کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۰۰:۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۴۲۲۴۴

هیچ شهر سیل‌زده‌ای بدون آب نیست

پاون| معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: طی روزهای اخیر حدود حدود ۸ میلیون نفر از جمعیت شهری و روستایی ساکن در ۱۲۰ شهر و ۸۰۰ روستا با آثار ناشی از سیل مواجه بودند که با تلاش‌های انجام شده، در حال حاضر هیچ شهری بدون آب نیست.

حمیدرضا کشفی ظهر دیروز با اشاره به حل مشکل آب شهرهای پلدختر و معمولان به عنوان آخرین شهرهای درگیر در سیل لرستان اظهار کرد: مخزن آب شهر معمولان بلافاصله بعد از برق‌دار شدن آبگیری شد و اکنون شبکه آبرسانی آن پایدار است.

وی افزود: دسترسی ساکنان قسمت غربی شهر پلدختر به آب شرب کاملا برقرار شده و در قسمت شرقی این شهر با توجه به آسیب‌هایی که به شبکه آب وارد شده، تا آنجایی که شبکه موجود هست و از بین نرفته آب دارد و جایی که شبکه وجود ندارد شیر برداشت آب قرار داده شده و تانکرهای سیار مستقر هستند.

کشفی در رابطه با اقدامات انجام شده برای رفع مشکل حدود ۸۰۰ روستای سیل‌زده استان لرستان ادامه داد: مشکل شبکه آب اغلب روستاها حل شده و در حال حاضر تعداد ۱۵ روستا در استان لرستان بدون آب است.وی افزود: در استان خوزستان از مجموع ۱۰۸۱ روستای بدون آب در حال حاضر ۷۴ روستا با قطعی آب مواجه است که یا در محاصره سیل بوده یا خالی از سکنه هستند.کشفی خاطرنشان کرد: در تمامی روستاها آب آشامیدنی از طریق تانکر سیار و به‌صورت بسته‌بندی ارائه می‌شود.

افزایش تولید نفت شیل

ادامه دارد

تسنیم| اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد انتظار می‌رود تولید نفت خام آمریکا 1 میلیون و 430 هزار بشکه در روز در سال 2019 افزایش یابد و به میانگین 12 میلیون و 390 هزار بشکه در روز برسد که 40 هزار بشکه نسبت به پیش‌بینی قبلی آن مبنی بر افزایش روزانه 1 میلیون و 350 هزار بشکه‌ای نفت بیشتر است. به گزارش رویترز، پیش‌بینی می‌شود تولید نفت خام در سال 2020، 710 هزار بشکه در روز افزایش یابد و به 13 میلیون و 100 هزار بشکه در روز برسد که نسبت به پیش‌بینی قبلی اداره اطلاعات انرژی، افزایش کمتری دارد.اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی می‌کند تقاضای نفت آمریکا در سال 2019، 360 هزار بشکه در روز افزایش یابد و به 20 میلیون و 810 هزار بشکه در روز برسد که مطابق با پیش‌بینی قبلی این اداره است.این آژانس همچنین تخمین می‌زند تقاضای نفت آمریکا در سال 2020، 250 هزار بشکه بالا رود که نسبت به پیش‌بینی قبلی 220 هزار بشکه در روز بیشتر است.اداره اطلاعات انرژی آمریکا دورنمای وضعیت سوخت در تابستان را هم منتشر کرد که طبق آن آمریکا یک صادرکننده خالص بنزین از آوریل تا پایان سپتامبر سال جاری برای اولین بار از سال 1960 تا حالا خواهد شد.

رضایت روسیه از قیمت‌های فعلی نفت

ایسنا| رییس جمهور روسیه در کنفرانس قطب شمال در سن پترزبورگ اعلام کرد روسیه و اوپک باید اواخر امسال درباره آینده توافق کاهش تولید گفت‌وگو کنند و خاطر نشان کرد قیمت فعلی نفت برای مسکو مناسب است.

کریل دیمیتروف، یکی از مقامات روسی دوشنبه هفته جاری اظهار کرده بود: به دلیل بهبود وضعیت بازار و کاهش سطح ذخایر نفت، روسیه می‌خواهد در دیدار با اوپک در ژوئن تولید خود را افزایش دهد. اما ولادیمیر پوتین که تصمیم‌گیرنده نهایی در روسیه است، موضع ملایم‌تری را اختیار کرد و گفت: هنوز زود است درباره این‌که آیا باید این توافق تمدید شود صحبت کنیم. ما در تصمیم‌گیری آماده همکاری با اوپک هستیم، اما خواه درباره کاهش تولید باشد یا فریز سطح تولید نفت، آماده نیستم بگویم.

وی در کنفرانس قطب شمال در سن پترزبورگ گفت: ما طرفدار افزایش بدون کنترل قیمت نفت نیستیم. قیمت‌های فعلی نفت مناسب روسیه است. اوپک و متحدانش قرار است اواخر ژوئن در وین دیدار کنند.

رئیس جمهور روسیه گفت: البته ما و شرکای‌مان به دقت بازار را زیر نظر داریم. ما توافق کرده‌ایم اگر نیازی برای اقدامات مشترک باشد در نیمه دوم سال دیدار کرده و در این باره مذاکره کنیم.

پوتین همچنین گفت: شرکت‌های روسی برنامه‌های خود را داشته و قصد دارند میدان‌های جدیدی را توسعه دهند که باید مورد لحاظ قرار گیرد.

آخرین آمار بارش‌ها

تسنیم| با ثبت ۲۸۹ میلی‌متر بارش در ۱۹۸ روز ابتدایی سال آبی جاری، رشدی ۱۸۱ درصدی در میزان بارش‌های کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل به ثبت رسیده است.

بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع کل ریزش‌های جوی از اول مهر 97 تا نوزدهم فروردین 98 (198 روز ابتدایی سال آبی جاری) بالغ بر 289 میلی‌متر است.

این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (198.5 میلی‌متر) 46 درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (103 میلی‌متر) 181 درصد افزایش نشان می‌دهد.

از مجموع 289 میلی‌متر بارش ثبت‌شده در 198 روز ابتدایی سال آبی جاری، 92.1 میلی‌متر سهم پاییز، 131.9 میلی‌متر سهم زمستان و 65 میلی‌متر سهم 19 روز نخست بهار است.

 

ارسال نظر