کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۲۶۰

برنامه کاهش تولید اوپک ادامه می‌یابد

شانا| وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که امریکا و چین در زمینه رشد تقاضای جهانی نفت پیشتاز خواهند بود و برنامه اعضای اوپک و متحدانش در نشست ماه آوریل تغییر نمی‌کند. به گزارش خبرگزاری رویترز، خالد الفالح  گفت: به نظر من تقاضای نفت در 2019 کاملا سالم است. وی همچنین اعلام کرد تقاضای نفت چین هر ماه رکوردشکنی می‌کند و پیش‌بینی کرد تقاضای این کشور در سال 2019 میلادی از 11میلیون بشکه در روز فراتر رود. وزیر انرژی عربستان همچنین پیش‌بینی کرد تولید نفت عربستان در ماه آوریل امسال همچنان در سطح 9 میلیون و 800 هزار بشکه در روز باقی بماند. الفالح اعلام کرد بعید است اوپک سیاست تولید خود را در نشست ماه آوریل سال 2019 میلادی تغییر دهد و اگر لازم باشد، تغییر برنامه در ماه آوریل انجام خواهد شد.

 سال آینده افزایش بنزین نخواهیم داشت

ایسنا|سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که قیمت بنزین در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند، چون در لایحه بودجه نیامده است. اسدالله قره‌خانی در توضیح تکلیف قیمت بنزین در سال آینده، اظهار کرد: در زمان بررسی بودجه سناریوهای مختلفی درباره قیمت بنزین مطرح شد که شاه بیت آن دادن سهمیه ۲۴ لیتری به هر ایرانی در طول ماه بود.  وی ادامه داد: در این طرح آمده بود که بطور میانگین قیمت بنزین آزاد لیتری ۳۰۰۰ تومان محاسبه شود. برای تاکسی‌ها و وانت‌بارها هم مقرر شده بود که در طول سه ماه زیرساخت‌های لازم برای گازسوزکردن این ماشین‌ها فراهم شود که به دلیل نبود زیرساخت و   هزینه عملا این اتفاق شدنی نبود.

وضعیت بارش‌ها در روزهای پایانی سال 97

تسنیم| از مجموع ۱۹۷.۵ میلی‌متر بارش ثبت‌شده در ۱۶۷ روز ابتدایی سال آبی جاری، ۹۲.۱ میلی‌متر سهم پاییز و ۱۰۵.۴ میلی‌متر سهم ۷۷ روز ابتدایی زمستان است. ارتفاع کل ریزش‌های جوی از اول مهر تا 17 اسفند سال آبی 98 - 97 (167 روز ابتدایی سال آبی جاری) بالغ بر 197.5 میلی‌متر شده است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه دراز مدت (158.7 میلی‌متر) 25 درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (89.8میلی‌متر)، 120درصد افزایش را نشان می‌دهد. از مجموع 197.5میلی‌متر بارش ثبت شده در 167 روز ابتدایی سال آبی جاری، 92.1 میلی‌متر سهم پاییز و 105.4میلی‌متر سهم 77 روز ابتدایی زمستان است.

 

ارسال نظر