کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ۰۰:۲۹:۵۱
کد خبر: ۱۳۲۸۰۸

کاهش قیمت طلای سیاه

ایسنا| قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیرضعف بازار سهام جهانی و نشانه‌های رشد عرضه جهانی با وجود بازگشت تحریم‌های امریکا علیه ایران، کاهش پیدا کرد.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۲۹ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش، به ۷۷.۰۵ دلار در هر بشکه رسید.

اما بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت امریکا ۱۲ سنت نسبت به روز گذشته افزایش یافت و به ۶۷.۱۶ دلار در هر بشکه رسید.نفت از افت سنگین بازار سهام در هفته جاری متاثر شده است. شاخص‌های سهام جهانی روز دوشنبه پس از انتشار گزارشی مبنی بر اینکه واشنگتن قصد دارد روی واردات کالاهای چینی به ارزش ۲۵۷ میلیارد دلار تعرفه وضع کند، روند نزولی خود را ازسرگرفتند.بر اساس گزارش رویترز، قیمت نفت همچنین از نشانه‌های رشد عرضه از سوی تولیدکنندگان بزرگ تحت فشار کاهشی قرار گرفته است.روسیه اعلام کرده با اجرای تحریم‌های امریکا علیه ایران، نفت کافی برای تامین تقاضای بازار فراهم خواهد کرد.

واژگونی قطار سوختی در پتروشیمی شازند

نیپنا| قطار حمل سوخت پالایشگاه شازند روز دوشنبه به دلیل نامشخصی از ریل خارج و وارد پتروشیمی شازند شد. به گزارش روابط عمومی پتروشیمی شازند ساعت 11: 20 روز دوشنبه یک دستگاه قطار باری حامل واگن‌های تانکر نفت‌کش به دلیل نامشخص در مسیر ایستگاه سمنگان از ریل خارج و وارد ریل پتروشیمی شازند شد.قطار پس از ورود به مجتمع پتروشیمی پس از برخورد با موانع موجود لوکوموتیو و ۶ واگن آن از ریل خارج و واژگون شد که خوش‌بختانه این حادثه خسارت جانی در بر نداشت و مشکلی در روند تولید این مجتمع ایجاد نکرده است و فقط خساراتی در محل برخورد و واژگونی قطار ایجاد شده که در دست بررسی است.

قیمت بالای نفت به مصرف‌کنندگان ضربه می‌زند

ایسنا|مدیر آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داد قیمت‌های بالای نفت به مصرف‌کنندگان آسیب زده و تبعات منفی برای تولیدکنندگان به دنبال خواهد داشت. اقتصادهای نوظهور آسیایی مانند هند و اندونزی امسال از افزایش قیمت نفت خام لطمه خورده‌اند. با وجود اینکه قیمت نفت ماه جاری ریزش کرد اما همچنان حدود ۱۵ درصد از ابتدای امسال تاکنون بالاتر مانده است. فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی در یک کنفرانس انرژی در سنگاپور گفت: قیمت‌های بالای نفت روی کسری حساب جاری بسیاری از کشورها تاثیر منفی داشته است. بیرول گفت: دو فشار نزولی روی رشد تقاضای جهانی برای نفت وجود دارد. یکی قیمت بالای نفت است که در بسیاری از کشورها روی قیمت‌های مصرف‌کننده تاثیر گذاشته است و دیگری، آهسته شدن روند رشد اقتصاد جهانی است.

پافشاری کره بر اخذ معافیت از تحریم‌ها

ایسنا| وزیر خارجه کره جنوبی اظهار کرد کشورش در درخواست برای دریافت معافیت از تحریم‌های امریکا به منظور جلوگیری از آسیب دیدن شرکت‌های کره‌ای، خواستار انعطاف‌پذیری حداکثری واشنگتن شده است.تحریم‌های امریکا علیه صادرات نفت ایران از پنجم نوامبر اجرایی می‌شود و کره جنوبی که متحد امریکا و یکی از بزرگ‌ترین خریداران نفت ایران در آسیا است، واردات نفت از ایران را موقتا متوقف کرده و سرگرم مذاکره برای دریافت معافیت از تحریم‌های امریکا به منظور ادامه واردات نفت است.بر اساس گزارش رویترز، وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: کانگ کیونگ وا، وزیر خارجه کره جنوبی در تماس تلفنی با مایک پمپئو، همتای امریکایی خود خواستار دریافت معافیت شده است. پمپئو نیز گفته است از موضع کره جنوبی مطلع شده و به مذاکرات در این خصوص ادامه خواهد داد.

 

ارسال نظر