کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۹۸۲

مصرف بنزین به 70 میلیون لیتر در روز رسید

ایلنا| مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی مصرف بنزین گفت: هم‌اکنون میانگین مصرف روزانه بنزین کشور به ۷۰ میلیون لیتر رسیده است. شهرام رضایی افزود: میانگین مصرف روزانه بنزین کشور در انتهای بهمن‌ماه به ۸۰ میلیون لیتر رسیده بود که این رقم با کاهش ۱۰ درصدی در فاصله روزهای یکم تا دوازدهم اسفندماه امسال، به ۷۰ میلیون لیتر رسیده است. وی تأکید کرد: میانگین مصرف روزانه بنزین کشور پیش از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور که ۲۴ آبان‌ماه امسال اجرا شد، به‌طور میانگین ۹۵ میلیون لیتر بود که این رقم با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، به ۷۵ میلیون لیتر کاهش یافت. وی همچنین از صدور و توزیع تمامی کارت‌های هوشمند سوخت درخواستی مانده از ماه‌های قبل خبر داد و گفت: صدور کارت‌های هوشمند سوخت هم‌اکنون به روز شده و صدور کارت‌ درخواست‌های جاری نیز در حال انجام است. رضایی افزود: از تاریخ بیست‌وپنجم آبان‌ماه امسال تا روز دوازدهم اسفندماه، یک میلیون و ۸۰۰ هزار درخواست کارت هوشمند سوخت دریافت شده که به‌طور میانگین ماهانه ۶۰۰ هزار درخواست بوده است. مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره اختصاص سهمیه بنزین نوروزی به دارندگان کارت هوشمند سوخت گفت: زیرساخت‌های اجرای این طرح در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آماده است، اما تاکنون ابلاغیه‌ای در این باره دریافت نشده است.

کمبود گاز نیروگاه‌ها برطرف شد

ایسنا| مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی برای تامین برق در کشور وجود ندارد و کمبود گاز نیروگاه‌ها نیز تا حد زیادی برطرف شده است. محسن طرزطلب با بیان اینکه اکنون نیروگاه‌ها آماده نیاز برق کشور هستند، اظهار کرد: با تمهیداتی که صورت گرفته و گرم شدن نسبی هوا وضعیت تحویل گاز به نیروگاه‌ها بهبود یافته است؛ به گونه‌ای که اکنون میزان استفاده مازوت در نیروگاه‌ها فقط حدود ۱۰ درصد شده است. وی در پاسخ به این سوال که آیا موضوعات مربوط به تعمیر و نگهداری نیروگاه‌ها مطابق برنامه پیش می‌رود، گفت: به دلیل نیاز کشور برای تامین برق مدتی مجبور شدیم برنامه‌های تعمیرات نیروگاه‌ها را به بعد موکول کنیم اما با برنامه‌ریزی‌های جدیدی که صورت گرفت نهایتا تا پایان اردیبهشت ماه تعمیرات را تکمیل خواهیم کرد. طرزطلب با تاکید بر اینکه در تابستان نیز مشکلی برای تامین برق کشور نخواهیم داشت، تصریح کرد: تمام تدابیر و برنامه‌ریزی‌ها برای تامین برق زمان پیک در نظر گرفته شده و پیش‌بینی می‌شود که تابستان را بدون خاموشی برنامه‌ریزی شده پشت سر بگذاریم.

تمدید مهلت پرداخت قبوض آب و برق تا اردیبهشت 99

باشگاه خبرنگاران| وزیر نیرو از مهلت به مشترکین برای پرداخت حق انشعاب و قبوض آب و برق تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد. رضا اردکانیان با اشاره به لزوم رعایت مصرف آب گفت: رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم ادامه داشته باشد و ما برای مصارف غیرضرور توصیه می‌کنیم از آب کمتر استفاده کنند تا با کمبود مواجه نشویم. وی افزود: به همه شرکت‌های آب و فاضلاب در تمام استان‌ها و شرکت‌های توزیع برق ابلاغ شده است که به دلیل شرایط خاص و مواردی که مشترکین برای دریافت انشعاب مراجعه می‌کنند و باید حق انشعاب را طبق قانون پرداخت کنند حداکثر مدارا با مراجعه‌کنندگان شود و در صورت تخصیص به شکل اقساطی انشعاب پرداخت شود. بر این اساس آنهایی که در پرداخت قبوض خودشان چه برق و چه آب مشکلاتی موقت و قطعی داشته باشند مهلت لازم داده شود و فعلاً قرار است تا پایان اردیبهشت ماه مدارای لازم و مورد نیاز با مشترکان برای پرداخت قبوض آنها انجام  گیرد.

 

ارسال نظر