نفت برنت در مرز 60 دلار قرار گرفت

۱۳۹۷/۱۰/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۳۱۸
نفت برنت در مرز 60 دلار قرار گرفت

رویترز|

قیمت نفت برنت روز چهارشنبه حدود یک درصد افزایش یافت. صعود قیمت‌ها به دلیل تقویت امیدواری‌ها نسبت به حل‌وفصل جنگ تجاری میان امریکا و پکن در آینده نزدیک، آغاز شد.

بهای معاملات آتی نفت خام سبک وست تگزاس اینترمدیت امریکا (WTI) دیروز با 50 دلار و 42 سنت معامله شد که این رقم 64 سنت یا 1.3 درصد افزایش نسبت به روز سه شنبه نشان می‌دهد. همچنین برای اولین‌بار در سال 2019 بهای نفت وست تگزاس اینترمدییت به بالاتر از 50 دلار در هر بشکه رفت.

بهای معاملات آتی شاخص جهانی برنت نیز 69 سنت بالا رفت و با 1.2 درصد افزایش به 59 دلار و 41 سنت رسید.

هر دو شاخص برنت و دبلیو تی‌ای در معاملات روز سه‌شنبه بیش از 2 درصد صعود کرده بودند.

استفان اینس، مدیر معاملات آسیا-اقیانوسیه شرکت اف‌بی‌او در سنگاپور بیان کرد: بر اساس گزارش‌های اولیه از پکن درباره مذاکرات تجاری و تقویت خوش‌بینی‌های به موفقیت مذاکرات تجاری میان چین و امریکا، قیمت نفت خام به افزایش صعود خود ادامه خواهد داد.

اینس همچنین اظهار کرد: پس از آنکه بازار نفت در ماه دسامبر ریسک وحشتناکی را پشت سر گذاشت، بالاخره در مسیر مناسبی افتاد..

جهش قیمت نفت به دنبال رونق بازار سهام آسیا اتفاق افتاد که در روز چهارشنبه به بالاترین سطح خود در 3هفته و نیم گذشته رسید.

روزنامه دولتی چاینا دیلی روز چهارشنبه اعلام کرد پکن مایل است که به اختلافات تجاری خود با امریکا پایان دهد، اما هیچ امتیاز غیرمعقولی را نخواهد بخشید و هرگونه توافق باید شامل مصالحه از سوی دو طرف باشد.

در همین حال ترامپ تهدید کرده است که اگر تا دوم مارس منعقد نشود، تعرفه واردات ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی را از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش خواهد داد.

از سوی دیگر با توجه به تنش‌های تجاری، بانک جهانی پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهانی در سال 2019  را یک دهم درصد کاهش داد و از 3 درصد در سال 2018 به 2.9 درصد در سال 2019 برآورد کرد.

کریستینا گرجیوا، مدیر اجرایی بانک جهانی در گزارش شش ماهه خود که در روز یکشنبه انتشار یافت، بیان کرد: در ابتدای سال 2018، اقتصاد جهانی از هر جهت رشد داشت، اما این رشد همه‌جانبه در طول سال سرعت خود را از دست داد و این روند می‌تواند در سال 2019 نیز ادامه پیدا کند.

کاهش تولید نفت اوپک پس از افزایش عرضه نفت در جهان روی داد که بخشی از آن مربوط به کشور امریکا می‌شود. امریکا در سال 2018 تولید نفت خود را 2میلیون بشکه‌ در روز افزایش داد و به رکورد 11میلیون و 700 هزار بشکه در روز رساند.

 

ارسال نظر