کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۵۳۷

افزایش تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی

ایرنا| مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: امسال پالایشگاه چهارم و پنجم توقفی برای تعمیرات اساسی نداشتند که باعث افزایش تولید از مخزن مشترک پارس جنوبی شد. «هادی هاشم‌زاده فرهنگ عنوان کرد: در پالایشگاه اول تا پایان تعمیرات اساسی سال جاری، ۷۸ درصد تجهیزات تحت ضمانت است که این عدد تا پایان سال و با توجه به فعالیت‌هایی که در خارج از برنامه تعمیرات اساسی انجام می‌دهیم، مطابق برنامه به بیش از ۹۵ درصد می‌رسد.فرهنگ ضمانت تجهیزات در فازهای ۲ و۳ را نیز تا پایان سال، حدود ۹۵ درصد بیان کرد و گفت: فازهای ۴ و ۵ که اکنون ۹۳ درصد تجهیزات آن با ضمانت در حال کار کردن هستند، در پایان سال به حدود ۹۷ درصد خواهد رسید.وی ضمانت تجهیزات پالایشگاه چهارم را تا پایان سال ۹۴ درصد عنوان کرد و گفت: این اعداد نشان‌دهنده کیفیت فعالیت‌های بازرسی، تعمیر و نگهداری و بهره‌برداری در مجتمع گاز پارس جنوبی است.

تانکرهای ال‌ان‌جی بدون مشتری ماندند

ایسنا | چهار تانکر ال ان جی به مقصد شمال آسیا در پی شیوع ویروس کرونا در چین که تقاضای این کشور را به‌شدت کاهش داده است، مجبور شدند تغییر مقصد داده یا مسیر جدیدی را در پیش بگیرند.ربکا شیا، تحلیلگر ال ان جی در شرکت اطلاعاتی کپلر به رویترز گفت: ۱۵ تانکر دیگر هم در سطح جهانی به عنوان مخزن شناور مشخص شده‌اند که ۱۱ فروند آنها در سراسر آسیا پراکنده شده‌اند.ویروس کرونا تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر را مبتلا کرده و تاثیر شدیدی روی تقاضا برای انواع انرژی داشته و بازار ال ان جی که پیش از این به دلیل دمای گرم‌تر هوا با افت قیمت‌ها روبه‌رو شده بود را دچار ضعف بیشتری کرده است.یکی از بزرگ‌ترین خریداران گاز در چین، در پی شیوع کرونا وضعیت اضطراری اعلام کرده و قراردادهایش با سه تامین‌کننده را به حال تعلیق درآورده است. در نتیجه شرایط اخیر، قیمت‌ها به‌شدت افت کرده و شرکت‌ها را واداشته است به دنبال خریداران دیگری برای این محموله‌ها باشند.این میان چهار تانکر ال ان جی، سه محموله ال ان جی در قطر و یک محموله در عمان بارگیری شده بودند و در ابتدا خاور دور را به عنوان مقصد خود تعیین کرده بودند.

شرکت‌های نفت روسیه مخالف کاهش بیشتر تولید نفت هستند

تسنیم | شرکت‌های نفت روسیه از تمدید قرارداد کاهش تولید تا پایان سه ماهه دوم سال جاری میلادی حمایت می‌کنند ولی بیشتر آنها موافق کاهش بیشتر تولید نیستند.اکثر شرکت‌های بزرگ نفت روسیه ترجیح می‌دهند به جای کاهش بیشتر تولید، قرارداد کاهش تولید تمدید شود. الکساندر دیوکوف، مدیرعامل شرکت گزپروم نفت گفت: با توجه به شرایط فعلی بازار بهتر است قرارداد کاهش تولید تا سه ماهه دوم سال جاری میلادی تمدید شود.راویل ماگانوف، معاون اول اجرایی شرکت لوک اویل گفت: شرکت‌های نفت روسیه از تمدید قرارداد کاهش تولید تا پایان سه ماهه دوم سال جاری میلادی حمایت می‌کنند ولی بیشتر آنها موافق کاهش بیشتر تولید نیستند.کرملین در روز پنجشنبه اعلام کرد روسیه هنوز در مورد همکاری با سازمان کشورهای صادر‌کننده نفت (اوپک) در کاهش بیشتر تولید تصمیم‌گیری نکرده است. هر دو شاخص نفت وست تگزاس اینترمدیت و برنت تغییر قیمت چندانی نداشته‌اند. وست تگزاس اینترمدیت حدود 51.50 دلار در هر بشکه و نفت برنت زیر 56.50 دلار معامله می‌شود.

تولید روزانه نفت ایران به ۲ میلیون و ۸۶ هزار بشکه رسید

تسنیم | اوپک تولید نفت ایران در نخستین ماه سال جاری میلادی را ۲ میلیون و ۸۶ هزار بشکه در روز اعلام کرد که این رقم نسبت به ماه قبل از آن ۹ هزار بشکه کاهش داشته است.اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود با اشاره به شیوع ویروس کرونا به عنوان یک عامل مهم، پیش‌بینی خود در مورد رشد تقاضا برای نفت در سال جاری میلادی را کاهش داد.

بر این اساس اوپک پیش‌بینی کرده که رشد تقاضا برای نفت در سال 2020 میلادی به 0.99 میلیون بشکه در روز برسد. این رقم نسبت به ارزیابی منتشر شده در گزارش ماه گذشته اوپک 0.23 میلیون بشکه کاهش نشان می‌دهد.اوپک همچنین در این گزارش متوسط قیمت نفت سنگین ایران را در ماه ژانویه 62 دلار و 61 سنت اعلام کرده که نسبت به ماه پیش از آن 1.9 درصد کاهش نشان می‌دهد.

 

ارسال نظر