کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۱۸۷

هشدار قطع برق در زمستان

تسنیم| پس از هشدارهای متعدد سخنگوی صنعت برق و مدیران توانیر در خصوص احتمال بروز مشکل برای تأمین برق کشور در صورت ادامه روند رشد مصرف گاز در بخش خانگی، وزیر نیرو نیز از احتمال بروز خاموشی‌های منطقه‌ای خبر داد.

در حالی که روزهای پرمصرف و سرد زمستان را پشت سر می‌گذاریم، خبری از اطلاع‌رسانی‌های شرکت ملی گاز نیست؛ در مقابل شرکت توانیر بیش از شرکت ملی گاز نگران افزایش مصرف گاز در کشور است و هشدارهای سخنگوی صنعت برق در خصوص مصرف بی‌رویه گاز در دو هفته اخیر در مقابل سکوت شرکت ملی گاز، قابل تأمل است.پس از هشدارهای متعدد سخنگوی صنعت برق و مدیران توانیر در خصوص احتمال بروز مشکل برای تأمین برق کشور در صورت ادامه روند رشد مصرف گاز در بخش خانگی، وزیر نیرو نیز در روزهای اخیر از احتمال بروز خاموشی‌های منطقه‌ای خبر داد.اردکانیان در این خصوص گفت: قرار بود مصرف خانگی و تجاری ما روزانه 520 میلیون متر مکعب گاز باشد که اکنون به 600 میلیون متر مکعب گاز رسیده و گاهی از این مقدار هم تجاوز کرده است.به گفته وی، نیروگاه‌ها در اولویت محدود شدن تخصیص گاز در شرایط افزایش مصرف بخش خانگی هستند. در حال حاضر حدود 60 درصد سوخت مصرفی نیروگاه‌ها با سوخت مایع تأمین می‌شود که در صورت افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و افزایش بیش از پیش سهم مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها، احتمال بروز مشکلاتی در تأمین سوخت بخش تولید برق کشور وجود دارد.

شتاب سقوط قیمت نفت کم شد

ایرنا| شتاب سقوط قیمت نفت در هفته گذشته کمتر شد و طلای سیاه تحت تاثیر پیش‌بینی کاهش ۶۰۰ هزار بشکه‌ای عرضه نفت، با سرعت کمتری کاهش پیدا کرد.سایه کرونا همچنان بر بازار نفت وجود دارد و قیمت‌ها را پایین می‌آورد. تا آنجا که در هفته گذشته نیز قیمت نفت حدود ۴ درصد افت کرد.اما این افت قیمت در مقایسه با کاهش ۸ درصدی هفته پیش از آن حکایت از این دارد که امیدواری به تصمیم اوپک پلاس درباره کاهش ۶۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت توانسته تا حد زیادی بازار را متعادل کند. هر چند که روسیه برای همراهی تمام و کمال با این طرح درخواست زمان بیشتری کرده است و همین امر روند مثبت نفت در روزهای پایانی هفته را ‌منفی کرد. در کنار این کاهش، عربستان تصمیم گرفته تا ۹۵۰ هزار بشکه از طرفیت پالایشگاهی خود را در هفته‌های آینده به تعمیرات ببرد.

 

ارسال نظر