کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۱۲/۱۶ - ۰۰:۴۹:۱۴
کد خبر: ۱۴۱۰۰۳

آخرین آمار بارش‌ها

تسنیم|از مجموع ۱۹۵.۱ میلی‌متر بارش ثبت‌شده در ۱۶۳ روز ابتدایی سال آبی جاری، ۹۲.۱ میلی‌متر سهم پاییز و ۱۰۳ میلی‌متر سهم ۷۳ روز ابتدایی زمستان است. بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع کل ریزش‌های جوی از اول مهر تا 13 اسفند سال آبی 98ــ97 (163 روز ابتدایی سال آبی جاری) بالغ بر 195.1 میلی‌متر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (154 میلی‌متر) 27 درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (88.9 میلی‌متر) 119 درصد افزایش نشان می‌دهد. از مجموع 195.1 میلی‌متر بارش ثبت‌شده در 163 روز ابتدایی سال آبی جاری، 92.1 میلی‌متر سهم پاییز و 103 میلی‌متر سهم 73 روز ابتدایی زمستان است.

برنامه تامین سوخت نوروزی

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تدابیر اندیشیده شده برای فرآیند تامین و توزیع سوخت کشور در نوروز 98 را تشریح کرد.

به گزارش شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، محمد فرازمند در این باره گفت: از ابتدای بهمن ماه اقدام‌های لازم برای نظارت بر روند سوخت‌رسانی در کشور آغاز شده و از هم‌اکنون برای تامین به‌موقع و مطلوب سوخت مورد نیاز هموطنان در ایام نوروز 98 آماده است. وی افزود: از ابتدای بهمن ماه به مناطق سی‌وهفت‌گانه شرکت ملی پخش اعلام شده است که با حضور در جایگاه‌ها و بازدید و ارزیابی آنها، نسبت به رفع عیوب تلمبه‌ها و نقایص فنی اقدام و وضعیت خدمات رفاهی جایگاه‌ها شامل آمادگی مبلمان جایگاه‌ها، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی را ارزیابی کنند.

مصرف سرسام‌آور برق سرمایشی در ایران

ایرنا|همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: 23 هزار مگاوات از برق مصرفی تابستان امسال مربوط به سیستم‌های سرمایشی بود که این عدد از مجموع مصرف برق چهار کشور همسایه ایران بیشتر است. همایون حائری در آیین تجلیل از پیشکسوتان و تلاشگران مهندسی برق در عرصه‌های دانشگاهی و صنعت برق در نیروگاه طرشت افزود: مصرف برق در تابستان امسال در زمان اوج، از مرز 57 هزار مگاوات عبور کرده بود که حدود 23 هزار مگاوات از این میزان تنها مربوط به مصرف سیستم‌های سرمایشی بود. وی اظهار داشت: این وزارتخانه عرضه برق بر مبنای کنترل مصرف را پیگیری می‌کند.

 

ارسال نظر