کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۰۹۸

برنامه اوپک برای تغییر  اقلیم

شانا| دبیرکل اوپک در پاسخ به پرسشی درباره وجود منکران تغییرات آب و هوایی در میان اعضای این سازمان گفت: هیچ‌یک از کشورهای عضو در اوپک منکر تغییر آب و هوای زمین نیستند. به گزارش نشریه اویل‌اند گس، محمد   بارکیندو اعلام کرد که اوپک از مولفان اصلی پروتکل کیوتو، توافق تغییرات اقلیمی پاریس و توافق چارچوب سازمان ملل متحد برای تغییرات آب و هوایی بوده است. همه اعضای اوپک توافق پاریس را امضا کرده‌اند و برخی از اعضا که هنوز این توافق را تصویب نکرده‌اند، در حال طی فرآیند تصویب آن هستند. وی افزود: همه کشورهای عضو اوپک در حال پیگیری تدابیر سیاست‌گذاری و اجرای پروژه‌ها و برنامه‌هایی برای رویارویی با تغییرات آب و هوا هستند. بارکیندو گفت:   اوپک، نفت و صنعت باید بخشی از راه‌حل مقابله با تغییر آب و هوا باشند.

رشد تولید نفت عراق

ایسنا| تولید نفت عراق در اوت به رکورد ۴.۹۷میلیون بشکه در روز صعود کرد و این کشور عملا در حال حداکثر کردن سطح تولید نفت خود است که زیربنای صادراتی قادر به پاسخگویی آن است. اگرچه این آمار قابل ملاحظه به شمار می‌رود اما همچنان با هدف عراق برای تولید ۶.۲ میلیون بشکه در روز نفت تا پایان سال ۲۰۲۰ و ۹ میلیون بشکه در روز تا پایان سال ۲۰۲۳ فاصله دارد. عراق هفته گذشته به منظور تامین بودجه و تشویق توسعه بیشتر میادین نفتی توسط شرکت‌های نفتی بین‌المللی، دو پروژه کلیدی را اعلام کرد. یکی از این پروژه‌ها ساخت خط لوله تحت کنترل بغداد است که حدود ۱.۱ میلیون بشکه در روز نفت خام را از میادین تحت کنترل دولت مرکزی در کرکوک به بندر سیهان ترکیه منتقل خواهد کرد. پروژه دیگر، احداث یک جزیره مصنوعی در جنوب پایانه فراساحلی بصره در خلیج فارس است.

کشف ذخایر نفتی در چین

تسنیم| شرکت نفت ملی چین یک میدان نفتی با ظرفیت بیش از یک میلیارد تن در شمال غرب چین کشف کرده و ۷۴۰.۹۷ میلیارد مترمکعب ذخایر جدید اثبات شده گاز شیل هم در جنوب غربی حوزه سیچوان چین اکتشاف شده است. به گزارش خبرگزاری شینهوا نت، این شرکت یک میدان نفتی با ظرفیت بیش از یک میلیارد تن در شمال غرب چین کشف کرده است. ذخایر ثابت شده نفتی 358 میلیون تن است،  انتظار می‌رود 693 میلیون تن دیگر هم وجود داشته باشد.  به گفته لی لوگوانگ، نایب‌رییس شرکت پتروچاینا یکی از شعبه‌های شرکت ملی نفت چین، در کل 640 هزار تن نفت در سال جاری در این میدان نفتی تولید می‌شود و تولید سالانه در آینده نزدیک به سه میلیون تن خواهد رسید.

 

ارسال نظر