کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۳/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۷۶۲

دردسر پالایشگاه‌های آسیایی برای تأمین نفت خام

ایسنا| عدم عرضه نفت ایران باعث شده که پالایشگاه‌ها برای تامین نفت مورد نیاز خود سراغ فروشندگانی بروند که کالای خود را به قیمتی بالاتر از ایران به فروش می‌رسانند. به گزارش رویترز، با وجود تلاش پالایشگاه‌ها برای تامین نفت خود از طریق دیگر فروشندگان، قیمت‌های بالاتر سبب شده تا بسیاری از پالایشگاه‌ها برای تامین نفت خام خود در مضیقه قرار بگیرند.میزان واردات نفت خام آسیا در ماه می‌حدود ۲۴ میلیون و ۸۱۰ هزار بشکه در روز بود، رقمی که در ماه آوریل حدود ۲۶ میلیون و ۷۳۰ هزار بشکه در روز بوده است.هفت نفتکش ایرانی در تاریخ ۳۰ ماه می‌محموله‌های خود را تحویل بنادر آسیایی داده‌اند و یک محموله دیگر نیز بناست تا روز جمعه محموله خود را تحویل دهد.

ژاپن بیمه نفتکش‌های عازم از خاورمیانه را بالا برد

تسنیم| رییس مجمع نفت ژاپن گفت هزینه‌های خرید نفت خام از خاورمیانه افزایش می‌یابد، چون بیمه جنگی کشتی‌هایی که در این منطقه رفت‌وآمد می‌کنند، شامل کشتی‌هایی هم می‌شود که از امارات و عمان عازم می‌شوند. تاکاشی سوکیاکا بیان کرد به آنها اعلام شده منطقه پوشش بیمه جنگی گسترش یافته و از سی‌ویکم ماه می‌شامل فجیره امارات و دریای عمان هم می‌شود.به گزارش رویترز، پس از حمله به نفتکش‌های سعودی و تأسیسات خط لوله عربستان انتظار می‌رود بیمه دریایی نفتکش‌ها یابد. سوکیاکا گفت نرخ بیمه جنگی بعدأ مشخص می‌شود، ولی بیمه کالاها تغییری نکرده است. وی گفت: هزینه خرید نفت از خاورمیانه تا حالا افزایش چندانی نداشته است، ولی اگر جنگی اتفاق بیفتد هزینه‌ها را افزایش می‌دهد.

رشد 2,1 درصدی نفت امریکا

تسنیم| سازمان اطلاعات انرژی امریکا در گزارش ماهانه خود اعلام کرد تولید نفت خام امریکا 241 هزار بشکه در روز معادل 2,1 درصد در ماه مارس افزایش یافته و به 11,905 میلیون بشکه رسیده است که کمتر از بالاترین رکورد آن است. به گزارش رویترز، این رشد پس از دو ماه متوالی کاهش تولید در ژانویه و فوریه صورت گرفت. بیشتر این افزایش مربوط به خلیج مکزیک می‌شود. تولید در این منطقه 11,1 درصد بالا رفته و به 1,907 میلیون بشکه در روز رسیده است. تولید در داکوتای شمالی هم با 3,2 درصد افزایش 1,352 میلیون بشکه در روز است.تولید در تگزاس، بزرگ‌ترین ایالت تولیدکننده نفت امریکا 0.1 درصد کاهش یافت و به 4,873 میلیون بشکه در روز رسید.

 

ارسال نظر