کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۱۰/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۹۱۲

ورود شرکت ملی نفت به معاملات دریایی فرآورده‌های نفتی

ایرنا| نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی با اشاره به دو نوبت عرضه دریایی گازوئیل توسط شرکت ملی نفت در بورس انرژی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است از این پس عرضه دریایی فرآورده‌های نفتی توسط شرکت ملی نفت ایران انجام شود.امیرحسین تبیانیان با بیان اینکه برنامه‌ریزی صورت گرفته است تا تمام عرضه دریایی فرآورده‌های نفتی از طریق شرکت ملی نفت ایران انجام شود، ‌ادامه داد: در این ماه دو عرضه گازوییل صورت گرفته است.وی افزود: ۴ دی‌ماه، ۲۵۰ هزار بشکه گازوئیل عرضه دریایی شد که همه آن به فروش رسید. به گفته نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی همچنین برنامه‌ریزی انجام شده تا شرکت ملی نفت عرضه دریایی سایر فرآورده‌ها را نیز بر عهده بگیرد که در آینده عرضه نفت کوره را در دستور کار قرار داده‌ایم. وی تاکید کرد: ‌البته همچنان عرضه زمینی فرآورده‌های نفتی بر عهده شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران خواهد بود.

برای هر خودرو چند بار کارت سوخت صادر می‌شود؟ ایسنا | پس از سهمیه‌بندی بنزین، استفاده از کارت سوخت الزامی شد. در این بین درخواست‌های متعددی برای دریافت کارت سوخت المثنی به وجود آمد که طبق گفته‌های سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، محدودیتی برای توزیع کارت سوخت المثنی برای متقاضیان وجود ندارد.فاطمی کاهی با بیان اینکه لازم است افراد در نگهداشت کارت سوخت خود دقت کافی را داشته باشند، تصریح کرد: اگر به هر دلیلی مالک خودرو تقاضای کارت سوخت المثنی داشته باشد، کارت برای آن فرد صادر می‌شود.وی با تاکید بر اینکه این موضوع به معنای این نیست که برای هر خودرو دو بار کارت سوخت صادر شود، اظهار کرد: در شرایط مفقود شدن کارت یا دلایل دیگر کارت سوخت المثنی جدید صادر می‌شود و این مساله محدودیتی ندارد.

توافق ۱۵ ساله کویت برای واردات گاز قطر

ایسنا | شرکت دولتی قطر پترولیوم یک توافق ۱۵ ساله برای تامین سالانه سه میلیون تن گاز طبیعی مایع ال ان جی برای کویت امضا کرد. قطر پترولیوم در بیانیه مشترک با شرکت کویت پترولیوم اعلام کرد تحویل ال ان جی به بندر الزور کویت در سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد تا به تامین نیازهای انرژی رو به رشد کویت به خصوص در بخش تولید برق کمک کند. قطر که بزرگ‌ترین صادرکننده ال ان جی جهان است، قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ تولید گاز طبیعی مایع را به ۱۲۶ میلیون تن در سال افزایش دهد.خالد الفاضل، وزیر نفت کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد این توافق به کویت کمک خواهد کرد الزامات برای داشتن منابع انرژی پاک‌تر را تحقق ببخشد.

صنعت نفت برای بحران در خاورمیانه آماده می‌شود

شانا| پس از ترور سردار سلیمانی به دستور دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا، کارگران امریکایی خروج از میدان‌های نفتی عراق را آغاز کردند و معامله‌گران برای رشد بیشتر قیمت‌ها آماده شدند.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، حلیمه کرافت، تحلیلگر بانک آربی‌سی کانادا، گفت: همه ما باید برای یک پاسخ آتشین آماده شویم؛ زمینه برای یک چرخه تلافی‌جویانه که می‌تواند بازار نفت را در سال ۲۰۲۰ میلادی متشنج نگه دارد، فراهم است.تحلیلگران شرکت اکسون موبیل امریکا از اظهارنظر درباره سطح کارکنانش خودداری، اما تأکید کرد که برنامه‌ها و تدابیری برای تأمین امنیت و حفاظت از افراد خود دارد. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به دقت شرایط را در عراق زیرنظر داریم. شرکت انی ایتالیا نیز که بهره‌برداری از میدان زبیر عراق را به‌عهده دارد، اعلام کرد که وضع را زیرنظر دارد. شرکت‌های بی‌پی و شل از اظهارنظر خودداری کردند.

 

ارسال نظر