کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۰۰:۳۶:۲۸
کد خبر: ۱۶۱۳۵۳

کاسبی جایگاه‌داران از مکمل‌های بنزین

ایسنا| سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هیچ‌کدام از خودروهای موجود به مکمل‌های بنزینی نیاز ندارند و لازم نیست که افراد از این مواد افزودنی و مکمل‌های بنزین استفاده کنند.فاطمه کاهی با بیان اینکه تاکید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی این است که سوخت توزیعی نیازی به مکمل ندارد، تصریح کرد: این موضوع مربوط به تمام خودروها حتی خودروهای خارجی می‌شود و عرضه مواد افزودنی و مکمل‌های بنزین در جایگاه‌های سوخت مورد تأیید این شرکت نیست. وی تصریح کرد: حتی استفاده از مکمل‌هایی که استاندارد کافی نیز دارند، توصیه نمی‌شود؛ چراکه بنزین عرضه شده در تمام جایگاه‌های عرضه سوخت کشور مطابق با استانداردهای شرکت ملی پالایش و پخش، تولید و توزیع می‌شود.به‌تازگی نیز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اطلاعیه در این باره منتشر و اعلام کرد که عرضه مواد افزودنی و مکمل‌های بنزین مورد تأیید شرکت ملی پخش نیست.با کم شدن بنزین سوپر در جایگاه‌ها بازار مکمل‌های بنزین داغ شده تا جایی که حتی برخی از جایگاه‌دارها مالکان خودرو را مجبور به استفاده از مکمل‌های بنزینی می‌کنند و این در حالی است که چندین سال است که استفاده از این مکمل‌ها توصیه نمی‌شود.

رشد 14 دلاری نفت سنگین ایران

شانا| قیمت نفت‌خام سنگین ایران در هفته منتهی به سوم ژانویه ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۱۴ دلار افزایش یافت.قیمت نفت‌خام سنگین ایران در هفته منتهی به سوم ژانویه، ۶۵ دلار و ۸۲ سنت ثبت شده است. قیمت نفت‌خام سنگین ایران در هفته منتهی به سوم ژانویه ۲۰۱۹، ۵۱ دلار و ۹ سنت بوده است. نفت‌خام سنگین ایران یکی از ۱۳ نوع نفت‌خام سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است.

تعهد اوپک به ثبات بازار نفت

رویترز| وزیر انرژی امارات اعلام کرد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش به ثبات بازار نفت متعهد هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ابوظبی، سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات، روز شنبه، ۲۱ دی‌ماه اعلام کرد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش به ثبات بازار نفت متعهد هستند. وی گفت: همه کشورها در اوپک پلاس (اوپک و متحدانش)، نه به افزایش قیمت نفت، بلکه به تأمین توازن و تضمین عرضه کافی نفت در جهان، متعهد هستند.

رشد تولید میدان مشترک نفتی کویت و عربستان

شانا| کویت پیش‌بینی کرد که تولید روزانه نفت از منطقه بی‌طرف میان این کشور و عربستان تا پایان سال جاری میلادی به ۲۵۰ هزار بشکه می‌رسد.به گزارش خبرگزاری رویترز از کویت، خالد الفاضل، وزیر نفت کویت، گفت: امضای یادداشت تفاهم به معنای بازگشت تولید روزانه ۲۵۰ هزار بشکه پیش از پایان سال ۲۰۲۰ میلادی است.کویت و عربستان پنج سال پیش به دلیل اختلاف، تولید نفت از دو میدان نفتی در منطقه بی‌طرف میان دو کشور را متوقف کردند. مجموع تولید این دو کشور از این میدان‌ها به ۵۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسید.وزیر نفت کویت اعلام کرد افزایش ظرفیت تولید نفت این کشور بر پایبندی آن به سهمیه تولید خود در توافق جهانی کاهش تولید نفت، تأثیر نمی‌گذارد.

هند بزرگ‌ترین خریدار نفت جهان می‌شود

ایسنا| مصرف نفت هند تا سال ۲۰۴۰ با سریع‌ترین روند نسبت به هر اقتصاد بزرگ دیگری در جهان رشد خواهد کرد و این کشور نفوذ فزاینده‌ای در بازارهای انرژی جهانی پیدا می‌کند. آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در گزارشی پیش‌بینی کرد تقاضای هند برای انرژی تا سال ۲۰۴۰ دو برابر می‌شود و تقاضا برای برق حتی می‌تواند سه برابر شود که به دلیل رشد جمعیت و توسعه اقتصادی پرشتاب این کشور است.

طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، هند در حال حاضر سومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان، چهارمین پالایشگر بزرگ نفت جهان و صادرکننده بزرگ فرآورده‌های نفتی است. پیش‌بینی می‌شود نرخ رشد تقاضای هند برای نفت در اواسط دهه ۲۰۲۰ از چین پیشی بگیرد و هند را به بازار بسیار جذابی برای سرمایه‌گذاری پالایشگاهی تبدیل کند.

وابستگی هند به واردات نفت که در سال ۲۰۱۸ بیش از ۸۰ درصد بود، در دهه‌های آینده رشد بیشتری پیدا خواهد کرد. بنابراین هند امنیت انرژی را در اولویت سیاست‌های خود قرار می‌دهد.همزمان این کشور در زمینه استفاده از انرژی تجدیدپذیر به خصوص نیروی خورشیدی، رشد قوی را شاهد بوده است. در حال حاضر تجدیدپذیرها حدود ۲۳ درصد از کل ظرفیت تولید برق هند را تشکیل می‌دهند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند ماه میلادی گذشته گفته بود هند تا سال ۲۰۳۰ از چین سبقت گرفته و بزرگ‌ترین موتور رشد انرژی تجدیدپذیر جهان خواهد شد.

 

ارسال نظر