تخفیف نفتی امری رایج است

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۶۰۴

خانه ملت| عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تبصره تخفیف در مذاکرات برای فروش نفت همیشه وجود داشته است، گفت: ریسک خرید نفت از ایران به دلیل تحریم و هزینه‌های انتقال پول دو دلیل اصلی تخفیف در فروش نفت به شمار می‌آیند.

اسدالله قره‌خانی به تحلیل سیاست تخفیف قیمت فروش نفت در زمان تحریم پرداخت و گفت: قبل از تشدید تحریم‌های نفتی نیز با توجه به نوع مشتری، میزان خرید، نحوه پرداخت پول و مشتریان دایمی و مقطعی تخفیف‌هایی داده می‌شد، درواقع تخفیف مدنظر تمامی کشورهای فروشنده نفت قرار دارد، چراکه می‌خواهند مشتریان خود را راضی نگه داشته و با ارایه تسهیلاتی به مشتریان بر رقبای خود فائق آیند.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبصره تخفیف در مذاکرات برای فروش نفت همیشه وجود داشته است اما در زمان تحریم به چند دلیل باید تخفیف‌ها را بیشتر کرد، ادامه داد: شرکت‌های خریدار با خرید نفت ایران به عنوان کشوری تحریمی ریسک می‎کنند و به‌یقین هر کاری که ریسک بالاتری داشته باشد هزینه بیشتری را تحمیل می‌کند چراکه ممکن است آنها نیز مشمول این تحریم‌ها ازسوی امریکا شوند.

شرکت‌های خریدار با خرید نفت ایران به عنوان کشوری تحریمی ریسک می‎کنند و به‌یقین هر کاری که ریسک بالاتری داشته باشد هزینه بیشتری را تحمیل می‌کند چراکه ممکن است آنها نیز مشمول این تحریم‌ها ازسوی امریکا شوند.

وی انتقال پول را برای کشورهای خریدار هزینه‌بردار دانست و افزود: کشورهای خریدار نفت ایران باید برخلاف شرایط عادی سایر کشورها پول را به دست فروشنده رسانند چراکه حساب‌های جهانی بانکی ایران مسدود شده است لذا این معاملات را باید از طریق صرافی‌ها و دیگر مسیرها انجام داد که این مسیرها هزینه‌بردار هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: اگر قصد فروش نفت خود را در زمان تحریم‌ها داریم باید هزینه‌های آن را نیز پذیرفت که این هزینه‌ها با قبول تخفیف‌ها پرداخت خواهند شد بنابراین نمی‌توان به دولت بابت تخفیف‌های نفتی خُرده گرفت البته باید صلاح مملکت را در نظر گرفت و تقاضاهای خارج از عرف بی‌پاسخ ماند.

 

ارسال نظر