اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۸۱۳

کاهش تولید اوپک شامل ایران نمی‌شود

ایسنا| نماینده ایران در هیات عامل اوپک موضع ایران درباره کاهش احتمالی تولید اعضای این سازمان را اعلام کرد. حسین کاظم‌پور اردبیلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه نفت ایران در شرایط تحریم به سر می‌برد، اظهار کرد: ایران در تحریم است و اگر سایر اعضاء از قیمت‌های کنونی ناراضی هستند، باید تصمیم بگیرند و تولید خود را کاهش دهند.

وی افزود: میزان کاهش تولید به ما ربطی ندارد، زیرا ایران قصد کاهش ندارد؛ بنابراین بقیه باید تصمیم بگیرند. ایران در حال حاضر نمی‌تواند برای سایر اعضاء تعیین تکلیف کند و رقمی را برای سایر اعضا مشخص کند.  نماینده ایران در هیات عامل اوپک در پاسخ به این سوال که هر کدام از اعضاء چقدر تولید خود را کاهش خواهند داد گفت: مشخص نیست اعضاء میزان تولید خود را چقدر کاهش دهند. عربستان اعلام کرده تولید خود را ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد و روسیه اعلام کرده است باید بازار را بررسی کند.

ابطال کارت سوخت قاچاقچیان بنزین

ایرنا| مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 140 هزار کارت سوخت در این استان برای جلوگیری از قاچاق باطل شد. کوروش بالادست اظهار داشت: یکی از دلایل افزایش مصرف سوخت در سیستان و بلوچستان، ورود کارت‌های سوخت مهاجر از سایر مناطق کشور است که در راستای پیشگیری از این امر تاکنون بیش از 140 هزار کارت سوخت متخلف در این استان باطل شده است.

وی مرزی بودن منطقه، افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی در کشورهای همجوار و برخی از تخلفات از جمله صدور بارنامه‌های جعلی و سوختگیری کارت‌های مهاجر را از دلایل افزایش قاچاق سوخت عنوان کرد. بالادست تصریح کرد: با اجرای طرح پایش سوخت که با مشارکت کلیه مناطق کشور در سیستان و بلوچستان در حال انجام است، مسائل کارشناسانه و موارد پیشگیرانه در راستای جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و بهینه‌سازی سوخت انجام خواهد شد.

حمایت امارات از کاهش تولید اوپک

شانا| وزیر انرژی امارات متحده عربی، روز چهارشنبه (۲۳ آبان‌ماه) گفت: اوپک و هم‌پیمانان اجازه بالارفتن سطح ذخیره‌سازی‌های نفت خام را نمی‌دهند و برای بازگرداندن تعادل به بازار، تا جایی که نیاز باشد تولید را کاهش می‌دهند یا تعدیل می‌کنند.

به گزارش روزنامه خلیج تایمز، سهیل المزروعی اظهار کرد: تولید نفت اکنون فراتر از انتظارهاست و اوپک و هم‌پیمانان نیاز دارند راهبرد خود را تغییر دهند.

رییس دوره‌ای اوپک ادامه داد: اوپک و هم‌پیمانان نیاز دارند در سال آینده میلادی با هدف پیشگیری از مازاد عرضه در بازار نفت، تولید نفت را کاهش دهند، هم‌اکنون بر سر این موضوع نیز میان اعضا اجماعی برای بازگرداندن ثبات به بازار وجود دارد.

وی اظهار کرد: پیش‌تر اگر برنامه کاهش عرضه را از سال ۲۰۱۷ آغاز نمی‌کردیم؛ با خطر افزایش سطح ذخیره‌سازی‌ها روبرو می‌شدیم، از این رو اکنون هم اجازه نمی‌دهیم این اتفاق بیفتد.

المزروعی تاکید کرد: پر واضح است که نیاز داریم از افزایش تولید به سوی کاهش تولید حرکت کنیم و امارات از هر گونه اقدام و تصمیم اوپک برای متعادل کردن بازار حمایت می‌کند.

 

ارسال نظر