تداوم افت قیمت نفت در نخستین معاملات هفته

۱۳۹۸/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۲۵۸

ایسنا| قیمت هر بشکه نفت برنت دیروز با ۵۰ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش به ۶۱ دلار و ۳۹ سنت رسید.  در حالی که پس از اعلام ترامپ مبنی بر وضع تعرفه بر 300 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی و تشدید مجدد جنگ تجاری نگرانی‌ها از کاهش تقاضا برای نفت افزایش یافته است، قیمت نفت روز دوشنبه کاهش داشت.در عین حال به دنبال توقیف یک نفتکش حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس توسط ایران و نگرانی‌ها از افزایش مجدد تنش در خاورمیانه قیمت نفت تا حدودی تقویت شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر بشکه نفت برنت دیروز دوشنبه با 50 سنت معادل 0.8 درصد کاهش به 61 دلار و 39 سنت رسید.

قیمت نفت خام امریکا نیز در همین روز با 24 سنت معادل 0.4 درصد کاهش به 55 دلار و 42 سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی در هفته گذشته کاهش داشت و نفت برنت و نفت خام امریکا به ترتیب بیش از 2 و حدود یک درصد افت کردند. بانک امریکایی گلدمن ساکس در گزارشی نوشت: «به دلیل تضعیف فعالیت‌های اقتصادی، فضای نامساعد تجاری و جنگ تعرفه‌ای... تقاضا برای نفت در سال 2019 تضعیف شده است.» ترامپ هفته گذشته گفت، 10 درصد تعرفه بر 300 میلیارد دلار دیگر از کالاهای امریکایی وضع خواهد کرد و اگر شی جینپینگ، رییس‌جمهوری چین به سرعت برای انعقاد یک توافق تجاری دست به کار نشود، ممکن است تعرفه‌ها از این نیز فراتر برود.

با وضع تعرفه‌های جدید، عملا تمام کالاهای صادراتی چین به خاک امریکا مشمول جنگ تعرفه‌ای می‌شود. چین روز جمعه قول داد که تصمیم ترامپ را تلافی خواهد کرد. بدین‌ترتیب آتش بس تجاری یک ماهه میان دو غول اقتصاد جهان پایان پذیرفته است. جنگ تجاری موجب کاهش رشد اقتصادی و در نتیجه کاهش تقاضای جهانی برای نفت شده است.

 

ارسال نظر