کوتاه ازدنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۶/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۱۰۱

کرایه دادن کارت سوخت جایگاه ممنوع

ایسنا| بر اساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران دریافت هرگونه وجه اضافی جز بهای بنزین تحویلی به خودروها در زمان سوخت‌گیری، ممنوع و تخلف محسوب می‌شود. طبق روال معمول کارت‌های آزاد جایگاه‌ها فعال و در دسترس مراجعین جهت سوختگیری است، به همین لحاظ دریافت هرگونه مبلغ یا وجهی بابت استفاده از کارت آزاد جایگاه توسط اپراتورها و متصدیان تلمبه در جایگاه‌های عرضه سوخت ممنوع بوده است.

بر این اساس به هموطنان تاکید شده در صورت مشاهده مواردی از قبیل عدم در دسترس ‬بودن کارت آزاد یا دریافت وجه اضافه بر مبلغ بنزین با سامانه پاسخگویی ۰۹۶۲۷ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تماس حاصل کرده و موضوع را منعکس کنند تا همکاران این شرکت به سرعت به موضوع رسیدگی کنند و نتیجه هم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سومین تغییر جهت آدریان‌دریا از روز پنج‌شنبه

تسنیم| اطلاعات ردیابی کشتی‌ها نشان می‌دهد نفتکش ایرانی که در مرکز درگیری‌ها بین واشنگتن و تهران قرار دارد، دیگر به سمت بندر اسکندرون ترکیه نمی‌رود و حالا هیچ مقصد مشخصی ندارد. به گزارش رویترز، وزارت خزانه‌داری امریکا روز جمعه نفتکش آدریان دریا را در لیست سیاه خود قرار داد. این نفتکش در ماه جولای به خاطر اتهام حمل نفت ایران به سوریه در نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا، در جبل الطارق توسط انگلیس توقیف شده بود. وزیر امور خارجه ایران در توییتر امریکا را متهم کرد که با دزدی دریایی و تهدید مانع فروش نفت تهران به مشتریان سنتی آن انجام می‌شود. ترکیه روز جمعه اعلام کرد:  این نفتکش عازم لبنان است ولی امریکا بعد گفت که آدریان دریا به سمت سوریه می‌رود. بندر اسکندرون ترکیه در 200 کیلومتری شمال پالایشگاه بانیاز سوریه قرار دارد که تصور می‌شود مقصد اولیه این نفتکش بوده است.

اطلاعات ردیابی کشتی‌ها نشان می‌دهد این نفتکش به سمت غرب می‌رود در حالی که قبلا در جهت شرق و به سمت ساحل ترکیه حرکت می‌کرد. این سومین تغییر مسیر واضح آدریان دریا از روز پنج‌شنبه است.

افت واردات نفت خام کره‌جنوبی‌

تسنیم| اطلاعات اولیه از وزارت بازرگانی، صنعت و انرژی کره جنوبی نشان می‌دهد واردات نفت خام این کشور در ماه اوت 0.3 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و به 94.7 میلیون بشکه رسیده است. به گزارش رویترز، اطلاعات نهایی طی همین ماه توسط شرکت ملی نفت کره اعلام خواهد شد. جزییات تولید نفت کره به این صورت است:  کره‌ جنوبی در اوت 2019، 94.7 میلیون بشکه نفت وارد کرد در حالی که در جولای 84.2 میلیون بشکه وارد کرده بود. واردات نفت کره در اوت 2018، 95 میلیون بشکه بود.

کره جنوبی این ارقام را بدون جدا کردن کشورهای مبدا اعلام کرده است. اطلاعات شرکت ملی نفت کره نشان می‌دهد کل واردات نفت کره جنوبی در ماه جولای 10.7 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و به 86.3 میلیون بشکه رسیده است.

کاهش بهای نفت ترش امریکا

شانا| معامله‌گران اعلام کردند که در آستانه اجرایی شدن مقررات بین‌المللی کاهش میزان گوگرد در سوخت کشتی‌ها نفت خام نوع ترش در امریکا ارزان شده است. به گزارش رویترز از هیوستون، قیمت نفت خام نوع «مارس» در امریکا در هفته گذشته به پایین‌ترین حد خود در چند سال اخیر رسید، زیرا مالکان کشتی‌ها برای اجرای مقررات بین‌المللی کاهش مقدار گوگرد در سوخت کشتی‌ها آماده می‌شوند. کاهش فاصله قیمتی شاخص نفت خام دبلیوتی‌آی امریکا و شاخص نفت خام برنت نیز سبب شده تقاضا برای صادرات نفت خام امریکا کمتر شود و این مساله بر قیمت نفت خام نوع مارس تاثیر منفی گذاشته است. در هفته گذشته، تخفیف قیمت نفت خام نوع «مارس» نسبت به نفت خام سبک لوییزیانا به ۲ دلار و ۵۸ سنت رسید، در حالی که هفته پیش از آن، این تخفیف ۲ دلار بود.

 

ارسال نظر