کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ۰۱:۲۹:۰۴
کد خبر: ۱۳۰۲۰۰

از سرگیری تولید بنزین سوپر

 ایرنا|شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد هفته آینده دوباره تولید و توزیع بنزین سوپر آغاز می‌شود. کاهش توزیع بنزین سوپر در پمپ بنزین‌ها که از اواسط فصل بهار آغاز شده بود در مهرماه رفع می‌شود.

در ماه‌های اخیر به دلایل مختلف از جمله تعمیر پالایشگاه‌ها میزان تولید و عرضه بنزین سوپر کاهش یافته بود. پیش از این مسوولان پالایشگاهی اعلام کرده بودند توان تولید بنزین سوپر در پالایشگاه‌های امام خمینی شازند، اصفهان، بندرعباس و ستاره خلیج فارس وجود دارد اما بطور موقت انتقال فرآورده‌های تولیدی فقط به یک خط لوله تولید بنزین سوپر در پالایشگاه‌های یاد شده محدود شده است. بنزین بیشتر پالایشگاه‌های کشور با عدد اکتان 91 تولید می‌شود که با توجه به کیفیت آن تفاوت چندانی با بنزین سوپر ندارد و با همه خودروها سازگار است. سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی روز یک‌شنبه اعلام کرد هفته آینده تولید بنزین سوپر در پالایشگاه‌های امام خمینی شازند و اصفهان از سر گرفته می‌شود.

تأکید مجلس بر اصلاح تعرفه برق

پاون| عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اصلاح تعرفه برق مشترکین پرمصرف تاکید کرد.

«حسین امیری خامکانی» عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت اصلاح تعرفه برق مشترکین پرمصرف اظهار داشت: متاسفانه بخشی از جامعه افرادی هستند که نزدیک به 50 درصد بیشتر از میانگین برق مصرف می‌کنند. وی ادامه داد: ارزان بودن قیمت برق برای این بخش باعث می‌شود تا نسبت به مصرف درست و بهینه اهتمام لازم را نداشته باشند. امیری خامکانی با تاکید بر اینکه بایستی ارزش واقعی این کالای اساسی و ضروری مردم دانسته شود، اضافه کرد: با تغییر تعرفه پرمصرف‌ها تا حدودی این کالا ارزش پیدا خواهد کرد.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی خانه ملت افزود: وزارت نیرو باید این طرح را هر چه سریعتر عملیاتی کند و در این باره نمایندگان مجلس نیز حمایت خود را از اجرای آن خواهند داشت.

ساخت 25 نیروگاه برای پیک تابستان 98

آنا| مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی، با اشاره به کسری هشت هزار مگاواتی تأمین برق برای تابستان سال 98، گفت: به‌منظور عدم تکرار خاموشی‌های تابستان سال جاری، 5 هزار و 233 مگاوات نیروگاه حرارتی جدید در 25 ساختگاه برای پیک تابستان سال آینده آماده خواهد شد.

محسن طرزطلب با اشاره به کسری 8 هزار مگاواتی تأمین برق برای تابستان سال آینده، گفت: براساس پیش‌‌بینی‌های صورت‌گرفته، نیاز مصرف برق کشور در پیک تابستان سال 98 به رقمی در حدود 61 هزار مگاوات خواهد رسید و با توجه به اینکه ظرفیت قابل اتکای فعلی ما حدود 53 هزار مگاوات است، بنابراین برای سال آینده حدود 8 هزار مگاوات کمبود تولید برق خواهیم داشت. وی افزود: با توجه به ادامه خشکسالی‌ها و کاهش تولید نیروگاه‌های برق‌آبی مقرر شده است تا به‌منظور عدم تکرار خاموشی‌های تابستان سال جاری، 5 هزار و 233 مگاوات نیروگاه حرارتی جدید در 25 ساختگاه برای پیک تابستان سال آینده آماده شده تا بخش زیادی از این کسری تولید توسط واحدهای حرارتی جبران شود.

 

ارسال نظر