دلیل مضربی از ۳.۹۹ برای کارت سوخت چیست

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۹۶۷

بحث مضرب ۳.۹۹ که در روزهای گذشته با ارایه جداولی به آن پرداخته شده، مربوط به پیمانه سوخت‌گیری است که تفسیرهای متفاوتی از آن ارایه شده است.

   دلیل مضرب  ۳.۹۹ کارت سوخت چیست؟

 به گزارش خبرگزاری میزان این روز‌ها، لابه‌لای اخبار یک موضوع توجه بسیاری را به خود جلب کرده است و آن ماجرای معادلات ریاضی در سوختگیری خودروها است، به نظر می‌رسد ماجرای مضرب‌های ۳.۹۹ و اضافه برداشت از کارت سوخت به دلیل خروج کارت پیش از پایان سوخت‌گیری مربوط می‌شود. مضرب ۳.۹۹ که پیمانه سوخت است به دلیل آفلاین بودن سیستم سوخت‌گیری در کشور به صورت رزرو قرار می‌گیرد و در صورت برداشت کارت سوخت پیش از پایان سوخت‌گیری درصد کمی از سهمیه سوخت که بسته به میزان سوخت‌گیری بین  یک تا ۲ لیتر است از سهمیه سوخت کارت سوخت کم می‌شود، اما این کم شدن مربوط به دریافت پول بیشتر از مالکان خودرو نیست و تنها به کاهش سهمیه سوخت مربوط می‌شود.

   عدد ۳.۹۹ یک پیمانه اندازه‌گیری است

شهرام رضایی مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با  میزان با اشاره به سامانه هوشمند سوخت اظهار کرد: از ابتدای پروژه سامانه هوشمند سوخت به دلیل آفلاین بودن سیستم، در زمان سوخت‌گیری در لحظه بین ۳ تا ۴ لیتر از سهمیه بنزین صاحبان خودرو جلوتر از سوخت‌گیری آنها رزرو می‌شود.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: زمانی که سوخت‌گیری تمام شد، پس از قرار گرفتن نازل روی دستگاه پیغام «لطفا کارت خود را‌بردارید» نمایان می‌شود و پس از آن حتی یک سی‌سی نیز از سهمیه کارت برداشته نمی‌شود.

وی افزود: درصورت آنلاین بودن سیستم در زمان اختلال در شبکه روند سوخت‌رسانی نیز متوقف می‌شود و آفلاین بودن سیستم برای سوخت رسانی مستمر است و حتی در زمانی که ارتباط با واحد دیتا قطع می‌شود، سوخت‌رسانی به صورت آفلاین ادامه خواهد داشت. رضایی با بیان اینکه تعداد کمی از مردم این موضوع را رعایت نمی‌کنند، ابراز کرد: تراکنش‌های‌های سوخت همواره مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت وجود رقم بالای به جایگاه تذکر و اطلاع‌رسانی می‌شود. به گفته وی؛ در صورت کشیدن سریع کارت سوخت از جایگاه سوخت‌گیری قطع می‌شود و مردم هزینه‌ای بابت بنزین اضافی پرداخت نمی‌کنند و به میزان بنزین دریافتی پول پرداخت می‌کنند.  مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: در زمان کشیدن سریع کارت سوخت از جایگاه امکان دارد بسته به میزان سوخت دریافتی بین یک تا ۲ لیتر از سهمیه آنها کاهش پیدا کند. رضایی گفت: امکان کسر بنزین پس از کشیدن کارت از جایگاه با مشاهده عبارت «لطفا کارت خود رابردارید» نزدیک به صفر است، با این وجود در صورتی که سهمیه‌ای از کارت سوخت کم شده با تماس با شماره ۰۹۶۲۷ توسط همکاران ما این موضوع پیگیری خواهد شد.

 

 

ارسال نظر