کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۰۶/۱۵ - ۰۰:۱۸:۴۰
کد خبر: ۱۲۹۰۴۹

سهم 80 درصدی چین از فاز 11

ایلنا| مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: 80 درصد سرمایه‌گذاری فاز 11 را سی.ان.پی.سی چین و 20 درصد را هم پتروپارس تامین می‌کند.

محمد مشکین فام درباره جایگزینی سی.ان.پی.سی چین به جای توتال در پروژه فاز 11 پارس جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر برنامه توتال و سی.ان.پی.سی در حال بررسی است، کارها انجام می‌شود و بزودی نتیجه اعلام خواهد شد.

وی درباره اینکه آیا سی.ان.پی.سی امکان اجرای ایستگاه تقویت فشار را دارد، گفت: سی.ان.پی.سی همه کارها را دنبال می‌کند و طی همان موعد مقرر در قرارداد کار را تحویل می‌دهد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس درباره تامین مالی پروژه بعد از رفتن توتال نیز بیان کرد: سی.ان.پی.سی به لحاظ مالی مشکلی ندارد و همان میزان سرمایه‌ای که قرار بود توتال تامین مالی کند، این شرکت سرمایه‌گذاری خواهد کرد، به این ترتیب که 80 درصد سی.ان.پی.سی و 20 درصد را پتروپارس تامین می‌کند.

وی درباره شکایت از توتال برای ترک پروژه نیز خاطرنشان کرد: شرایط بین‌المللی باعث شده که این شرکت نتواند کار خود را انجام دهد بنابراین جایی برای شکایت وجود ندارد.

بلاتکلیفی ژاپن در خرید نفت ایران

شانا| وزیر اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن اعلام کرد این کشور به آمریکا فشار می‌آورد تا ادامه واردات نفت ژاپن از ایران ممکن شود.

به گزارش پایگاه خبری پلاتس از توکیو، هیروشیگه سکو، وزیر اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن سه‌شنبه، ۱۳ شهریورماه اعلام کرد که دولت این کشور به آمریکا فشار می‌آورد تا بگذارد ژاپن به واردات نفت از ایران ادامه دهد.

وی با تأکید بر این که دولت ژاپن قصد ندارد به پالایشگران ژاپنی درباره واردات نفت از ایران دستورالعملی ارائه کند، گفت: هر شرکت درباره دریافت نفت خام از ایران، تصمیم و واکنش خود را دارند.

این وزیر ژاپنی افزود: در هر صورت، دولت قصد دارد مذاکراتی مصرانه با آمریکا داشته باشد تا واردات نفت از ایران را ادامه دهد.

سکو در شرایطی این سخنان را اعلام کرد که پالایشگران ژاپنی از دولت این کشور می‌خواهند برای دریافت معافیت از تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا تلاش کند، زیرا آنها علاقه‌مندند سطح واردات نفت خود را از ایران حفظ کنند.

افتتاح ۸ پروژه برقی  در سیستان و بلوچستان

پاون| در جریان سفر یک روزه معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی به استان سیستان و بلوچستان هشت پروژه برقی به صورت همزمان به بهره‌برداری رسید.

برای افتتاح این پروژه‌ها که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، مدیران عامل برق منطقه‌ای و شرکت توزیع نیروی برق استان، نماینده مردم شهرستان ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی و امامان جمعه این شهرستان به بهر‌برداری رسیده است اعتباری بالغ بر ۳۱۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

این هشت پروژه‌ زیربنایی در ایرانشهر شامل پست انتقال برق ۲۳۰/۶۳ کیلوولت موقت پهره، خط انتقال ۲۳۰ کیلوولت دو مداره تغذیه پست پهره، پست فوق توزیع ۶۳ کیلوولت بهشت آباد و اتصالات، توسعه ظرفیت پست انتقال برق ۲۳۰/۶۳ مچکور، توسعه ظرفیت پست فوق توزیع برق ۶۳/۲۰ خاتم الانبیا، توسعه ظرفیت پست قوی توزیع برق ۶۳/۲۰ سردرگهان، خرید و اجرای گارد حاوی فیبر نوری خط ۲۳۰ کیلو ولت بمپور - اسپکه و توسعه کلیدخانه ۲۰ کیلوولت پست‌های خاتم الانبیا و فنوج هستند.

 

ارسال نظر