراق (سومو) با اعلام رشد سه درصدی تولید نفت این کشور در ماه میلادی گذشته، افزایش ماهانه تولید بالاتر از سهمیه اوپک پلاس را تایید کرد. شرکت سومو اعلام کرد صادرات عراق ۴.۸ درصد رشد کرد و در مقایسه با ۳.۷ در ژانویه به ۳.۸۷۹ میلیون بشکه در روز در فوریه رسید. این آمار بسیار پایین‌تر از ۴.۶۵ میلیون بشکه در روز برآورد شده در جدیدترین بررسی پلاتس است. بر اساس این بررسی، تولید نفت عراق در ماه میلادی گذشته به بالاترین حد در چهار ماه اخیر رسید و صادرات این کشور از پایانه‌های جنوبی و همچنین از منطقه نیمه خودمختار کردستان افزایش پیدا کرد.در این بین، سخنگوی وزارت نفت اعلام کرد عراق خواستار آن است که تولیدکنندگان سطح تولیدشان را مشخص کنند زیرا با توجه به اشباع عرضه که با اقدام عربستان سعودی در کاهش شدید قیمت فروش آوریل تشدید شده است، تولید بیشتر نفت عاقلانه نخواهد بود.عاصم جهاد به خبرگزاری دولتی عراق گفت: عرضه بیشتر نفت به بازارهای جهانی که اکنون شاهد اشباع عرضه هستند، کار عاقلانه‌ای برای تولیدکنندگان نخواهد بود.

 

ارسال نظر