همکاری امنیتی عربستان و امریکا در حوزه انرژی

۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۹۱۸

ایسنا| وزیر انرژی عربستان سعودی در دیدار با همتای امریکایی خود بر همکاری برای تضمین امنیت تامین انرژی جهانی تاکید کرد.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی روز دوشنبه در ریاض با ریک پری، وزیر انرژی امریکا دیدار کرد و طبق گزارش خبرگزاری دولتی سعودی SPA، دو طرف درباره بازارهای نفت، نقش اوپک و کشورهای تولیدکننده نفت خارج از این گروه در هماهنگی تولید، دستیابی به ثبات بازارهای نفت و تهدیدها علیه تاسیسات نفتی به گفت‌وگو پرداختند.

وزیر انرژی عربستان سعودی همچنین با تیمپره سیلوا، وزیر نفت نیجریه دیدار و درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری میان دو کشور، بازارهای نفت و همکاری میان کشورهای عضو اوپک برای حفظ ثبات بازار گفت‌وگو کرد.عبدالعزیز بن سلمان بر نقش کشورش به عنوان یک تامین‌کننده نفت مطمئن در دستیابی به ثبات بازار و پایبندی کامل برای فراهم کردن این کالای استراتژیک تاکید کرد.

از سوی دیگر خبرگزاری تاس به نقل از وزارت انرژی روسیه گزارش کرد اوپک و متحدانش در زمان نشست رسمی دسامبر در وین به منظور بازنگری در سیاست تولید خود، کندی رشد تولید نفت امریکا را به عنوان یک عامل مهم مورد لحاظ قرار خواهند کرد.

پاول سوروکین، معاون وزیر انرژی روسیه اظهار کرد: با این حال هنوز زود است درباره کاهش بیشتر تولید نفت صحبت شود.اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان غیراوپک در چارچوب گروهی معروف به اوپک پلاس با هدف تقویت بازار، از ابتدای ژانویه امسال توافقی را برای محدودیت عرضه به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز به اجرا گذاشتند. این توافق قرار است تا مارس سال ۲۰۲۰ اجرا شود و این تولیدکنندگان در دیدار رسمی که روزهای پنجم و ششم دسامبر برگزار می‌شود، به بررسی سیاست تولید خود خواهند پرداخت.تاس به نقل از سوروکین نوشت: مکانیزم اوپک پلاس کارآمدی خود را نشان داده است اما برای همیشه موثر نیست. اگر به امریکا نگاه کنید، کندی رشد تولید نفت این کشور در سه، چهار ماه گذشته را مشاهده خواهید کرد.

بر اساس گزارش رویترز، رونق شیل که تحت تاثیر افزایش تولید نفت در تگزاس و داکوتای شمالی روی داد، امریکا را به بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت جهان تبدیل کرد و عربستان سعودی و روسیه در جایگاه پایین‌تر از این کشور قرار گرفتند.

با این حال امسال که شرکت‌های انرژی امریکایی شمار دکل‌های حفاری نفت را کاهش دادند و تولیدکنندگان طرح‌هایی را برای کاهش هزینه روی حفاری جدید دنبال می‌کنند، نرخ رشد تولید نفت امریکا آهسته شده است.

 

ارسال نظر