کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۱۸۵

تمایل کریمه برای کمک  به دور زدن تحریم نفتی

ایلنا| مقام‌های شبه‌جزیره کریمه نسبت به همکاری با ایران برای دور زدن تحریم‌های امریکا ابراز تمایل کردند.

به گزارش مسکو‌تایمز، «گئورگی مرادف» معاون نخست‌وزیر دولت محلی کریمه بار دیگر خواهان همکاری با ایران شد و در مورد همکاری با ایران برای مقابله با تحریم‌های امریکا گفت: کریمه به ایران امکان دسترسی به بنادر خود به عنوان راهی برای دور زدن تحریم‌های نفتی را داده است.وی افزود: پیام‌هایی به ایران ارسال شده تا ایران بتواند برای انتقال نفت خود از بنادر ما استفاده کند.

این مقام شبه‌جزیره کریمه سه‌شنبه گذشته نیز در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تاس از تمایل کریمه برای همکاری با ایران برای مقابله با تحریم‌ها تاکید کرده بود و در این‌بار گفته بود: ایران می‌تواند از امکانات کشتیرانی و شرایط جغرافیایی کریمه برای انتقال نفت از طریق کانال «ولگا دان» استفاده کند.

شیوه قیمت‌گذاری بنزین در خلیج فارس

ایرنا| امارات، قطر و عمان اعلام کردند که به دنبال کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، تصمیم گرفته‌اند که از ابتدای ماه میلادی جاری (سپتامبر) قیمت سوخت به ویژه بنزین را کاهش دهند.

این تصمیم به دنبال کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی به ویژه کاهش هفت درصدی قیمت نفت برنت در ماه گذشته اعلام شده است. در کشورهای حاشیه خلیج فارس و عمدتا در سه کشور یاد شده قیمت سوخت به صورت ماهیانه اعلام می‌شود تا امکان تعدیل بر اساس قیمت‌های جهانی وجود داشته باشد.

قیمت بنزین در امارات از ۲.۲۶ درهم به ۲.۱۶ درهم در ماه جاری می‌رسد، این کاهش قیمت در بنزین سوپر و سوخت دیزل نیز نمود پیدا کرده است. در قطر هم قیمت بنزین سوپر و عادی بیش از ۵ درصد کاهش داشته است، بطوری که قیمت بنزین عادی با کاهش ۵.۵ درصدی به ۱.۷ ریال برای هر لیتر می‌رسد. در عمان نیز قیمت بنزین عادی از ۲۱۰ بیسه به ۲۰۱ بیسه خواهد رسید، این کاهش قیمت ۱۰ بیسه‌ای در دیگر فرآورده‌های نفتی نیز اجرا می‌شود. امارات در سال ۲۰۱۵ میلادی اقدام به آزادسازی نرخ سوخت کرد. قطر، عمان و کویت هم در اقدامی مشابه در سال ۲۰۱۶ نرخ سوخت در کشورهای خود را آزاد اعلام کردند.

تداوم افت تولید نفت امریکا

شانا|دولت امریکا اعلام کرد تولید نفت این کشور در ماه ژوئن امسال برای دومین ماه پیاپی کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، اداره اطلاعات انرژی امریکا اعلام کرد تولید نفت این کشور در ماه ژوئن امسال با ۳۳ هزار بشکه کاهش به ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار بشکه در روز رسیده است. افت تولید نفت در امریکا در این دوره در شرایطی رخ داد که تولید نفت ایالت تگزاس به رقم بی‌سابقه ۴ میلیون و ۹۸۰ هزار بشکه در روز رسیده بود و تولید نفت ایالت داکوتای شمالی نیز به یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته بود. مجموع تولید گاز طبیعی در ۴۸ ایالت امریکا (همه ایالت‌ها به جز آلاسکا و میامی) به رقم بی‌سابقه ۱۰۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون فوت مکعب رسید.

 

ارسال نظر