اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۹۰۳

بی‌اساس خواندن تحریم‌ها از سوی «نواک»

ایلنا| وزیر انرژی روسیه تحریم‌هایی که ایالات متحده علیه شرکت پرامسی ایمپرت روسیه در مورد مبادله نفت با ایران اعمال کرده است را بی‌اساس دانست. به گزارش اسپوتنیک، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه روز سه‌شنبه تحریم‌های ایالات متحده علیه یکی از شرکت‌های روسیه به دلیل مبادله نفت ایران را بی‌اساس دانست.وی اضافه کرد: شرکت پرامسی ریو ایمپرت در انطباق کامل با قانون فعلی عمل می‌کند.نواک به خبرنگاران گفت: تحریم‌ها بی‌اساس هستند، زیرا آنها با قوانین بین‌المللی مطابقت ندارند.اواخر ماه نوامبر، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اعلام کرد که تحریم‌هایی علیه دو شرکت روسی، از جمله پرامسی ریو ایمپرت که یک شرکت تابعه وزارت انرژی روسیه است، به دلیل انتقال نفت ایران به سوریه اعمال خواهد شد.

طلای سیاه صعودی ماند

ایسنا|قیمت نفت روز سه‌شنبه با انتظار بازار برای کاهش تولید اوپک و کاهش تولید اجباری در کانادا، به روند افزایشی معاملات روز گذشته ادامه داد.

به گزارش رویترز، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت امریکا با ۴۰ سنت یا ۰.۸ درصد افزایش، به ۵۳.۳۵ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۴۰ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش، به ۶۲.۰۹ دلار در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص قیمت پس از اینکه واشنگتن و پکن با آتش بس در جنگ تجاری بین دو کشور موافقت کردند و تصمیم گرفتند به مدت سه ماه از اقدامات بیشتر علیه یکدیگر خودداری کنند، روز دوشنبه حدود ۴ درصد صعود کردند.

اوپک نیز برای رسیدن به توافق درباره سیاست تولید نفت، پنج شنبه هفته جاری در مقر خود در وین اتریش دیدار خواهد کرد و روز بعد با متحدان خود شامل روسیه مذاکره خواهد کرد.

بانک امریکایی گلدمن ساکس در یادداشتی برای مشتریانش نوشت: ما انتظار داریم اوپک درباره کاهش تولید در وین به توافق برسد. این گروه باید تولیدش را ۱.۳ میلیون بشکه در روز کاهش دهد تا روند افزایش سطح ذخایر نفت معکوس شود.

گازرسانی سیستان و بلوچستان طبق برنامه

شانا| مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: بر اساس شبکه‌گذاری انجام شده در زاهدان، گازرسانی به این شهر تا اواسط سال ۹۹ به پایان می‌رسد.سعید مومنی، دیروز در جمع خبرنگاران به تشریح وضع گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان و به‌ویژه شهر زاهدان پرداخت و گفت: سال ۹۵ مشعل گاز در زاهدان روشن شد و تاکنون روند گازرسانی به این شهر مطابق برنامه پیش رفته است.مومنی طول شبکه مورد نیاز شهر زاهدان را یک‌هزار و ۳۵۰ کیلومتر عنوان کرد که از این میزان با توجه به ظرفیت شهر، اکنون ۴۵۰ کیلومتر شبکه‌گذاری انجام شده است.

به گفته مومنی، اکنون هفت هزار و ۶۰۰ انشعاب در زاهدان نصب شده و بیش از ۱۴ هزار مشترک، مصرف‌کننده گاز طبیعی هستند.

مومنی همچنین از افتتاح طرح گازرسانی به شهر زابل در آذر ماه خبر داد و گفت: عملیات نصب ایستگاه‌های سی‌ان‌جی در زابل به پایان رسیده و مراحل نهایی را سپری می‌کند، بنابراین به زودی تزریق گاز در این شهر نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: شهر زابل به ۴۵۰ کیلومتر طراحی شبکه نیاز دارد که اکنون ۵۰ کیلومتر آن اجرایی شده و به زودی تزریق گاز آغاز خواهد شد. تا پیش از آنکه خط انتقال گاز به زابل برسد، از طریق سی‌ان‌جی به این شهر گازرسانی می‎شود.مومنی ادامه داد: بعد از اتمام پروژه خط انتقال گاز زابل، این شهر نیز از خط سراسری گاز استفاده خواهد کرد.

6 کشور، مقصد صادرات برق تجدیدپذیر

تسنیم| عضو هیات‌مدیره انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: ۶ کشور عراق، عمان، افغانستان، ترکیه، ارمنستان و تاجیکستان به عنوان کشورهای هدف صادرات برق تولیدی تجدیدپذیرها تعیین شده‌اند و مذاکراتی با این کشورها آغاز شده است.

سیدمحمدجواد موسوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایجاد بستر انتقال و ترانزیت برق صادراتی تولیدی از انرژی‌های تجدیدپذیر ایران کلید خورده و جلسات و مذاکرات متعددی در این خصوص داشته‌ایم.

موسوی با بیان اینکه نیاز کشورهای منطقه به برق و بسترهای مناسب توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران، زمینه سرمایه‌گذاری در این بخش و صادرات برق تولیدی را بسیار توجیه‌پذیر کرده است، گفت: در حال حاضر 650 مگاوات ظرفیت نصب شده تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور داریم که این رقم در سال 98 به 1000 مگاوات خواهد رسید و می‌توانیم از این محل، 20 تا 25 درصد کسری برق کشور را تأمین کنیم.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری شده تا سال 1401 ظرفیت نصب شده تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور به 5 هزار مگاوات برسد و با توجه به اینکه ما بطور متوسط در طول سال 300 روز آفتابی برای استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی و مناطق بادخیز با ظرفیت مناسب برای توسعه نیروگاه‌های بادی داریم، می‌توان این هدف‌گذاری را با جذب سرمایه، محقق کرد.

 

ارسال نظر