کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۷۵۷

دلیل گم شدن سهمیه سوخت از کارت‌ها چیست؟

ایلنا | عدم رعایت تقدم و تاخر در برداشتن کارت و قرارگیری نازل این اشتباه را متبادر کند که کسری در سهمیه سوخت به وجود آمده است.

فاطمه کاهی درباره ادعای گم شدن سهمیه سوخت از برخی کارت‌ها اظهار داشت: دلیل این موضوع شیوه نامناسب سوختگیری است ابتدا باید حتما نازل سر جای خود قرار گیرد، وقتی روی شاسی فیکس شد، بروی صفحه دیجیتال پیغام «لطفا صبر کنید» مشاهده می‌شود، بعد از آن صاحب خودرو باید کارت خود را از سیستم خارج کند. وی با بیان اینکه دلیل این مشکل شیوه ناصحیح سوختگیری است، افزود: عدم رعایت تقدم و تاخر در برداشتن کارت و قرارگیری نازل این اشتباه را متبادر کند که کسری در سهمیه سوخت به وجود آمده است. سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: باید شیوه صحیح سوختگیری رعایت شود، یکی از موارد این است که قبل از اینکه کارت خود را از کارتخوان بردارند حتما نازل سرجای خود قرار گیرد و همچنین باید نازل کامل قطع شده و بعد کارت برداشته شود.

تولید گاز در خانگیران افزایش یافت

شانا |تولید روزانه گاز منطقه عملیاتی خانگیران در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق، با انجام عملیات اصلاحی حدود یک میلیون مترمکعب افزایش یافت. محمدرضا سلطانی، مدیر امور فنی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق اظهار کرد: با انجام پنج مورد عملیات مسدودسازی قسمت آبده پنج حلقه چاه، سه مورد اسیدکاری چاه‌ها و مشبک‌کاری دو حلقه چاه به‌وسیله لوله مغزی سیار، تولید گاز منطقه خانگیران افزایش یافت. وی به برنامه شرکت نفت و گاز شرق برای تولید مستمر و پایدار گاز در فصل زمستان اشاره و تصریح کرد: برای تولید مستمر و پایدار گاز در فصل زمستان اقدام‌هایی از قبیل نصب تفکیک‌گرهای سرچاهی دو حلقه چاه، نظارت بر تعمیر و تکمیل سه چاه خانگیران و برنامه‌ریزی و نظارت بر آماده‌سازی محوطه دو حلقه چاه برای استقرار دکل حفاری انجام شده است.

واریز مابه‌التفاوت قیمت بنزین به‌صورت اعتبار به کارت بانکی

ایسنا |مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: وزارت نفت معادل تفاوت قیمت بنزین یارانه‌ای و نیمه‌یارانه‌ای را به‌صورت اعتبار در کارت بانکی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، وانت‌بارها و پیک‌های موتوری قرار ‌می‌دهد، که این اعتبار در جایگاه‌های سوخت فقط برای خرید سوخت قابل برداشت است. شهرام رضایی در هفتمین جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم بازار کشور اظهار کرد: این تصمیم طبق مصوبه اخیر دریافتی برای سهمیه بنزین بوده است و وزارت نفت به محض دریافت اطلاعات این ناوگان که توسط وزارت کشور مورد تایید قرار گرفته است، این اعتبار را به شماره حساب ناوگان حمل و نقل عمومی، وانت‌بارها و پیک‌های موتوری دارای مجوز واریز کند که فقط در جایگاه‌های سوخت قابل برداشت است. وی اضافه کرد: سهمیه اضافه‌ای نیز برای خودروهای دوگانه‌سوز درخواست شده بود که سهمیه تاکسی‌های دوگانه سوز از ابتدای این ماه از ۲۰۰ به ۲۵۰ لیتر افزایش یافته است.

کدام خودروها را  می‌توان گازسوز کرد؟

ایرنا | مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه تمام خودروها جز خودروهای گازوئیلی می‌توانند دوگانه‌سوز شوند، گفت: اولویت با گازسوزسازی خودروهای پرمصرف بنزینی، مانند وانت‌هاست.

حسن قلی‌پور ضمن تاکید بر اینکه تمام خودروهای بنزینی قابلیت دوگانه‌سوز شدن دارند، افزود: اولویت نخست در دوگانه‌سوز شدن خودروها، ماشین‌های پرمصرفی است که وانت‌ها را شامل می‌شود. بعد از آن حمل و نقل عمومی مانند ون و انواع تاکسی‌ها در دستور کار گازسوزسازی قرار دارند. وی یادآور شد: گازسوزسازی حمل و نقل عمومی و ناوگان باری باید با سرعت انجام شود و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نقشی در گازسوزسازی خودروها ندارد و وظیفه‌اش تامین سوخت با مشخصات استاندارد و نظارت بر جایگاه‌های توزیع است. قلی‌پور تبدیل خودروها با موتور پایه بنزینی به دوگانه‌سوز را وظیفه خودروسازان و وزارت صنعت دانست و گفت: تامین کیت‌هایی که مصرف می‌شود برعهده خودروساز است.

نیمی از مخازن سدهای کشور خالی است

ایلنا | میزان خروجی آب از سدهای کشور طی دو ماه اخیر با افزایش 100 درصدی نسبت به سال گذشته از مرز هفت میلیارد مترمکعب گذشته و ظرفیت مناسبی از مخزن سدهای کشور به کنترل و تسکین سیلاب‌های احتمالی اختصاص یافته است.

بارندگی‌های مناسب سال آبی جدید موجب شده است تا آب ورودی به سدها نیز در شرایط مناسبی قرار گیرد، به‌طوری‌که روان‌آب ورودی به مخازن سدهای کشور تا پایان آبان‌ماه به بیش از سه میلیارد و 680میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با ورودی مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش پیدا کرده است. هم‌اکنون 50 درصد از حجم مخزن سدهای کشور پر بوده، درحالی که این رقم سال گذشته در همین بازه زمانی حدود 41 درصد بوده است.

 

ارسال نظر