پیش‌بینی کاهش تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰

۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۴۴۶

پیش‌بینی اوپک از کاهش تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰ حکایت دارد. به گزارش ایرنا، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز چهارشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا، میزان تقاضای نفت برای سال ۲۰۲۰ را کاهش خواهد داد. به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، ‌اوپک یادآور شد که تقاضای نفت خام برای سال ۲۰۲۰ به‌طور متوسط ۲۹.۳ میلیون بشکه نفت در روز خواهد بود که ۲۰۰ هزار بشکه کمتر از رقم قبلاً پیش‌بینی شده است. گزارش اوپک می‌تواند موید کاهش بیشتر عرضه نفت اوپک باشد؛ سازمانی که احتمال کاهش بیشتر تولید را برای جبران کاهش تقاضا در دست بررسی دارد. بهای نفت در سال جاری میلادی با کاهش ۱۵ درصدی به ۵۵ دلار در هر بشکه رسیده است. اوپک در گزارش خود اعلام کرد: تأثیر شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد چین، بر بی‌ثباتی پیرامون رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰ افزوده است. واضح است که تحولات جاری در چین مستلزم ارزیابی و نظارت مستمر است.

در گزارش اوپک آمده که تقاضای جهانی نفت در سال جاری به میزان ۹۹۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد که ۲۳۰ هزار بشکه در روز کمتر از رقم قبلا پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی اوپک کمتر از کاهش پیش‌بینی شده سازمان اطلاعات انرژی دولت امریکاست که گزارش آن به‌تازگی منتشر شد. با این حال، برخی تحلیلگران می‌گویند؛ بازار نفت ممکن است با امید به افول تأثیر ویروس کرونا در ماه جاری، ‌رو به بهبودی گذارد. اوپک و «اوپک پلاس» شامل روسیه و دیگر تولیدکنندگان نفتی از اول ژانویه (۱۱ دی‌ماه) توافق کاهش تولید به میزان ۱.۷ میلیون بشکه در روز را به منظور حمایت از بازار به اجرا گذاشته‌اند.

 

ارسال نظر