کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۲۶۳

نفت سبک عربستان ارزان شد

ایسنا|عربستان سعودی قیمت نفت سبک خود که در سپتامبر به مشتریان آسیایی عرضه می‌کند را کاهش داد.شرکت دولتی آرامکو اعلام کرد قیمت گرید «عرب لایت» در سپتامبر ۷۵ سنت در هر بشکه نسبت به اوت کاهش پیدا می‌کند و یک دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه بالاتر از میانگین قیمت نفت عمان/دوبی خواهد بود.اما قیمت فروش رسمی «عرب لایت» به شمال غربی اروپا دو دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه نسبت به اوت افزایش پیدا می‌کند.بر اساس گزارش رویترز، همچنین قیمت فروش نفت سبک عربستان سعودی به امریکا در سپتامبر دو دلار و ۸۵ سنت بالاتر از شاخص قیمت ASCI خواهد بود و نسبت به اوت تغییری نشان نمی‌دهد.

توضیح وزیر نفت عراق درباره نفتکش توقیفی

ایرنا|وزیر نفت عراق گفت دولت این کشور هیچ ارتباطی با نفتکش توقیف شده توسط ایران در خلیج فارس به خاطر قاچاق سوخت ندارد.

به گزارش رویترز، وزیر نفت عراق گفت دولت این کشور هیچ ارتباطی با نفتکش توقیف شده توسط ایران در خلیج فارس به خاطر قاچاق سوخت ندارد. وی طی بیانیه‌ای گفت: «وزارت نفت عراق دیزل به بازار بین‌المللی صادر نمی‌کند». ایران قبلا اعلام کرده بود نفتکشی که توسط نیروهایش در خلیج فارس به اتهام قاچاق سوخت توقیف شده، یک کشتی عراقی بوده است. مقامات مربوطه عراق در حال جمع‌آوری اطلاعات در مورد کشتی توقیف شده هستند. دو تن از مقامات گفتند اطلاعات اولیه به دست آمده نشان می‌دهد این کشتی کوچک تحت مالکیت یک شرکت کشتیرانی خصوصی قرار دارد که متعلق به یک تاجر خصوصی عراقی است.

اسماعیلی از پخش رفت

تعادل| با حکم صادق‌آبادی، «مهدی اسماعیلی» به عنوان رییس جدید روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران منصوب و جایگزین «زیبا اسماعیلی» شد. عصر یکشنبه با صدور دو حکم از سوی علیرضا صادق‌آبادی، معاون وزیر نفت، «زیبا اسماعیلی» از سمت سخنگویی و مدیرکل روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برکنار شده و در سمت مشاور مدیرعامل در مسوولیت‌های اجتماعی منصوب شد.از اینرو با حکم صادق‌آبادی، «مهدی اسماعیلی» به عنوان رییس جدید روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران منصوب شد.

 

 

ارسال نظر