کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۷۸۱

برداشت نفت از آزادگان شمالی به ۱۰۰ میلیون بشکه  رسید

ایرنا| مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون بشکه نفت سنگین از این میدان مشترک برداشت شده است. اسماعیل غلام‌پور با بیان اینکه میدان نفتی آزادگان شمالی از فروردین‌ماه سال ۹۵ به‌طور رسمی وارد مدار تولید شده است، اظهار کرد: تاکنون بدون توقف، بیش از ۱۰۰ میلیون بشکه نفت سنگین از این میدان مشترک تولید و به مبادی صادرات ارسال شده است. میدان نفتی آزادگان شمالی با مساحتی حدود ۴۶٠ کیلومتر مربع در ۱۲۰ کیلومتری غرب اهواز (غرب رودخانه‌ کارون) در مرز مشترک ایران و عراق در جنوب غربی کشور واقع شده است.

نصف صادرات نفت لیبی متوقف شد

تسنیم| یک منبع آگاه در شرکت دولتی نفت لیبی گفت: صادرات نفت از بنادر شرقی و مرکزی این کشور از روز شنبه متوقف خواهد شد و موجب کاهش ۷۰۰هزار بشکه‌ای صادرات روزانه این کشور عضو اوپک خواهد شد. این منبع آگاه گفت: تعطیلی این بنادر به استثنای بندر زوئیتینا به دستور شاخه ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر انجام می‌گیرد. بنادر شرقی لیبی تحت کنترل نیروهای ژنرال حفتر قرار دارند که در پی تصرف طرابلس است. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که آلمان و سازمان ملل در تلاشند در نشست برلین که فردا برگزار خواهد شد ژنرال حفتر و حامیان خارجی‌اش را به توقف تلاش‌های 9 ماه اخیر برای تصرف طرابلس مجاب کنند. احمد میسماری، سخنگوی ارتش ملی لیبی به خبرنگاران گفته، «مردم لیبی» بنادر نفتی را تعطیل کرده‌اند. قبل از تعطیلی این بنادر تولید روزانه نفت لیبی 1.3 میلیون بشکه برآورد شده بود.

دبیرکل اوپک: تقاضای نفت پتانسیل صعودی شدن دارد

مهر| دبیرکل اوپک گفت که تقاضای جهانی نفت می‌تواند در ۲۰۲۰ غافلگیرکننده بوده و صعودی شود. این در حالی است که تقاضای امسال نفت کمتر از سال‌های قبل پیش‌بینی شده بود.  دبیرکل اوپک، محمد بارکیندو، اعلام کرد که تقاضای جهانی نفت می‌تواند در ۲۰۲۰ غافلگیرکننده بوده و صعودی شود. این در حالی است که تقاضای امسال نفت کمتر از سال‌های قبل پیش‌بینی شده بود. او گفت: با آنچه ما به‌طور کلان شاهد آن هستیم تقاضای نفت با پتانسیل رشد روبه‌رو است. این می‌تواند در طول سال ۲۰۲۰ بر توازن بازار نفت تأثیر بگذارد.

 

ارسال نظر