جوشش نفت از کف زمین در مسجد‌سلیمان بعد از زلزله

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۴۹۱

گروه انرژی| پس از آنکه انتشار تصاویری در شبکه‌های مجازی از جوشش نفت در کف یک مغازه در مسجد‌سلیمان بعد از زلزله حکایت داشت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجد‌سلیمان دربیانیه‌ای از مردم این شهر خواسته در صورت مشاهده نشت نفت با شماره 1481 تماس بگیرند. همچنین نماینده مردم مسجد‌سلیمان تصاویری که جوشیدن نفت از کف یک مغازه پس از زلزله مسجد‌سلیمان را نشان می‌دهد تایید کرده است. علی عسگر ظاهری به ایسنا گفته است که ما در برخی نقاط بطور خودکار شاهد جوشیدن چشمه نفت هستیم و این اتفاق نیز رخ داده و تصاویر آن نیز پخش شده است. رییس منطقه نفتی اعلام کرده هرجا مشاهده شد اطلاع‌رسانی شود تا نیروها به محل رفته و اقدامات لازم انجام شود.

نماینده مردم مسجد‌سلیمان با اشاره به زلزله اخیر در این شهرستان همچنین گفته است: تحمل گرمای بالای ۵۰ درجه در مسجد‌سلیمان چیزی نیست که مردم به راحتی بتوانند آن را تحمل کنند. انتظار داریم مسوولان توجه ویژه‌ای به منطقه داشته باشند.

علی عسگر ظاهری عبده وند با اشاره به آخرین وضعیت شهرستان زلزله‌زده مسجد‌سلیمان با بیان اینکه از صبر و شکیبایی مردم و تلاش‌های مسوولان استانی پس از زلزله ۷/ ۵ ریشتری در مسجد‌سلیمان تشکر می‌کنم، اظهار داشت: میزان خسارت وارده به واحدهای مسکونی بالا است و بخش زیادی از منازل مردم غیر قابل سکونت شده‌اند. اکنون مردم در پارک‌ها یا مراکز ورزشی اسکان داده شده‌اند و تعداد زیادی از مردم در گرما زیر چادر هستند. دمای هوا در مسجد‌سلیمان بسیار بالاست و مردم اذیت می‌شوند.

در راستای انتشار خبر جوشش نفت از کف یک مغازه، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان هم طی اطلاعیه‌ای از شهروندان این شهر خواست هرگونه حادثه تراوش یا نشت نفت و گاز را به شماره ۱۴۸۱ مرکز کنترل عملیات اداره بهره‌برداری اطلاع دهند.

در این اطلاعیه آمده است: برای تماس با تلفن ۱۴۸۱ مرکز کنترل عملیات اداره بهره‌برداری، به گرفتن پیش شماره (کد) از تلفن ثابت و همراه نیاز نیست و گرفتن شماره مذکور کافی است. ضمن آنکه تماس با این شماره رایگان بوده و هزینه‌ای برای شهروندان نخواهد داشت.  براساس این گزارش، ساعت 11:30 صبح روز دوشنبه زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر در شهرستان مسجدسلیمان رخ داد که در بیشتر نقاط خوزستان احساس شد.

مسجد‌سلیمان شهری است که نخستین چاه نفت ایران و خاورمیانه که به چاه شماره 1 معروف است در سال 1287 در آن به نفت رسید.

 

ارسال نظر