نفت گران‌تر از 60 دلار نمی‌شود

۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۳۵۲
نفت گران‌تر از 60 دلار نمی‌شود

 وزیر نفت با اشاره به تحولات بازار جهانی نفت و عرضه سهام آرامکو، بازار روال خود را طی کرده و قیمت نفت از رقم 60 دلار به ازای هر بشکه بالاتر نمی‌رود.

بیژن زنگنه در حاشیه بازدید از گروه شرکت‌های توربو کمپرسور نفت (او‌تی‌سی)، ضمن اشاره به تحولات بازار جهانی نفت، پیش‌بینی خود از نشست پنجم دسامبر اوپک را اینگونه مطرح کرد که؛ پیش‌بینی‌ می‌شود که میزان کاهش تولید نفت بیشتر شده و شاهد کاهش بیشتر عرضه نفت اوپک در بازارهای جهانی باشیم.

او به موضوع عرضه سهام آرامکو و تاثیر آن بر بازارهای جهانی نفت خام نیز اشاره کرد و توضیح داد: بازار روال قبلی خود را طی خواهد کرد. در حال حاضر قیمت نفت در محدوده 60 دلار برای هر بشکه در نوسان است و هر چه تلاش ‌شود قیمت نفت بالا رود، از رقم 60 دلار به ازای هر بشکه بالاتر نمی‌رود و در همین سطوح می‌ماند.

خبرگزاری ایسنا در خصوص پاسخ زنگنه به موضوع پیوستن برزیل به اوپک نوشت: برای پیوستن برزیل به اوپک مشکلی ندارم، اما دیگر با پیوستن کشور‌های کوچک به اوپک موافقت نمی‌کنم.

وزیر نفت در واکنش به خبر‌هایی مبنی بر نزدیک شدن روابط ایران و عربستان و تاثیر آن بر بازار نفت نیز گفت: این موضوع فعلا جنبه روانی دارد و تاثیری در بازار نفت ندارد.

     مشکل تامین بنزین سوپر حل شد

زنگنه در ادامه به موضوع کمبود بنزین سوپر نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر عمده مشکل تامین بنزین سوپر حل شده است. بنزین سوپر چند روزی به دلیل تعمیر پالایشگاه اراک و مشکلات دیگری با کمبود روبرو شد که تاکید کردم که حتما این مشکل حل شود و بنزین سوپر تامین شود. در حال حاضر آن‌طور که به من اطلاع دادند، این مشکل حل شده است. وزیر نفت در حاشیه بازدید از شرکت توربو کمپرسور نفت ایران تشریح کرد: تاکنون 3.6 میلیارد دلار به شرکت او تی سی، کار سپرده شده و 200 میلیون یورو نیز سرمایه‌گذاری از سوی این شرکت انجام شده است. به گواه کارشناسان و مدیران نفت، مشکلی در کیفیت تجهیزات وجود نداشته و نکته قابل توجه در این بخش، انتقال فناوری در شرکت او تی سی است، چراکه این مساله به درستی اتفاق افتاده و شرکت آلمانی زیمنس شریک این شرکت در گام نخست بوده است.

او اضافه کرد: زنگنه ادامه داد: شرکت زیمنس در شرایط تحریم ایران را ترک کرد، این موضوع سبب شد به همت متخصصان شرکت او تی سی، ‌فناوری برگرفته از زیمنس بومی‌سازی کنند.

زنگنه با بیان اینکه شرکت توربو کمپرسور نفت هم‌اکنون یک برند است و آینده این شرکت همانند گذشته آن درخشان است افزود: وزارت نفت ساخت پمپ‌های درون‌چاهی، ساخت کمپرسور برای جمع‌آوری گاز‌های مشعل، بخش فشارافزایی سکو در بخش دریایی (که قرار بود از سوی توتال انجام شود)، ساخت مینی ال‌ان‌جی را به شرکت او تی سی توصیه کرده است.

 

 

ارسال نظر